Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 19621 til 19640 af 99855
-
Elektrisk vandvarmer
Forumindlæghej ......... jeg sidder med en opgave : En elektrisk vandvarmer i et badeværelse leverer varmt vand til brusebad og håndvask. Vandvarmeren indeholder et elektrisk varmelegeme, der skal opvarme vandet i samme tempo, som det forbruges. Tildel passende værdier til relevante fysiske størrelser, o... -
Solsystemet ?
ForumindlægHvordan man ved, at Solsystemet ser ud, som det gør?? -
opgave hjælp
Forumindlæghej alle jeg har problem med denne sidste opgave er der nogle der kan hjælpe En bestemt type af beholdere har form som vist på figuren. For en beholder af denne type, hvor rumfanget skal være 100 cm3, gælder, at 1/3x^3+hx^2=100 og S=(1+kvadratrod(5))x^2+4xh bestem S udtrykt ved x og bestem x så b... -
Sammenhæng mellem tryk og acceleration
ForumindlægHey alle. Jeg sidder med en opgave der beder mig om at bestemme en acceleration ud fra en graf der har tid i s på førsteaksen, og tryk i Pa på andenaksen, Jeg kan ikke lige gennemskue leddet der binder acceleration og tryk sammen. Tværsnitsareal samt længde på legemet er oplyst. Håber n... -
Bip-test
ForumindlægHvad er det helt præcist man tester ved denne type test? -
kulstof 14
Forumindlæghej jeg har en opgave hvor jeg skal finde ud af hvor meget kulstof 14 der eer dannet, men ved ikke lige hvad 1 kulstof 14 vejer... en der kan hjælpe mig?? -
fri proton henfalder
ForumindlægHeeeej! har et spørgsmål, som lyder som følgende:Er det muligt for en fri proton at henfalde til en neutron og en positron (og en neutrino)? Nicko-V -
isoler
ForumindlægHvordan kan jeg isolere x:(q+((w*e^2)/x^2))*(x-t*y)=t*a*s!!!Det skulle gerne være muligt :9 -
Tvangsægteskaber
ForumindlægHvad synes I om tvangs- og arragerede ægteskaber? -
Nogle gåde råd?
ForumindlægHej Alle. Jeg ved endnu ikke om vi skal op til fys. eksamnen, men for god ordens skyld ville jeg høre om der er nogen herinde, som har været op i fys. C eksamen (24 timers) som kan fortælle mig hvorledes det forløber? Trækker man et spørgsmål om et af de emner man har været oppe i iløbet af året?... -
Optagelsesprøve til Gymnasiale Uddannelser 2012 (HTX/STX)
ForumindlægMine lærer har instillet mig til "optagelsesprøve" pga. mit fagligt niveau. De siger, at 10. klasse vil være bedst for mig, fordi jeg er ikke god til præpositioner, men jeg er ikke enige med dem. Altså mine karakterer lå på 7,10,12 før taminsprøve. Men nu har jeg fået lavere karaktere... -
dybde på ubåde
ForumindlægEr der nogen der ved noget om hvor dybt ubåde kan dykke nutildags? -
Hjælp til en boganmeldelse
ForumindlægHej. Jeg har læst Engler & Dæmoner af Dan Brown, og jeg skal nu skrive en anmeldelse af den. Jeg er ikke så god til at finde nogle guldkorn, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig, så bliver jeg meget glad. Vær sød at hjælpe.!På forhånd Tak! -
hmm?
ForumindlægNogen der ved hvad difinationen er for neutralisering? -
MENNESKET I RUMMET - Produkt hjælp
ForumindlægHej allesammen. I uge 5 har jeg projektuge på min skole og vil allerede begynde at forberede mine ting i god tid, altså ligge en god plan for hvordan jeg vil udnytte den uge. Jeg er dog rendt ind i et problem. Jeg har en ide til et mugligt produkt, men ville godt høre om der skulle være en herin... -
Eksamensspørgsmål - hvilke spørgsmål?
ForumindlægHejsa! I morgen skal jeg så til fys eksamen ... og er bare en kende nervøs ... Mit emne er: 2. Solen, månen og jorden Du skal give en mundtlig præsentation af Jorden, solen og månen Stikord til den faglige samtale, der vil tage udgangspunkt i din præsentation: ? Solsystemet og dets størrelsesfor... -
DET DUMMENSTE SPØRGERSMÅL. Vær parat! ;-)
ForumindlægI et EL-VÆRK bliver der lavet elekticitet, ved hjælp af store spoler som består af kobber? Mens en STOR magnet bevæges hurtig op og ned i spolen? = ELEKTICITET!! -
Snorkræft
ForumindlægHvilken snor bruger mest kraft er det F1 eller F2 og hvorfor? -
Afrunding
ForumindlægHej Jeg har flere steder ved en terminsprøve i dag glemt at afrunde mine resultater. Der er ikke tale om, at jeg ikke har afrundet korrekt. Der er tale om, at jeg slet ikke har afrundet, hvorfor jeg har leveret 5 decimaler flere steder. Kan dette give fejl i en opgave, selvom fremgangsmåde og... -
Konstant acceleration
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave og er gået fuldstændig i stå... hvis nogen blandt andet kunne forklare hvad der menes med bevægelsesligning ville det være til stor hjælp.. phill Et passager tog er på vej ind på en station, og bremser op. Størrelsen af den resulterende kraft på toget er 2,4...
