Søgning på: spansk eksamen. Resultater: 19621 til 19640 af 38816
-
Studierapporten
ForumindlægSkal man til den mundtlige AT fremlæggelse inddrage studierapporten? Og undskyld jeg spørger, men hvad er 'studierapporten' egentligt? Det er da ikke SRP eller synopsen? -
en god fysikjournal
Forumindlæghej.hvad skal der indgå i en god fysikjournal?fremgangsmetode, konklusion og hvad ellers?hilsenkaroline -
omkring terminsprøve i matematik
Forumindlægplejer man at få sættet fra sommereksamen året før til terminsprøven? eller kan man risikere at få opgaver fra sygeeksamen i august? -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
normalvektor
ForumindlægHey :)Har lige et spørgsmål til en af opgaverne i opgavesættet Maj-Juni 2004 (1-årigt):opg 3Hvordan finder jeg en normalvektor til linien AD? Er det bare en af siderne i kassen? Det synes jeg bare ikke kan passe - for de står da ikke helt vinkelret på...Håber at der er en som har lavet sættet som... -
Struktur af paracetamol
ForumindlægVedhæftet er et billede af paracetamols struktur. Jeg kan se, at paracetamol består af en phenol (benzenring med OH), men jeg har problemer med at identificere resten af molekylets funktionelle grupper. Så hvilke funktionelle grupper er paracetamol opbygget af? -
Bevis (f+g)' ) f' + g'
ForumindlægHej ppl. jeg skal altså bevise dette her sværere bevis: (f+g)' ) f' + g' Kan én, give mig beviset med en super forklaring. ? -
Højeste og laveste karakter?
ForumindlægHejHvad er den højest og den laveste karakter, du har fået, og hvor mang egang hver?Mig:11 (ca. 5-7 gange, tror jeg)03 (1 gang, en prøve jeg opgav totalt):) -
parabel
ForumindlægHvordan finder man en ligning til en parabel, når man kun kender toppunktet og et støttepunkt?Hvordan er nu formlen for afstanden fra punkt til punkt? Har i evt nogle links til formelsamlinger? -
Redegørelse - gør rede: Hvad menes der?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og laver matematik-dispositioner til mdt. matematik b-niveau. Er der nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre, når der står: - Redegør for begrebet differentialkvotient - Gør rede for begrebet differentialkvotient Kan man bruge tretrinsreglen til til at gøre rede / rede... -
Bindings energi .. mystisk
ForumindlægJa, jeg er ved at gennemgå et emne i fysik. Og jeg synes virkelig det med massedefekt, bindingsenergier er mystisk. Jeg har prøvet at set rundt om nettet og herinde, men uden held. Nu til spørgsmålet. Når en kerne bliver dannet får den en bindingsenergi - og hvad præsis er det for en energi? Er d... -
Grafitti
ForumindlægHey allesammen Jeg har fået til opgave at skulle finde en måde hvorpå man kan undgå at nogle ældre elever, som keder sig, begynder at lave grafitti på deres skoler.Hvad kan få disse grafitti magere til at lade være med at lave grafitti?..Hvilke alternativer kunne man tilbyde disse grafitti magere... -
Periodiske system
ForumindlægNogen der kender en god side der fortæller noget om det periodiske system? -
Uden hjælpemidler
ForumindlægHej igen,Er lige stødt på et bette problem:f er løsning til:y'=y+1I punktet P(x0,f(x0)) har grafen for f tangent givet ved:y=3x+5jeg skal bestemme koordinatsættet til P. -
Karakter
Forumindlæghej allesammen, skulle bare spørge har gennemsnit på 7.8. det er 1g vi taler om nu. hvordan er det man dumper. Skal årskarakter være over 6 og åretsprøve samt afslutne fag skal også være over 6 ???Eller hvis man har over 6 i årskarakter og åretprøve samt afsluttene fag er mindre en 6??? er man ... -
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP....TYSK..det haster
ForumindlægEr der nogle eksperter til tysk derude, som kan oversætte noget tysk??Oversættelsen:jeg har hørt en bånd som hedder (et eller andet)og har læst en tekst, som hedder (et eller andet). Og jeg vil starte med at referere båndet....Og teksten handler om...Ska snart op i tysk..Er der nogle gode råde, s... -
Mat hjælp søges
ForumindlægEr der en der har styr på potens udvikling. Ang. Hva de forskellinge tal betyder -
ret linje
Forumindlæghej..en ret linje "l" har ligningen 8x-4y=lbestem hældningskoefficienten for lhvordan gør man det? -
Afledede funktioner
ForumindlægI et sætning som;Ved en differentialligning forstås en ligningm hvori en eller flere afledede af en fundtio y=f(x) indgår.Hvad betyder afledede helt præcist i denne sammenhæng?? -
Atombomben, manhattanprojektet
ForumindlægHej Jeg vil bare høre, om der er andre, der har valgt atombomben eller manhattanprojektet i AT 2012. Jeg har fagene fysik og historie, men jeg er lidt i tvivl om metoden i fysik. Jeg har ikke lavet noget forsøg. Er der andre, der vil fortælle, hvad i har gjort? Tak!
