Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 19661 til 19680 af 321608
-
Reagensglasbefrugtning/insemination - fordele og ulemper
ForumindlægHej :) Hvilke fordele og ulemper er der ved reagensglasbefrugtning og insemination set ud fra både samfundsmæssigt og sundhedsmæssigt perspektiv? Jeg er helt blank, og skal til eksamen om et par dage :) -
Dystopi og det senmoderne samfund
ForumindlægHej, jeg skal snart vælge SRP-emne, og jeg er faldet over forfatteren Theis Ørntoft, og hans nye roman Solar. Han skriver i en dystopisk stil om det senmoderne samfund. Jeg har lidt en idé til at bruge den roman sammen med samfundsfag, men jeg ved ikke noget konkret. Er der nogen der har en idé ... -
Må man ændre en problemformulering?
ForumindlægHej folkens! Jeg skal op i AT i morgen, og vil rigtig gerne inddrage noget med Bush's taler, men det indgår ikke i min proplemformulering, og er derfor overflødigt, så derfor er mit spørgsmål om man må ændre i ens problemformulering? Jeg holder mig stadig til mine fag og mit overemne! Håber ... -
Eksamensrekord
ForumindlægMin nysgerrighed påbød mig at undersøge, hvem der gennem tiden har fået de højeste eksamenssnit indenfor de sidste 15 år.Her er svaret:"Bedste gennemsnit:2003: Isabel Laude, Espergærde Gymnasium12,12002: Jacob Lolck, Rosborg Gymnasium11,72001: Andreas Lønborg, Øregaard Gymnasium12,11996: Cam... -
Fedt i kroppen
ForumindlægVi har alle tre forskellige fedt typer, men er der nogle der ved hvilke funktioner de hver især har, og dermed også form? Hvorfor funktionen og formen er vigtig i forhold til menneskets bygning? -
Rødekors
ForumindlægHvad gøre røde-kors bl.a. for at hjælpe de fattige mennesker i fx. Afrika? Og - er bor der ikke flest fattige, i Aisen end der gøre i Afrika? -
Jesus og magdalene
ForumindlægJeg undrer mig over, at der er en del mennesker som mener at de to var sammen, og at de endda fik børn sammen, tror I at det er rigtigt? Hvorfor? -
Matematik
ForumindlægI 2008 var befolkningstallet i Danmark 5,48 millioner. I hovedstadsområdet boede 1,15 millioner mennesker. Ca...% befolkningen boede i hovedstadsområdet. Skal jeg så sige 5,48:1,15= 4,76 min. -
Gyser genretræk
ForumindlægHej Folkens :D Har lidt brug for hjælp her!!!! Hvilke genretræk er der for gyser (helst film)???? Har søgt og søgt og søgt og jeg finder NARDA!!! Pleas hjælp mig! Tak på forhånd, i dejlig mennesker :* -
Talrækkefølge
ForumindlægHej. Er der nogen der kan bekræfte om nedenstående billed er korrekt? Korrekt i den forstand, at jeg skal til mundtlig matematik imorgen og har så overvejevet at skitserer det som på billedet. http://peecee.dk/upload/view/174602 Hvor: N er naturlige tal Z er hele tal Q er rationale tal R er reeel... -
Mindste fælles multiplum og kombinationsregning
Forumindlæg1. Hvor mange forskellige ord kan dannes ved omordning af bogstaverne i ordet "matematik" Hvor mange af disse ord både begynder og slutter på t? Hvor mange af ordene indeholder tegnstrengen "mat" et sted i ordet? 2. Bevis, at for vilkårlige naturlige tal a og b gælder at (a... -
kombinatorik
ForumindlægHejsa Jeg har lige et par spørgsmål i forhold til kombinatorik 1. Hvor mange 3-cifrede tal kan der dannes, når tallet skal bestå af 3 forskellige cifre, og når hverken 5 eller 6 må være med i tallet? 2. Hvor mange forskellige flag bestående af to lige store vandrette felter kan man lave, når m... -
Stil
ForumindlægHejsa jeg har lige noget, jeg vil spørge om.1. Jeg skal skrive en stil om musik i engelsk. Har i nogle bud på, hvad jeg kan skrive om. Altså f.eks skriv om hvilket musik du kan lide.2. Jeg har meget svært ved at sige noget i engelsk for jeg er bange for at de andre fra klassen griner af mig. har... -
MEDICIIIN?
ForumindlægHeeej jeg går i 2.g nu , og har siden jeg har kendt mig selv altid villet læse medicin i fremtiden. Altså det er VIRKELIG noget jeg brænder for , jeg interesser mig virkelig meget for det. Men har et problem. Jeg afslutter matematik B i år, og min lærer har givet mig 00 både i mundtlig og skrifll... -
Hjælp til begrebsord
ForumindlægHej, jeg har prøvet at finde ud af hvad begrebet; samtid, betyder... men kan simpelthen ikke forstå en pind, af hvad folk skirver... er der nogle som vil være søde at forklare mig det, så hvis nogle spørger mig om, hvad samtid er, kan jeg forklare det? -
Vrede og hævn i bibelen?
ForumindlægHej Det er meget vigtigt for mig at finde svar på dette spørgsmål, men jeg aner ikke hvordan jeg skal svare på det, eller hvor jeg overhovedet kan finde noget om det. Nogle som kan hjælpe? Spørgsmålet lyder: "Vrede og hævn – hvad siges i biblen om de to begreber?" tak på forhånd -
hjælp til psykologi
Forumindlæghej. er der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål i psykologi: " Gør rede for centrale begreber omkring dannelse af holdninger og fordomme." Dette er i forbindelse med en opgave med holdning og holdningsændringer der skal/kan forklare en persons handlinger. -
Mat A.. vektorer med 2 ubekendte
ForumindlægHalløj! Har fået oplyst 3 vektorer: Vektor a = (1,3) .. Vektor b = (-2,1) .. Vektor c = (1,-4) Skal så finde ud af at: Vektor a = x*vektor b + y*vektor c.. Jeg regner videre og kommer frem til: -2x+y = 1 x-4y = 3 Hvordan regner jeg videre herfra? Nogen der kan hjælpe? -
Lydbølger.
ForumindlægNogle spørgsmål jeg har ang. lydbølger.. 1)Kan lyd bølger "rejse" gennem luftform? gennem væske? Gennem fast materiale? (kan I evt . give nogle eksempler) For jeg har læst , at de kan (gennem alle formerne) men jeg er da lidt i tvivl.. f.eks hvordan de skal kunne rejse igennem fast mat... -
Dm(f) og Vm(f)
ForumindlægHvordan forklares hvad Dm(f) og Vm(f) er.
