Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 19641 til 19660 af 33057
  • 3. og 4. grads polynomier

    Forumindlæg
    Jeg skal op i matematik i morgen, men kan ikke finde ud af spørgsmålet: Forklar hvordan grafen for 3. og 4. grads polynomier kan se ud og hvordan man bestemmer deres monotoniforhold. Jeg ved godt hvad de forskellige ting betyder, men kender bare ikke svaret. Håber der er en der kan hjælpe!
  • Råd ang. Studie

    Forumindlæg
    HejJeg er en meget matematikinteresseret dreng, der skal påbegynde studie til næste år. Ville høre, om der var nogle, der vidste, om det både er muligt at studere matematik og kemi.?? har ikke helt besluttet mig for hovedfag endnu, men det bliver højst sandsynlig mat.Studiet skal helst foregå i k...
  • FSA 2004

    Forumindlæg
    HejJeg sidder og skal lave FSA maj-juni 2004 i problemregning, matematik. Jeg mangler blot opgavehæftet - er der nogen, der har det liggende? Eller kan finde det til mig på nettet... Jeg skal bruge det i aften og vil virkelig sætte pris på at få de opgaver, jeg skal løse :p
  • Monotoniforhold

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik (B-niveau) eksamen og er gået i stå ved dette spørgsmål: "Forklar hvordan man kan bestemme monotoniforhold for et tredjegradspolynomium ved hjælp af den afledede funktion. " Hvad menes der her? Ved slet ikke hvad jeg skal stille ...
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Håbet at nogen kan hjælpe med noget matematik, har brug for hjælp til opg 1 i PDF filen. Har brug for hjælp til opg. E, F, G... håber at nogen kan hjælp. På forhånd TAK
  • f(x)=-x^2+bx+c Bestem b & c

    Forumindlæg
    Hejsa til alle jer dygtige matematikere. Er der nogen der tør vove sig ud i at forklare en studerende hvordan man bestemmer b & c ud fra grafen f(x)=-x^2+bx+c hvor toppunktet ligger i (2,1) Med venlig hilsen
  • Konstanter a og b

    Forumindlæg
    hej jeg sidder fast i en matematik aflvering: undersøg om der findes konstanter a og b f(x) = ((x^2+a)/(b-x)) x fraregnet -b hvordan laver jeg opgaven?
  • Eksamens spørgsmål!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har matematik på A niveau. Jeg har et eksamens spørgsmål som lyder: Gør rede for sin, cos og tan. Bevis desuden sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant. Jeg undrer mig her over hvordan jeg skal hive c niveau stof op på et a niveau??
  • opg 3031

    Forumindlæg
    Har problemer med opgaven 3031 i bogen eksamensopgaver i matematik, linje 1-årigt forløb til a-niveau. men teksten til opgaven er bare mega lang så ville høre om nogen har lavet den engang og kan hjælpe mig lidt?
  • Andengradspolynomie, redegør for a,b og c

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til årsprøve i matematik og en af spørgsmålene går på andengradspolynomium. Hvilken betydning har a,b og c for hvordan parablen kan se ud? Fx. hvis a er positiv er det en glad mund osv..men skal ha lidt hjælp til b og c.. Håber der er nogen der vil hjælpe mig:)
  • eksamen

    Forumindlæg
    hej efter 10 klasse skal jeg på eud og i eksamen skal man op i dansk,matematik,engelsk,fysik kemi og 2 andre men skal jeg bruge for eksempel fysik senere i mit liv og for eksempel biologi skal jeg bruge det til noget
  • rapport

    Forumindlæg
    hey jeg har matematik rapport og der står forklar kort hvornår man bruger K=k0(1+r)n forklar hvad en fremskrivningsfaktor er og hvornår man bruger sådan en forklar hvad indekstal er og hvornår man bruger det jeg håber jeg får hjælp til det
  • Erhvervsøkonomisk projekt

    Forumindlæg
    Hej Efter ferien skal jeg aflevere et matematikprojekt. Jeg har nu fået problemer og kan ikke få hjælp nogen steder. Det er på et ret højt niveau. JEg vil hører om her er nogle dygtige matematikere der vil give en hjælpende hånd...?
  • Optagelsesprøve STX

    Forumindlæg
    Kan i hjælpe mig, med at fortælle mig hvordan, en optagelsesprøve foregår. Jeg har selv valgt at tage en fordi, jeg ikke er uddannelsesparat. Har hørt at det var Matematik,engelsk,dansk,fysik-kemi man skulle op i. Er den svær????? Tak på forhånd ??
  • eksamen

    Forumindlæg
    er der nogen der har, eller ved hvor jeg kan finde eksamenssættet "2009 Maj - Matematik - STX A" ? jeg har været i i studienet, men der er kun besvarelserne. Jeg er ude efter selve opgaverne. tak på forhånd
  • Hvad er grundmængde?

    Forumindlæg
    Hej (: Jeg er i gang med at læse op til mundtlig matematik eksamen, og så står der i mit pensum "gøre rede for begrebet grundmængde", og jeg aner simpelthen ikke, hvad det er.. Så tænkte om der var nogen som kunne komme med et godt svar på det? (: Tak..
  • hjælp til rettelse?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er blevet færdig med min matematik aflevering, har bare brug for at i kigger på det, og ser om det er helt galt eller om det er okay. Jeg mangler godt nok en opgave, men den kunne jeg ikke finde ud af. Jeg håber at i lige hurtig vil bruge tid på at kigge på den. Tak på forhånd:-)
  • cos, sin og tan - hvor?

    Forumindlæg
    Hej (; Jeg skal op til mundtlig årsprøve i matematik imorgen. - men jeg har lige et spørgsmål. Cos(v) = hos / hyp Sin(v) = mod/hyp Tan(v) = mod/hos - men hvor ligger den cosinus/sinus/tangens vinkel jeg vil finde i min retvinklede trekant?
  • Eksamensopgaver mat A htx

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvor man kan finde eksamensoplæggene i matematik A på HTX fra de forskellige år? Jeg er har prøvet at kigge på uvm og google, men uden held. Jeg er særligt interesseret i dem fra maj 1996 og 1997. På forhånd tak
  • Hjælp, til graf!

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med min matematik-opgave, og tænkte på om i andre ved hvordan man tegner en graf. I denne situation, skal jeg tegne en graf så ledes: y= x + 1 Håber virkelig i kan hjælpe!