Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19641 til 19660 af 77388
-
Hjælp til en opgave! :-D
ForumindlægHej alle sammen :-D Jeg sad og øvede mig til fysik prøve imorgen og stødte ind i en opgave som jeg er meget i tvivl, håber der er nogen dejlige mennesker derude som vil hjælpe mig :-D 137/55 Cs er radioaktict og henfalder ved beta- henfald. Halveringstiden er 30,17 år. Forestil dig, at du har en ... -
high school i UK
ForumindlægHej, min datter på 15 og hendes veninde vil på high school i England efter 9. klasse. Vi har fået en masse brochurer fra forskellige udbydere, og synes at Interstudies og AFS lyder mest spændende. Dog ved vi ikke, om de er okay - både hvad angår assistance under ophold, valg af skoler og familier... -
Får man en hue hvis man supplerer fag på VUC?
ForumindlægHej ! jeg er kommet lidt i tvivl. Hvis man består HF,og har fået sin studenterhue, og man efter skal på VUC for at suppelere fag, for man så en studenterhue igen? -
Eksamenshjælp
ForumindlægNogen der har en plan over hvordan man kommer rundt om alle de faglige mål i Religion C på stx?? Efter den opgivne tekst skal man jo snakke alt muligt andet. Så hvis nogen har nogle gode råd til udarbejdelse af en sådan plan(altså så man kan komme rundt om alle de faglige mål) er de meget velkomn... -
Perspektiveringen!
ForumindlægHvor slemt er det, hvis man ikke kan perspektivere til en tekst fra samme religion, men kun til religionen i sig selv? -
endelige karakterer
ForumindlægJeg har lige checket Ludusweb for at se mine karakterer.. og der er noget jeg ikke forstår. Jeg har før skiftet studieretning, så jeg måtte gå 1.g om. Jeg afsluttede billedkunst og fysik på min daværende studieretning, hvor jeg i billedkunst fik 4 i afsluttende karakter og 10 i eksamen. Da jeg ... -
Emne til projektopgave
ForumindlægHejsa :) Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal fremlægge om til projektugen. mit overordnede emne er "den eller det gjorde en forskel". jeg har overvejet en del ting, men kan ikke rigtig finde ud af, hvad der egentlig er relevant, og har gjordt en forskel. Jeg vil helst have faget... -
Forslag til fysikbøger
ForumindlægHej guys! Jeg er i den situation, at jeg grundet sygdom, har været nødsaget til at droppe ud af gymnasiet i 2.g. (for 2 år siden) Jeg regner med at være klar til at starte på studenterkursus efter sommerferien. I mellem tiden, kunne jeg godt tænke mig, at studere noget fysik herhjemme. Jeg har a... -
Hvordan tror i adgangskvotienterne kommer til at se ud i 2010?
ForumindlægHvordan tror i adgangskvotienterne kommer til at se ud i 2010? Tror i at de kommer til at falde eller stige? -
Retvinklet trekant
ForumindlægHej. Jeg skal finde siden AB, som så er lille c i dette tilfælde. Jeg får oplyst, at siden a er 9 cm, også har vi selvfølgelig den retvinklede side som er 90 grader. Hvad skal jeg gøre for at finde siden c? Jeg kender jo kun én side og én vinkel... Har prøvet med tan(A) men det var åbenbart fork... -
Hvordan bliver man bedre?
ForumindlægEr lidt nysgerrig og vil gerne høre, hvordan tror I egentligt man bliver bedre til noget, hvis man kun har sig selv til hjælp? Hvordan ville I komme fra 6. klasses niveau til 1.g? Tror I det er muligt, når man skal lære det helt selv? -
Læge - supplering på alle fag HF?
ForumindlægAt læse til medicin på århus universitet kæver følgende fag : dansk A engelsk B matematik A enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A (ug.dk) Men da jeg på nuværende tidspunkt ikke har nogen af fagene på højt nok niveau fordi jeg er gået i en helt anden retning, har jeg så mulig... -
Matematik-hjælp tilbydes nær Roskilde
ForumindlægJeg er en lærerstuderende med linjefag i matematik, biologi og fysik/kemi. Jeg har haft matematik på meget højt niveau i forb. med tidligere studie på DTU. Jeg er meget tålmodig og forsøger at møde vedkommende jeg underviser hvor hun/han er. Jeg tilbyder hjælp i matematik/fysik/kemi, biologi i fo... -
At nå sin eksamensdisposition
ForumindlægHej. Jeg har det problem til eksamen at jeg sjældent når hele min disposition igennem da lærer og cencor har det med at stille mange spørgsmål. Har I oplevet dette, og hvad kan man gøre for at nå det hele.Venlige Hilsner -
Skriftlige karakterer
ForumindlægOhøj alle Jeg er lige blevet færdig med alle mine skriftlige eksamener og venter med frygt på karaktererne:P Men hvornår får vi dem at vide? For man plejer jo at kunne regne sit gennemsnit ud inden den sidste mundtlige eksamen! Hilsen Kristine :) -
Rettelse af tekst (ca. 230 ord)
ForumindlægHejsa :-) Tysk er overhovedet ikke min stærke side, og jeg knokler rigtig meget med det. Så det ville være en stor hjælp hvis der var en der ville læse min tekst igennem, og rette fejl. Det ville være så stor en hjælp for mig, så jeg kan lære af mine fejl, og forhåbenlig ikke lave dem igen ... -
supplerende fag hjææælp
ForumindlægHej Jeg har nogle spørgsmål angående supplerende fag. Jeg går i 1. Hf, og jeg har tænkt mig at supplerer 3 fag næste år. Mine adgangskrav er matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skal have matematik på B næste år, så jeg har tænkt mig at supplere det på A. Og kemi har jeg på C nu, så jeg har t... -
Karaktere, hvor - hvordan, hvornår kan man klage?
ForumindlægHej alle. Vi har lige fået karakterer idag på HHX, og jeg er i den uheldige situation at jeg er ultimativt utilfreds! Både i faget Erhvervscase, som jeg fik 7 i og VØ hvor jeg skriftligt og mundtlig ligger på samme.. Begge er afsluttende derfor jeg er på skideren. Virksomhedsøkonomi, skiftlig, ... -
Udlænding=%Uddannelse!?
ForumindlægEr der nogle indvandrer/udlændinge Der kan nikke genkendende til dette udsagn!? har I nogensinde følt jer forskelsbehandlet- udelukkende pga din hudfarve eller etnisk baggrund? Har du haft lærere der er usikre på at give dig en god karakterer- selvom du er bedre end andre danskere- udelukkende... -
Er det lykkes dig at bryde den sociale arv?
ForumindlægEr du den første i din familie med en studentereksamen? Videregående uddannelse? Universitetsuddannelse? Hvordan oplever du støtten fra din familie?
