Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 19541 til 19560 af 43092
-
oversættelse dansk til tysk :)
Forumindlæghej alle sammen nogle som kan hjælpe mig med at oversætte dette fra dansk til tysk :) Tekstens forfatter, Milena Moser, bor og arbejder i Zürich. Historien stammer fra samlingen: »Mörderische Erzählungen«. Den handler om en 35-årig kvinde, der vil opleve noget nyt og derfor rejser væk. Hun forbe... -
Om at følge Via Dolorosa?
ForumindlægJeg har siddet og læst teksten om at følge via dolorosa. Min opgave er at forklarer historien og mytologien bag Via Dolorosa, og derefter gøre rede for følgende sætning: ”Enhver kristen er altså undervejs sammen med Jesus ad korsvejen, selvom han ikke har mulighed for at følge Via Dolorosa ... -
den grimme ælling vs. ørneflugt
Forumindlæghalløjsa :-) jeg sidder og skriver en dansk opgave om H.C. Andersen eventyr den grimme ælling, og Henrik Pontoppidan's historie ørneflugt og får et spørgsmål der lyder sådan : hvordan afspejler de 2 tekster sig i den tid hvor de er skrevet? - jeg har skrevet om ørneflugten, s... -
Livet under besættelsen
ForumindlægHej derude Jeg har brug for noget hjælp til en opgave i historie der skal afleveres imorgen så det kunne være dejligt hvis i gad at hjælpe mig igang :) Opgaven går følgende ud på: Nu skal du ud fra oplysningerne i bogen forestille dig, hvordan det var at leve under besættelsen i Danmark. Du ska... -
Præsentation af kortfilm
ForumindlægJeg har sat og undret mig lidt over det men der kommer ikke noget op i hovedet så tænkte folk herinde kunne hjælpe med at forklare på en bedre måde Præsentér jeres kortfilm for klassen. Begrund fagligt, hvorfor I synes, den er god. Det er ikke nok at sige, at den er sjov eller fed. I skal finde... -
En enklet linie (tysk)
ForumindlægHej... Jeg har lige nogle probler med en enkelt linie som jeg ikke helt kan få til at passe...På dansk:"Den anden familie vi bliver præsenteret for bor i....."Der ander Familie wir werden vor gestellt wohnen in....Er vist helt på afveje so please help!!!!Hilsen Maiken -
Whose life s it anyway
ForumindlægHejsa...Er der nogen der har nogen gode notater til skuespillet "whose life is it anyway"??? -
de unges opfattelse af sprog
ForumindlægHvordan mener i unge i dag opfatter sproget, da de ikke mener det de udtrykker gennem deres sprog. Som f.eks. når de siger "jeg knepper dig" så mener de noget i den stil med "er du gal". -
hjælp søges til oversættelse
Forumindlæghar du tid og lyst til at kigge på min spanske stil. jeg har især haft svært ved oversættelse, som ikke er helt færdig..Integración en la escuelaEjercicio I\\'1. Primero quiero describe a Fátima y explica los problemas que ha tenido para entrar en el colegio. Después quiero dar mi opinión de ... -
Dansk - Samf. AT, litt. værk forslag ideer til samf.
ForumindlægHey.. her i 25. time, sidder jeg stadig på bar bund, mht. til valg af emne.. Jeg tror jeg er endt med at vækge Dansk - Samfundsfag og jeg vil gerne få det til at pege mod noget "kulturmøder/sammenstød" Er der nogen der har ideer til bøger der omhandler det og hvordan det evt. kunne fle... -
Anabolske Steoider
ForumindlægHej. Jeg har svært ved at finde impiri med dybde til mit emne omkring anabolske steoider(biologi) og det etiske omkring doping(idræt). Er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget omkring dette? Især det biologiske-biokemiske omkring anabolske steoider - normal muskelopbygning og ved misbr... -
Blys egenskaber!!!
ForumindlægNu har jeg ledt i 20 minutter på nettet efter en side med blys smeltevarme og varmekapacitet og det eneste jeg kan finde er øvelses vejledninger til hvordan man gør det!?! :S er der nogen der kender disse værdier eller ved hvor man kan finde dem? på forhånd tak -
Hjælp til Projektarbejde
ForumindlægJeg står og skal til at skrive et projektarbejde, som 1. års elev på HHX. Vi har fået temaet Import/Eksport, og hver gruppe er blevet tildelt et emne. Vi har fået Vestas Wind.Det er første gang jeg rigtig skriver projekt, så jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Jeg kan forstå, at Afsætning... -
Komma
ForumindlægHej:) Jeg skal indsætte komma i nedenstående tekst, hvilket jeg har prøvet - Nogen der vil se om det er rigtigt gjort? a) Krishan Radia a six-year-old from Kenton in north-west London, is the youngest person ever to pass O-levels. b) The boy gained C-grade in Information Systems, after studying f... -
Lille ting
ForumindlægHvordan vil i oversætte dette, det er ikke en direkte oversættelse, men jeg forstår ikke meningen i sætningen!??: \n\nThe retribution inflicted upon us as Subjects of the Reign, by the deceased Enemies og the Beloved Empire -
SSO hjælp søges
ForumindlægHej\n\nJeg er igang med at skrive SSO om en roman. Jeg vil gerne høre om det er en god ide at skrive et referat af bogen, og hvor langt det i så fald skal være! -
forberedelse gym.
ForumindlægHej derude.. Jeg skal til optagelsesprøve efter 9., og jeg vil gerne forberede mig til prøven. Men er lidt usikker, hvad skal jeg forberede mig på? -
Optagelsesprøve til Gymnasiale Uddannelser 2012 (HTX/STX)
ForumindlægMine lærer har instillet mig til "optagelsesprøve" pga. mit fagligt niveau. De siger, at 10. klasse vil være bedst for mig, fordi jeg er ikke god til præpositioner, men jeg er ikke enige med dem. Altså mine karakterer lå på 7,10,12 før taminsprøve. Men nu har jeg fået lavere karaktere... -
Proportionalitet
ForumindlægHej, Skal op i matematik A her om en lille måned, og har lige et spørgsmål omrking proportionalitet. Er en funktion proportional såfremt dens graf er en ret linje og skærer (0;0)? Hvordan defineres proportionalitet i det hele taget? Hvad er forskellen på en proportional funktion og en ligefrem pr... -
Materiale om pest
ForumindlægHej :) Jeg søger godt materiale om pesten på b/a niveau. Helst dansk. På forhånd tak!
