Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 19681 til 19700 af 32822
-
Hvordan finder jeg 100% hvis 17% udgør 34 kr?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lige brug for lidt hjælp med min matematik som jeg desværre ikke er helt skrap til :). Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan regne ud hvad helheden (dvs. 100%) er hvis 17% udgør 34 kr? Ps. Jeg går i 7. klasse ;). -
Baye's formel
ForumindlægHeej :) Skal skrive studieretningsopgave i biologi/matematik, og skal bl.a. bevise Baye's formel. Er der nogen der har et godt bevis liggende, og evt. kan forklare det? Synes nemlig det jeg har er ret "tyndt".. På forhånd tak Mvh Lea (: -
Bestem en ligning af formen ax+by+c=0 ud fra en parameterfremstilling
ForumindlægHej jeg sidder fast i min matematik aflevering. Jeg får at vide at jeg skal bestemme en ligning af formen ax+by+c=0 ud fra en parameterfremstilling (den er vehæftet som billede) Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak! -
Hjælp en pige i seriøs nød
ForumindlægHej med jer! Sagen er den, at jeg er i seriøs tidspres, og mangler at lave denne matematik aflevering - jeg håber virkelig i vil hjælpe!!!!!!! Jeg har lavet opgave 1, men mangler de andre. TAK på forhånd. -
Linenær regression
ForumindlægHej vi har en matematik opgave om linenær regression og har fået nogen spørgsmål som jeg ikke er helt sikker på. -Hvordan finder vi a og b ud fra to punkter (beviset for hældningen skal ikke med). -For hvilke værdier af a er linjen henholdsvis voksende og aftagende. -
er virkelig på røven!!!
Forumindlæghar brug for hjælp til denne matematik opgave. jeg har en dåse, som har volumet 500 cm3. jeg skal finde h og r, sådan at man bruger mindst mulig plade ved fremstiling? nogle som kan hjælpe mig ?:) -
Fire-dimensionale rum
ForumindlægHey There.. Jeg skal skrive om det 4-dimensionale rum i Matematik og fysik, hvor jeg skal præsentere grundlæggende begreber og regler forregning med vektorer i i 4D-rummet R4. Mit spørgsmål er så, om der er noget man skal være opmærksom på, når man skal gennemgå regnereglerne for regning med ve... -
Bestem k.
ForumindlægHej. Jeg sidder og bakser med en matematik opgave. En der kan hjælpe mig? Uden hjælpemidler: Opg. 1005) Bestem K, så -2 er rod i polynomiet p(x)=x^3+kx^2-3x+6. -
Hvordan skriver man indledning til rapport?
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en rapport om højdemåling (ved hjælp af geomentri og trigomentri) til matematik. men jeg er lidt i tvivl om, hvor meget teori der skal med. skal teorien ikke skrives sammen med indlindningen? hvad kan man skrive til teori når det handler om retvinklede trekanter? -
udvikling i det antikke grækenland
ForumindlægJeg laver studieretningsprojekt og skal give en redegørelse for den samfundsmæssige udvikling i antikkens Grækenland med særlig henblik på at forklare samspillet mellem matematik og samfund i perioden. Jeg har læst mange bøger om græsk historie men kan ikke finde samspillet som så. Mangler ideer. -
lektie-hjælp
Forumindlæghej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !! -
Hypotesetest
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SRP og min matematik del handler om at gøre rede for principperne bag hypotesetest i almindelighed. Har haft om statetisk i 2.g men det er åbenbart godt glemt :D Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak -
Skråt kast
ForumindlægHejsa dette spørgsmål har også noget med matematik at gøre. Vi har lavet et forsøg med en jernkugle som bliver skudt afsted af en fjederkanon.. Hvordan kan man beregne luftmodstanden på denne kugle?? HÅber nogen kan hjælpe -
Adgang på HA
ForumindlægHej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben -
parabelformede bygning
ForumindlægHej. Jeg er helt lost. Er der en der muligvis kunne lave opgaverne for mig. Jege har nu arbejdet med dem i nogle timer og kan ikke forstå det. Opgaverne er vedhæftet. Hvis I vil, så kunne det være fedt hvis i kunne lave et word dokument, hvor I skrev det ind. Jeg går kun i 1.g så jeg kan ikke... -
afskrift
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at jeg sidder og skriver af? Mit hovedfag er fysik og jeg sidder og læser i en bog, tænker det igennem og skriver nogenlunde det samme som jeg lige har læst ned. Er det bare mig? for igen hvor meget er det lige jeg selv kan finde ud af i et fag som fysik eller matematik! -
Ligninger, Hjælp Til At Forstå?):
ForumindlægJeg Skal Til Terminsprøver Her Til Januar, Og Jeg Ryster Ved Tanken Om Matematik Prøven. Jeg Forstår På Ingen Måder Ligninger, Og Ville Have Hjælp Til En Sjov Læremåde Eller Huske Måde Til Det ): Så .. Nogen Der Gider Hjælpe?D: -
fsa exame i 9 klasse
Forumindlæghej, jeg går i 8 klasse, og om halvlandet år, skal jeg op til en fsa (matematik prøve). Jeg tænkt på om der var nogen, der ved hvor mange opgaver man skal lave, før man får et 10-tal. Skal også op til sådan en prøver her i januar måned, fordi vi har års prøver. -
linjestykke
ForumindlægHej Er der en, der kan hjælpe. jeg skal konstruerer et linjestykke med længden 3*a+(a/2)*kvadratrod 3. 3a er nemt nok, men hvordan konstruerer jeg a/2*kvadratrod 3 ? Jeg har kun passer og lineal til rådighed. (det er græsk matematik) -
Integralregning: redegør for arealfunktionen A(x)
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik. Blands andet skal jeg gøre rede for arealfunktionen A(x) for en kontinert og ikke negativ funktion f(x) Nogen ideer til hvad der menes med det?
