Søgning på: OSO - Obligatorisk selvvalgt opgaven. Resultater: 19561 til 19580 af 142867
-
Er du frisk`? :)
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil lige hører om der er nogen som er friske på at læse min dansk eksamensstil igennem. og evt komme med sin mening og hvor den ligger på karaktereskalaen. På forhånd tak. -
sinralationer
ForumindlægI en trekant kender jeg vinkel A og siderne a og c. Jeg skal finde de resterende sider og vinklerA = 48gradera = 9,5c = 10,6Jeg ville tro at man skulle bruge:sin(A) / a = sin(C)/cherefter isollere jeg sin(C):sin(C)= c * sin(A) / a =10,6 * sin(48) / 9,5 = -0,85721sin^(-1)(2ans)=-1,0298vilket ikke ... -
Hjælp søges
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med opagve 1.013 i bogen.Vejledende eksempler på eksamensopgaver, 1-årigt forløb til A-niveau". -
Skr eksamen
ForumindlægHejsa.Er der nogle der har god måde at forberede sig til skr matematik på B-niveau? -
Synopse-Barnemordet
ForumindlægJeg er i gang med at lave min synopse men er der ikke nogen der har en model af en færdig synopse? Hvis der ellers er nogen der har noget stof omkring Erik Henningsens Barnemordet må de gerne sende det til migPå forhånd takPeder -
sokrates forsvarstale - perspektivering?
ForumindlægHej, jeg spekulerer over, hvad man kan perspektivere til ud fra sokrates forsvarstale? Kan I evt. hjælpe med nogle forslag? :) -
eksponentielle funktioner
Forumindlæg1. I det afrikanske land Niger er der i øjeblikket (2010) en årlig befolkningsvækstrate på 3,68%. Hvilken fordoblingstid svarer det til? 2. I hvilket årstal vil Nigers befolkning være fordoblet under forudsætning af en uændret vækstrate? jeg forstår det første spørgsmpål men når jeg s... -
opdagelsesrejsende - synopsis
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i AT her om en uge. Er der en som kunne tænke sig at læse min synopsis igennem om skørbug og rejser. I historiedelen er der noget med hvorfor de tog ud på opdagelsesrejser og hvilke konsekvenser skørbug havde. Det ville virkelig være en stor hjælp. -
Samfundsvidenskablig metode
ForumindlægJeg er kommet i tvivl om noget mht mit AT. Jeg har skrevet at jeg bruger samfundsvidenskablig metode, men har kun én tabel. Og denne tabel angiver hvor mange rejsende et rejseselskab har haft gennem 6 år.. Hvis jeg siger jeg har en idé om at denne tabel ikke kan bruges, har jeg så faktisk ikke ... -
Kronik af krigen i Afghanistan
ForumindlægJeg har lavet en kronik af krigen i Afghanistan. Lavet Den. 31-10 2011 Karakter: 12. Deloverskrifter i kronikken: Vi skulle aldrig have deltaget i krigen i Afghanistan Er resultaterne tabene værd? Det er soldaternes liv der står på spil Forsvarsministeren og forsvaret forsøger ... -
Betegnelser
ForumindlægHvad hedder de mandlige betegnelser af disse ord :Enke, Piccoline, Garderobedame, Telefondame, Syerske, Vaskekone, millionøse, Ekspeditrice, Falckoline !Hvad hedder de kvindelige betegnelser af disse ord : Portner, nordmand, baron, formand, steward. kontormand, Spillemand, dørvogter, snemand, for... -
AT - Samfundsfaglig metode i historie
ForumindlægHej Alle! Tænkte på om der er nogle der har styr på denne metode? Jeg har bl.a. analyseret grafer og statistikker og er lige i tvivl om jeg har anvendt de rigtige metoder. Jeg har anvendt den induktive og kvantitative metode. Håber du kan hjælpe? -
Trig.
Forumindlæg2)I ligesidet trekant er sidelængde lig med 1.A = 60 graderB = 30 grader.Vis, at sin(30 grader) = cos(60 grader) = 1/2og atsin(60n grader) = cos(30 grader) = kvaratrod 3 /2 -
Beregning af pris på 0 kuponobligationer
ForumindlægHar oplysninger om følgende effektive renter og kurser på et perfekt obligationsmarked (0 transaktionsomkostninger, hverken ved udstedelse eller køb af obligationer, 0 arbitragemuligheder. 1-årig stående obligation: effektiv rente 5% 2-årig annuitetsobligation, pålydende rente 5%: kur 99,... -
Graf
ForumindlægTegn graferne for f(x)=3*x^(2/5) og g(x)=2*x^0,65 i samme koordinatsystem.løs ligningen f(x) = g(x) og uligheden f(x) Løsligningen : f(x) - g(x) = 0,05For det første. Kan det passe at jeg allerførst bare skal sætte nogle tal ind på x's plads, og så tegne dem ind? Der bliver jo en masse kommat... -
I will be glad
ForumindlægIf you would check my english assignment.It is just a half page.I want to send it via e-mal, if it is okey?thanks. -
1. mosebog
ForumindlægHvilke ligheder og forskelle er der mellem de to skabelsesberetninger fra 1. mosebog kapitel 1 og 2? -
engelsk eksam, hjælp! det haster
Forumindlæghej Jeg skal meget snart op til engelsk mundtligt, eksamen. Jeg håber nogen kan hjælpe. Er der nogen der har analyse på følgende tekster * Shopping for one * Pm`s wife crusades against the bullies * Together we can beat the bullies * The happiest days of your life af Penelope Lively * To keep th... -
lidt hjælp til rapporten!
ForumindlægJeg skriver lige et par linier fra raporten så i ved hvad det handler om!udførelse:prøvcens koncentration og mængde afpasses efter at der højst skal bruges 25 mL 0,1 M EDTA.Først bestemmes [Mg^2+] i MgCl_2 opløsningen som tilsætes for at tydliggøre omslagspunktet.bestemmelse af [Mg^2+]20 ml 0,1 M... -
gode punkter til disp.
ForumindlægKære jer derude! jeg er igang med at lave en disp. i engelsk som skal afleveres d. 22. maj 2012 til eksamen! men.. jeg har lidt besvær med at finde på nogle gode punkter som jeg skal snakke og fortælle ud fra. mit emne er the stollen generation. jeg håber nogle søde mennesker er parat t...
