Dansk

Eksamen skriftlig dansk HJÆLP!!!

27. maj 2014 af vucha87 (Slettet) - Niveau: A-niveau

hej

jeg har lige været til eksamen idag i skriftlig dansk og da jeg ikke nåede at rette mine stavefejl samt kommasætning vil jeg spørge hvor meget betyder det for karakteren.

jeg har desværre spotte omkring 40 fejl:(

udover det ville jeg spørge om en af jer gad at læse den for at bedømme den.


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. maj 2014 af Heptan

Det forstyrrer læseflowet, og vil trække ned.

Men hvis du har nogle gode pointer, og ellers har nogle gode formuleringer, kan du sagtens bestå


Svar #2
27. maj 2014 af vucha87 (Slettet)

Kan man få 7

Brugbart svar (0)

Svar #3
27. maj 2014 af sinesin (Slettet)

Læg den ind, så kan jeg lige se den igennem. Hvilken en skrev du om? Opg. 1 her.


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. maj 2014 af swampendk (Slettet)

Hej jeg var også oppe i dag. Valgte at skrive om opgave 2.

Er der en der har lyst til at læse min igennem :) ?

Jeg synes at det var et helt vildt godt emne, og jeg var sikker på at jeg villle få en god karakter, men jeg blev ramt af en skriveblokering :P..  så det meste er skrevet inden for den sidste time, så fik ikke rettet nogle dumme stavefejl osv. og indholdet var måske heller ikke så godt.

ps. formateringen skal der ikke lægges så meget i, da det så lidt anderledes ud da blev udprintet,

Vedhæftet fil:eksamen.docx

Brugbart svar (0)

Svar #5
28. maj 2014 af NordiskSprogLitteraturStuderende (Slettet)

@Swampendk

En noget overfladisk samfundsanalyse hvor det virker som om litteraturen er inddraget på trods. Tekstanalysen bør være det centrale element i en danskfaglig artikel. Der gøres simpelthen ikke nok ud af sproget i opgaven.

I fortolkningsdelen er det svært at afkode om romanen overhovedet gør noget for artiklen eller om personerne blot er udtryk for forbrugeristiske åndløse (du nævner jo selv forfatterens brug af ironi). Desuden må du gøre større anstrengelser ud af, at øge din genrebevidsthed; er formen en litterær artikel, en klumme eller kronik? Det liberalistisk-populistiske diktum om "et opgør med krævementaliteten" bør her sættes ind i en perspektivering så læser kan få belyst andre sider af sagen. Brug her anden litteratur hvor det senmoderne individs vaner og kvaler problematiseres og skitseres (jeg tænker fx på Anders Bodelsens novellesamling fra 2009, Varm luft

Ydermere bør du gøre mere ud af at overveje kommunikationsistuationen for at gøre sproget mere spiseligt for den type læser du henvender dig til. På trods af udmærket frugtmetaforik i form af moderen "der presser citronen for de allersidste dråber", vil det være svært for den kultureltinteresserede læser at finde sproget i sidste halvdel af opgaven værd at læse. Dette fordi der mest af alt er tale om en historisk gennemgang af velfærdsstatens udvikling koblet op med en programerklæring. Er det dine egen politiske budskaber der skal nå læseren (og de kan være nok så trivielle) eller er det den litteratur du forsøge at tolke? 

På grund af den lette syntaks, den tvivlende analyse og den kort sagt korte besvarelse vurderes den at få 4-7.

Hilsen Viktor


Brugbart svar (0)

Svar #6
28. maj 2014 af swampendk (Slettet)

Mange tak Viktor

Det var godt nok godt feedback..Jeg vil have dine råd i baghovedet den dag jeg igen skal skrive en danskopgave :)

Jeg ved godt at det er noget af lorteopgave, og jeg synes at det er helt vild synd nu når det var sådan et godt emne. Men jeg må bare gøre det ekstra godt til de næste 5 eksamener :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
28. maj 2014 af sinesin (Slettet)

Nogen der vil kigge på min også? Skrev opg.1

Vedhæftet fil:dansk 2014.docx

Brugbart svar (0)

Svar #8
28. maj 2014 af exatb

#2

Man får næppe 7 med 40 fejl.


Brugbart svar (1)

Svar #9
28. maj 2014 af NordiskSprogLitteraturStuderende (Slettet)

Hej @Sinesin

Jeg har rettet din gode danskstil.

Rettelsen er vedhæftet her.

Mvh

Viktor


Brugbart svar (0)

Svar #10
28. maj 2014 af sinesin (Slettet)

Tak for rettelsen Viktor ^^,


Brugbart svar (0)

Svar #11
29. maj 2014 af CamiT89 (Slettet)

Er der en der vil kigge min igennem også? Har desværre kommet til at skrive den ene tekst, Affaldspligt, ind som værende fra konfrontationsmodernismen (og den er fra 2002). Hvor meget gør det for det samlede resultat, tror I? 

Venlig hilsen

Camilla


Brugbart svar (0)

Svar #12
20. juni 2014 af sura1991

Hej

Ville hører om det forsent at hører om nogen har lyst til at læse min stil. Jeg har skrevet opgave 3 og har desværre dumpet hvilket jeg ikke forstår. Jeg er så desperat for en at hører en vurdereing. Jeg fik 10 til min terminsprøve. Ellers plejer jeg at få 7-10 i alle stile jeg har lavet i dansk forløbet.

Vedhæftet fil:Dansk A skriftlig.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #13
20. juni 2014 af swampendk (Slettet)

Nu er jeg ikke dansklærer, men jeg tror muligvis din dansklærer har snydt dig, hvis din dansklærer plejer at give dig 7-10, i hvert fald hvis dine stile er på det niveau som den vedhæftede. Der er alt for mange meningsforstyrende fejl, stavefejl, tegnsætningsfejl osv.

Men jeg tror at det skyldes, at du ikke har mødt de krav der bliver stillet til en diskuterende artikel, ellers tror jeg i det mindste at du vil få 02-4

Jeg har altid gået uden om den diskuterende, da min lærer altid siger at jeg har misforstået opgaven, så til eksamen tog jeg opgave 2. Det blev noget værre lort, omkring 2 sider og en meget kort og dårlig analyse del, krydret med en masse dumme stavefejl og kommafejl(jeg har postet den i tråden). Men på trods af det, fik jeg stadig 7 - fordi at jeg levede op til de krav der blev stillet til den introducerende artikel :)


Brugbart svar (0)

Svar #14
20. juni 2014 af sura1991

Jeg kommer til at tage eksamen om. Jeg kan godt se hvad der er gået galt. Villy Sørensen tekst var meget svær at forstå og det gjorde at jeg ikke kunne forholde mig til hans holdninger. Og da jeg ikke har forhodt mig til hans holdninger så har jeg ikke lavet den del der her diskussions delen. Stilen blev til en lang gengivelse af de andre tekster.

Selv hvis jeg havde fået 02 eller 4, så ville jeg også havde taget den om. Skal bruge et snit på 10,9 og det her 00 har trukket 0,4 ned i mit snit.

Kan man tage den skriftlige del om uden at gå til undervisning?


Brugbart svar (0)

Svar #15
20. juni 2014 af swampendk (Slettet)

Jeg tror da ike man bare kan tage den om, men det jeg ikke sikker på. Altså medmindre du tager hf-enkeltfag, så kan du tage den i sommerferien, men så kan du bare ikke søge kvote 1 i år.

Jeg mener vist at din karakter er låst :( - men jeg håber at jeg tager fejl


Brugbart svar (0)

Svar #16
20. juni 2014 af swampendk (Slettet)

Men ved nogle udannelser kræver de at du har bestået et fag.Du kan så søge om betinget optag. Du kan så tage faget igen via gsk.


Brugbart svar (0)

Svar #17
20. juni 2014 af CamiT89 (Slettet)

Du kan godt tage den om. Prøv at ringe til vuc og forhør dig om det. :-) du skal meldes på et danskhold uden at følge undervisningen og så bare meldes til eksamen næste gang. Det er hvad jeg har hørt i hvert fald :-)

Brugbart svar (0)

Svar #18
20. juni 2014 af swampendk (Slettet)

Kan hun så godt søge kvote 1 i år?  Det synes jeg lyder lidt spøjst.


Brugbart svar (0)

Svar #19
20. juni 2014 af sura1991

Jeg er ikke færdig med HF i år. Men skal man så også betale for deltagergebyr igen?


Brugbart svar (0)

Svar #20
20. juni 2014 af swampendk (Slettet)

Nå okay. Det misforstod jeg. Ja du skal vist betale igen, det er jeg ret sikker på :).


Forrige 1 2 3 Næste

Der er 41 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.