Projektopgaven (9. kl.)

MENNESKET I RUMMET - Produkt hjælp

13. januar 2016 af HrNørgaard

Hej allesammen.

I uge 5 har jeg projektuge på min skole og vil allerede begynde at forberede mine ting i god tid, altså ligge en god plan for hvordan jeg vil udnytte den uge. Jeg er dog rendt ind i et problem. Jeg har en ide til et mugligt produkt, men ville godt høre om der skulle være en herinde som havde en bedre ide jeg kunne bruge.

Mit overemne: (Hvis nogen forskel gøre)
Vendepunkter

Underemne:
Mennesket i rummet

Havde i tankerne at det kunne være ret oplagt at bygge en lille raket, som ville kunne flyve et par meter op i luften (vand raket, lufttryks raket eller KNO3 sukker raket) men synes stadig det virker alt for forudsigeligt at skulle bygge en raket.

Så mit spørgsmål til jer er, om der skulle være nogle gode ideer til et produkt man kunne lave til 'Mennesket i rummet' udover en raket.

På forhånd mange tak for hjælpen


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. januar 2016 af agent0018 (Slettet)

hvad med at du finder ud af hvad det er de så skal spise imens de er afsted (kunne forestille mig at det er noget a la soldaternes madposer, men er slet ikke sikker).

eller undersøger det tryk de bliver udsat for når de flyver der op. (eksperiment)


Svar #2
13. januar 2016 af HrNørgaard

Så f.eks. at på en eller anden måde lave et tryk der kan sammenlignes med det de bliver udsat for, også lægge forskellige ting i det tryk og se hvordan de reagere? Altså noget i den stil


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. januar 2016 af agent0018 (Slettet)

Ja, du kan muligvis snakke med din fysik lære om hvilke forsøg der kan være relevante. men jeg ville helt klart tage det med hvis det var mig


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. juni 2019 af Muggemanden

Hej allesammen. Når i mener lave et eksperiment, hvordan vil i så udføre det? Har om beboelse på Mars, og tænkt på at lave et tyngdekraft eksperiment - dog ved jeg ikke hvordan det skal laves.. Any suggestions?


Skriv et svar til: MENNESKET I RUMMET - Produkt hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.