Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 19541 til 19560 af 99855
-
Rapport om temperatur og formler
ForumindlægHej, Håber nogen kan hjælpe mig, Jeg skal skrive en rapport om brændværdien af en paranød og effektiviten af stearin - hvordan starter man og hvordan argumentere man for hvorfor man bruger de formler? -
Differentialregning :-)
ForumindlægJeg har fået det spørgsmål at besvare: hvad man anvender differentialregning til og hvorfor det er vigtigt? Da jeg ikke lige kan gennemskue spørgsmålet og det sjovt nok ikke kan findes i bogen, har jeg prøvet at spørge inde i dette forum. Håber i hvertfald der er nogen der ved det, og vil hjæ... -
3 A-niveauer
ForumindlægJeg overvejer at vælge 3 A-niveauer, men jeg vil gerne høre om jeres erfaringer. Er der nogen af jer med 3 A-niveauer, som har fortrudt, at I valgte dette? -
den nye gymnasiereform
ForumindlægDe skrev den anden dag i information at den nye reform kun giver omkring 5 % af en årgang mulighed for at læse de naturvidenskabelige fag, mod 17 %. Forstår stadig ikke at man reformerede gymnasiet, når det er i folkeskolen at problemet ligger. Man kunne dog godt gøre musik og billedkundst i gymn... -
Spoler
ForumindlægAng. faseforskydningen mellem spændningen og strømmen i en spole i et LC-led, hvorfor kommer spændingen så før strømmen?? -
fourier transformation
ForumindlægKan nogen her hjælpe mig med at forstå overgangen fra fourier serier til transformationer. I min bog er det ikke forklaret særligt godt, men det er jo nok også en ting, der egentlig kræver en dybere matematisk tilgang (hvilket min bog bestemt ikke har). I følge den vil en funktion, der ikke ... -
Energi
ForumindlægHeeey allesammener det en flink person der kunne se på denne opgave og vejlede mig...Tak på forhåndEn bold kastes lodret op i luften.Bolden vejer 120 g, og dens hastighed er 14 m/sHvor højt når bolden op.Tror at ligningen er Epot=m*g*h -
At bestå skr. eksamen..?
ForumindlægHej Jeg skal til skriftlig eksamen i fysikA i morgen, og vil gerne vide hvor mange procent (sådan ca., jeg ved det varierer) jeg skal have fået at bestå, få 4 og få 7? Nogen der ved det? -
Forsøg?
ForumindlægJeg skal til mudtlig FSA i biologi i morgen. Vi har ikke rigtigt lavet nogen forsøg og vores lærer er ikke ligefrem den bedste. Hun har ofte været syg og har ikke været der i de sidste seks uger pga. noget smittefarligt..Vores vikar siger at det er ikke sikkert at vi skal lave forsøg, men det er ... -
formel
Forumindlæghej er der nogel som vil skive formlen for isens smeltepunkt gerne det hele -
Noter til eksamination
ForumindlægJeg har besluttet mig for jeg slet ikke vil benytte de noter jeg skriver i forberedelsen til min eksamination i resten af mine studentereksamner. Jeg har faktisk gode erfaringer med bare at gå ind og fortælle helt frit og fyre den af.Hvordan gør I? -
Induktion
ForumindlægHvad skal man vide om induktion? Jeg forstår ikke helt forklaringen om induktion i min bog. -
Gymnasium
ForumindlægHejsa, jeg er en pige som starter på vestreborgerdyd som 1'ger. Er der nogen der kender noget til det gymnasium, er meget nervøs men glæder mig også på samme tid . :) Glæder mig til at høre fra jer. -
Hvad skal jeg gøre ???
ForumindlægHej Alle.Jeg har fået en opgave for i Naturgeografi, hvor vi har været ude og lave målinger med kompas og skal ud fra målinger tegne en ruteskitse, over 1.5 km i Jægersborg Hegn.Til sidst skal vi lave en rapport om vores resultater, det er her mit spørgsmål kommer ind i billedet:Er der nogen der ... -
Periodiske system
ForumindlægEr der nogen der kender en side, hvor man kan læse om det periodiske system? -
Brøk om til potens
ForumindlægHey, sidder lige og laver en matematik afl. som skal aflveres i morgen juhu... Jeg har fået til opgave at lave den bedst optimerede cylinder (+ bund - top) altså mest plads med mindst materiale til en cylinder der skal indeholde 2 m^3. jeg har opstillet ligningen for cylinderens areal: ... -
Magnetisme!
ForumindlægHej ville hører om der fandtes en bevis for magnetismen! Mener selv at der var Maxwell ligning, men kan ikke huske hvad den gik ud på! Ville være rart hvis nogle kunne genopfriske min hukommelse. På forhånd mange tak! -
Resistanse. Hjælp(Jeg har bedt om hjælp i lang tid nu)
ForumindlægOpgaven lyder: I en bil er Startsmotoren og hver af de to forlygtepærer forbundet parallelt med akumulatoren. Akumulatorens elektromotoriske kraft er ξ = 12 V. Vi regner med at dens indre resistans er Ri = 0,02Ω. Vi ved når forlygtepærerene lyser er resistansen for hver af de to pærer ... -
Vejledning til pkt. 3
ForumindlægHej Jeg håber der er en studievejleder, der kunne tænke sig at hjælpe mig en anelse. Jeg skal søge ind på Københavns Universitet i år på "meteorologi" under "De fysiske fag". Optagelsesområdenr. har jeg fundet, og det er 10230. Der hvor skoen trykker er, om jeg skal skriv... -
enhed
Forumindlæghej.. hedder ton i flertal ton eller tons ?
