Søgning på: matematik b mundtlig eksamen. Resultater: 19681 til 19700 af 132899
-
Hjælp til Fysik/kemi eksamen imorgen
ForumindlægJeg skal ti leksamen imorgen i fysik/kemi og vil godt spørge om nogen kan give mig nogle gode forsøg jeg kan lave, og link så jeg kan tjekke det ud :D mine emner: Salt, syrer og baser Atmosfærens luftarter magnetisme, elektromagnetisme og samfundets el Energi og energi omdannelse Nogle der ka... -
Vektor b's koordinater
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave, jeg har meget svært ved. Har nogle noter fra undervisningen om præcis denne opgave, men jeg forstår slet ikke hvad jeg selv har skrevet, og der står ikke noget om hvordan man løser denne type opgave i min bog. Opgaven lyder: vektor a = (3,4) vektor a (prik) ... -
Outsourcing IØ B og VØ A
ForumindlægHej jeg ville lige høre om der var nogle som kan komme på nogle metoder og andre ting der ville være gode at bruge til ens SRP inden for Outsourcing. Mine 2 hovde fag er VØ A og IØ B? -
fsa - dansk prøveform B - stikordskort?
ForumindlægHej, Jeg ville høre om man må have stikordskort med til FSA, dansk prøveform B? -Det er ikke helt til at finde rundt i, da nogle siger at man ikke må, og nogle at man må... Er der evt. nogle af jer det har været oppe med stikordskort... og gjorde det en forskel på karakteren?:-) -Tak på ... -
SRP - Engelsk A & Samf B
ForumindlægHej .. Jeg har valgt at skrive i engelsk a og samf b, og gerne inden for noget ungdomssociologi - ungdomskultur, kriminalitet samt kultursammenstød. Jeg ved bare ikke hvad emne samt værker jeg skal gå ud fra. Nogle der har nogle gode forslag? -
Eksamen i dansk 2014
ForumindlægHej alle Jeg er en elev, der bliver student om få dage, men i dag har vi fået vores skriftlige karakterer, for de fag vi kom op til eksamen i. Her gælder blandt andet dansk A, hvor jeg igenem alle tre år, ikke har fået en karakter under 10. Som sagt har jeg fået mine karakterer i dag, og finder ... -
Eksamen skriftlig dansk HJÆLP!!!
Forumindlæghej jeg har lige været til eksamen idag i skriftlig dansk og da jeg ikke nåede at rette mine stavefejl samt kommasætning vil jeg spørge hvor meget betyder det for karakteren. jeg har desværre spotte omkring 40 fejl:( udover det ville jeg spørge om en af jer gad at læse den for at bedømme de... -
Emne til engelsk eksamen, HJÆLP!
ForumindlægJeg skal til engelsk eksamen her til sommer og havde egentlig styr på mit emne, da jeg blev i tvivl. Mit oprindelig emne var "The pressure on athletes". Vil gerne have en så god eksamen som muligt, og derfor er jeg åben for nye og bedre forslag til emne. Jeg er meget interreseret i sp... -
Hjælp til STX Matematik dec 2012
ForumindlægHej StudieP. Jeg skal til termins fredag i Matematik STX A, og jeg prøver at samle alle eksamenssættene. Derfor håbede jeg der var nogen, som lå inde med vejlende eller besvarelse til deres d. 7. December 2012. Håber i kan hjælpe og på forhånd tak :) -
9. klasses matematik?
ForumindlægI denne opgave har vi styr på spørgsmål a-c opgave d, har vi problemer med. Resultatet skulle gerne være 4700, men det tætteste vi kan kommer er 4690. Er der nogen der kan hjælpe? Det er 9. klasses matematik som jeg flovt nok ikke har helt styr på. OPgaven ligger vedhæftet. -
hjælp !!! jeg har en mundtlig aflevering om sandsynlighed, håber at nogen kan hjælpe mig
ForumindlægVi betragter stadig den samme situation: Kast med en 4-sidet og en 6-sidet terning. Vi vil nu betragte situationen teoretisk. Dvs. vi vil beregne sandsynlighederne. 2a) Hvad er sandsynligheden for at summen bliver 2? 2b) Hvad er sandsynlighederne for de andre summer? (3, 4, 5, …) Tip: D... -
Matematik-Økonomi eller HA(Mat.)
ForumindlægHej allesammen. Jeg står i et kæmpe dilemma. Jeg blev student fra HH i sommers og vil næste år påbegynde et studie. Jeg har i nu 2 år gerne ville starte på HA(Mat.), da det er lige mig mht. jobmuligheder og faglig interesse. Dog er HA(Mat.) som bekendt kun på CBS, og jeg vil helst til Aarhus af f... -
Kvinder i matematikken - Sophie Germain
ForumindlægSom mange andre er jeg i gang med min SRP opgave, hvor jeg srkiver om kvinderne i matematikken i 1700- og 1800-tallet. I dette har jeg inddraget Sophie Germain og hendes primtal. Mit problem er, at jeg ikke føler jeg kan komme videre med min diskussion. Jeg skal diskutere hvilke begrænsninge... -
Eksamen på tirsdag - hvordan forbereder I jer?
ForumindlægHejsa, Jeg tænkte på, om nogle har et godt råd eller to til at forberede sig til skriftlig spansk eksamen. Hvad gør I? -
Fysik eksamen 2012
ForumindlægHej er der nogen der har løst opgaverne i fysik eksamen 2012 HTX? Jeg får 3b til at være 482.30 K vil lige hører om det lyder realistisk? -
Matematik opgave (integration)
ForumindlægHej!Sidder lige med et integrale som jeg ikke helt kan løse.Det drejer sig om at finde stamfunktionen til (3x^2 - x - 2)/(x + 1). Skal man bruge substitution eller partiel integration? Hælder mest selv til substitution, men kan bare ikke passe den.På forhånd tak! -
Morse potential (Matematik/Fysik)
ForumindlægMorse potentialet beskriver vibrationerne af diatomiske molekyler og udtrykkes ved: V(r) = De(1-e-a(r-re))2 Er det korrekt? Derudover vil jeg gerne spørger om, hvad "a" præcis betyder i udtrykket? Har desuden læst at Morse potentialet er bedre end Hooks lov til at beskrive små ændring... -
Søger matematik beviser
ForumindlægJeg har kigget forum og opgaver igennem, men har desværre ikke kunne finde noget. Det jeg søger er Integralregning: - Areal og stamfunktion - Areal og rumfang Differentialligninger: - Modeller med differentialligninger - og ellers generalt beviser af differentialligninger Jeg derudover især ... -
AT 5: Fysik og Matematik
ForumindlægHej :-) jeg er i en gruppe der har om perspektivtegning i AT, og jeg har fået til opgave at svare på hvilken indflydelse perspektivtegning får. Nogle der vil være behjælpelige -
2 små Matematik opgaver
ForumindlægHej, min hjerne kører ikke helt optimalt idag, så kunne godt bruge noget hjælp til disse to forholdsvis lette opgaver: Isoler X: (x/320) = (600/240) og Pythagoras sætning: 3^2 + x^2 = 10 - x^2 x=?
