Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 19621 til 19640 af 33890
-
Fermats kvadrater
ForumindlægLad a = b^2 +c^2. Hvordan kan man bevise, at løsningsmængden(a,b) kun kan antage to værdier. Eksempelvis 221 = 17+13=N(4+i)N(2+3i) = { I: N(5+14i) = 5^2+14^2 , II: N(4+i)N(2-3i) = 10^2+11^2} Dvs. normen til det gaussiske heltal og dens konjugerede giver os en tvetydig løsning, men er det et a... -
SRP
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogle der kan hjælpe med de... -
Rente
ForumindlægJeg har tidligere idag oprettet et spørgsmål herinde, da jeg ikke helt har forstået at regne disse rente opgaver. Og nu sidder jeg med denne. Er der en, som kan hjælpe mig igang, så kan det være, jeg kan se mig ud af de andre også På en opsparingskonto indsættes hvert år 3000 kr. Renten er 2,4% o... -
Essay
ForumindlægHej derude. (: jeg skal skrive et essay om sandhed. Nogle der har nogle gode ideer? da jeg selv er rimelig blank på emnet. -
Monotoniforholdsparenteser
Forumindlæghej :D er meget i tvivl om hvordan man sætter de firkantede parenteser,,,,,,,,de kan jo vende begge veje ikk? men hvorfor kan de det? hvad betyder det hvis de står omvendt?????????? HJÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!!!!! -
i tvivl om muligheder
ForumindlægHej. Jeg har nogen forskellige spørgsmål. 1. Ved nogen af jer, hvad der sker, hvis man ikke dukker op til sine skriftlige eksamner i 3.g ? Får man -3 som karakter eller skal man bare tage faget om på på HF-enkeltfag eller lignende efterfølgende? 2. Kan man skifte fra gym til erhvervsuddannels... -
energiforhold - rulleskøjtevogn
ForumindlægSidder og skal til årsprøve i fyisk C i morgen og er netop kommet til at kigge på rapporten om bevægelse af en rulleskøjtevogn. Vi lader vognen køre hen ad et bord, trukket af et træklod hen over en trisse der indsamler dataet. Nu finder man så den potentielle energi ved at sige E=m*g*h og den ki... -
mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg ved det her er et dumt spørgsmål men jeg er sindssyg desperat lige nu og min eksamen er imorgen kl. 8:00 kan nogen lave en "disposition" for mig over de her emner som jeg har linket lige nedenunder? Vil sætte den største pris på det. Har ikke råd til at dumpe, eller min mor... -
Fysik eksamen(Lys)
ForumindlægTrak idag spørgsmål til fysik eksamen(24timers forberedelse) Jeg modtog denne opgave: Du kan omtale lys som bølger, bølgelængde, interferens, optisk gitter, øvelsen ”måling af bølgelængde for laserlys”. Du kan også omtale anvendelser af bølgelængdebestemmelse f.eks. rødforskydning. ... -
Eksempler på anvendelse af sinusrelationerne
ForumindlægHej alle Hvad menes der med, at jeg skal give eksempler på anvendele af sinusrelationerne? Kan i komme med et par eksempler? -
Tæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen
ForumindlægTæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen i 3.g? -
Hvordan konverteres en gammel studentereksamen ?????
ForumindlægJeg har en samfundssproglig studentereksamen fra før det fleste af jer blev født, nemlig 1979. Nu vil jeg gerne læse nogle suppleringsfag på HF... Men jeg kan ikke finde ud af hvilketn niveau de forskellige fag, som jeg havde dengang i 1979, har i dag (A, B eller C). For sådan en graduering fandt... -
Søger lektiehjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg starter efter sommerferien i 2.g på STX. Normalt får jeg lektiehjælp to-tre gange om ugen i fag som dansk, historie og engelsk, men den person kan desværre ikke mere pga. et andet job i en anden by. Jeg leder efter en der kan hjælpe mig i disse fag og ideelt en nuværende eller pensionere... -
Sommersupplering, fraværd?
ForumindlægNogen der ved om der bliver målt fraværd på sommersupplering? Er en af dem, der bedst koncentrerer sig derhjemme og har ikke rigtig brug for at have en lære omkring mig hele tiden. Hvordan er det lige med det? SKAL jeg møde op til timerne? På forhånd tak for svar :) -
Kan man anvende en TI-84 til mat A niveau
ForumindlægHejsa- tjaa, overskriften siger det hele- kan man? Eller skal man anskaffe sig en TI-89? -
Lommeregner
ForumindlægHej folks, det vil nok lyde som et dumt spørgsmål, men jeg stiller det alligevel :) Hvilken af disse to lommeregner foretrækker I, når man har MAT A: TI-Nspire Cas eller Ti-89? Begrund gerne, takker -
hjælp
ForumindlægHvordan rejser Man denne her ud? Skriv som pontenstal A:100 B: 500 000 C. 12 000 000 000 -
hjælp
ForumindlægSæt ring om to tal som har en differens på 90. -50, -20, 10, 90, 80, 40. Er det så 80 og 10? -
Blækregning! Haster..
ForumindlægHej allesammen, jeg har brug for hjælp til følgende stykker, håber i kan hjælpe mig: Opgave 1: f(x) = − 4x3 − 9x2 + 12 x + 20 for x ≥ 1. a) Gør rede for, at f(x) er aftagende. b) Bestem maksimum for f(x). Opgave 2: En rutschebane har form som grafen for r(x) = 0,0125x3 − 0,... -
Hvordan løses ligningerne? HJÆLP!!!
ForumindlægHvordan løses de 4 ligninger? I må meget gerne komme med en god forklaring på hvad i laver, hvordan i gør og hvorfor i gør som i gør. Håber der er nogen der ude der kan hjælpe. Har virkelig brug for det. 1) 3b2-5b-3 = 6b+1 2) 7(y+2)•(2y+6) = 0 3) -1/2 z2 = 14z (ligesom man siger ...
