Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 19681 til 19700 af 170365
-
Hvorfor er det vigtig, at politikerne ikke har indflydelse på pengepolitikken.?
ForumindlægHeey guys, jeg har lige et spørgsmål som jeg er kommet lidt i tvivl om .. - så håber i kan hjælpe (: Hvorfor er det vigtig, at politikerne ikke har indflydelse på pengepolitikken.? Er det ikke fordi, at politikkerne er kun interesseret i at føre politik for deres eget bedste ved at gøre noget, ... -
Uddannelse
ForumindlægHej Jeg skriver fordi jeg vil vide om der eventuelt er nogle herinde som har valgt en bachlor uddannelse med erhvervsøkonomi? Jeg skriver dette fordi jeg selv overvejer at vælge at læse erhvervsøkonomi kombineret med et sprog. Tænkte på hvis der var nogle om de ikke kunne beskrive lidt om hvord... -
Imperialisme
ForumindlægHej, er der nogen der kan give mig nogle eksempler på hvilke konsekvensker imperialisme (det britiske imperium) havde for England? Kan ikke lige komme på nogle selv! -
Hjælp - rimelig hurtigt tak :)
ForumindlægHej allesammen :) Vi skal lave eksamensprojekt her i uge seks, men skal allerede aflevere problemformulering, emne og gruppe på mandag. Men i min gruppe, som består af to, ved ikke helt hvad vi skal arbejde med? - Det er så her, jeg tænkte på, om nogle af jer har nogle forslag?? Det ville være s... -
Nyrup regeringen 1994
ForumindlægArbejdsløsheden var meget høj i 1994 efter den berømte kartoflekur. Nyrup kom til posten i 1993, og fik vendt bøtten. Hvad gjorer han helt nøjagtig, synes ikke jeg kan finde noget nogle steder. Noget med en skattenedsættelse. Og USA begyndte jo også på et opsving, men hvad mere?? Og en ting mere... -
Erhvervsøkonomi kombineret med andet fag
ForumindlægJeg overvejer at læse erhvervsøkonomi i kombination med et andet fag på Århus Universitet. Er der nogen herinde der læser det, og eventuelt kunne fortælle lidt om det? Altså generelt, niveauet, studiemiljøet osv. Hører erhvervsøkonomistuderende til økonomisk forening eller er det kun cand.oeco... -
Udvikling i Kina
ForumindlægHej jeg har fået en opgave, som siger: "Hvordan er udvikling indenfor politk i Kina?". Jeg tænker på, at de stadig er ret kommuniste, så jeg ved ikke helt, hvilken udvikling der er tale om. Tak på forhånd -
EU
ForumindlægHej. Har fået dette spørgsmål, nogen som kan hjælpe? ''Diskuter fordele og ulemper ved EU's krisehåndtering. (hint: inddrag f.eks. finanspagten.) -
Finanspolitik og ideologierne
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælp mig med denne spørgsmål? Vurder, om der vil være forskel på, hvilken konkret type finanspolitik (lempelig / stram) eksempelvis liberalister og socialister vil vælge og hvordan? -
Konjunktursvingninger forklaret
ForumindlægJeg skal lave en opgave hvor konjunktursvingninger indgår. Jeg vil forklare noget om konjunktursvingninger, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forklare hvad det er, ret kort. Jeg ville gerne forklare både hvad konjunktursvingninger er, og meget lidt om højkonjunkturer og lavkonjunkt... -
Fra hård til blød magt - forklaring på hvorfor?
ForumindlægHej, jeg skal lave en forklarende hypotese om hvorfor vi er gået fra at have en hård magt, til en blød magt, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvorfor skiftningen er sket. Er der nogle der måske kunne skrive et par eksempler på hvorfor vi er gået fra at have det ene til det andet? Hjæææælp! -
en bedømmelse eller kommentar
Forumindlæghej Jeg skal op til matematik c niveau på mandag.. Hvis vi nu siger jeg trak 5. spørgsmål og det blev funktioner Beskriv, hvad der kendetegner linære funktioner også til eksamen jeg siger: Først vil jeg forklare om hvad der kedetegner linære funktion og derefter vil jeg vise et eksempel. Som ... -
Dumpe et fag på hhx
ForumindlægHvis jeg dumper et fag som fx tysk til eksamen på hhx, hvad gør jeg så? Går de efter gennemsnittet af mine karakterer i alle fag og derved afgør om jeg består hhx eller skal jeg bestå alle fag? -
Samfundsfags afgangsprøven - emner
ForumindlægHej, skal op til samfundsfags afgangsprøven i folkeskolen. Har skrevet notater til følgende emner - tænkte om nogle af jer kunne kigge på emnerne og se om der var nogle emner der mangler. Det jeg har skrvet noter til: - Arbejdsløse, Dagepenge, Kontanthjælp etc - De politiske ideologier og partie... -
Grænseværdi/ppm
ForumindlægHej...Sidder og læser til kemi eksamen...Had er grænseværdi mmålt i ppm???????Og hvad står ppm for?Det er i forbindelse med chlorholdige opløsningsmidler... -
Gode engelske vendinger
ForumindlægEr der nogen har nogen gode engelske vendinger som kan bruges til eksamen? Hvordan siger man: "Jeg har trukket et uddrag af..." på engelsk? -
Højt snit på en naturvidenskabelig studieretning
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en dreng, der går i 1g på en naturvidenskabelig studieretning (mat A, fys A, kemi B), og jeg går og tænker på at læse til medicin efter gymnasiet (STX). Jeg er klar over, at karakterkravet er abnormt højt for medicin på næsten alle universiteterne i Danmark. Jeg har derfor... -
HURTIG HJÆLP
ForumindlægSidder fast med en opgave om Tysklands makroøkonomiske politik.. Spørgsmålene forlyder: "Describe the macroeconomic policy, which the (german) government is pursuing. How would you consider the governments economic policy in terms of it being more demand-oriented or supply-oriented? Jeg h... -
Social ulighed og social eksklusion
ForumindlægHej! Hvad er forskellen på social ulighed og social eksklusion? Social ulighed kan måles på en række områder: Økonomi Uddannelse Beskæftigelse og arbejdsløshed Boligforhold Helbred og sundhedsvaner Men hvad med social eksklusion? Jeg har læst noget om at social eksklusion måles på om man har... -
Udregn størrelse på regnvandstank
ForumindlægHej SP. Jeg er ved at udregne størrelsen på en regnvandstank. Hertil har fundet et eksampel på Miljøstyrelsens hjemmeside - men jeg forstå ikke, hvorfor lager tankens volumen skal ganges med 6%? og derudover forstår jeg ikke ,hvordan de kommer frem til overslagsberegningen - for hvor kommer de ...
