Søgning på: vejledning til engelsk essay på A-niveau. Resultater: 19681 til 19700 af 32803
-
Fif til Algebra FX 2.0 plus?
ForumindlægAlle A-niveau matematikere har nok fundet ud af at den smarte blå og usædvanlig store) lommeregner er meget smart. Den kan spare en for en masse tid, og forenkle mange opgaver. Desværre har jeg en matematiklærer af den gamle skole, som ikke er så glad for at bruge den. Derfor ved jeg heller ikke ... -
Skal jeg bare give op?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er 18 år og går i 2.g. Jeg har et gennemsnit på 6,9 (standpunkt). Men jeg fik 4 afsluttende standpunkter sidste år (i 1.g). Dette standpunkt fra sidste år var 8,5 (altså en del bedre :)). Det er dog sådan at jeg virkelig godt kunne tænke mig at læse Odontologi (tandlæge) p... -
optagelse efter sommer (hjælp)
Forumindlæghej.. jeg vil gerne ind på IHA og læse ingeniør.. kravene er blot: Krav til niveauer? Ud over ovennævnte eksamen er der følgende krav til niveauer: Matematik på A-niveau med en gennemsnitskarakter af mundtlig og skriftlig eksamen på mindst 6,0 efter 13-skalaen eller 02 efter 7-skalaen Fysik ... -
Analyse af Blues - hjælp/råd
ForumindlægHalløj folkens. Jeg er studerende 3g'er, snart færdig med mine eksaminer, men før jeg får huen, så skal jeg op i bl.a mund. musik A niveau. Jeg har dækket mit pensum rimlig godt og har styr på især de klassiske former så som: Rondo, Menuet og Sonate. Jeg forsøger nu at sætte mig ind i rock... -
Mundt. KemiA Eksamen
ForumindlægEi hvor er jeg i vildrede.. Skal på mandag til eksamen i mundtlig kemi på A-niveau.. Vi har fået opgivet en hel masse emner vi kan trække til den mundtlige del.. (VI kører også med den eksperimetielle del her på skolen) men skal man vikelig læse ALT op til hvert emne? Kan lærer og censor finde på... -
Hjælp: Hvor ligger forskellen?
ForumindlægVi har netop fået opgivet de overskrifter som vi kan ske at trække til eksamen - kemi B-niveau. De minder noget meget(!) om hinanden, og kan ikke selv se, hvor forskellen evt. ville være i spørgsmål-besvarelsen. Håbede på at der evt. var nogen A-niveau elever som havde lidt mere tjek på det ;) D... -
Ny-gammel ordning
Forumindlægefter at have gået 3. år om er jeg blevet lidt forvirret. På min gamle ordning var det sådan at hvis du havde taget f.eks. på A-niveau, så tæller på B og A karakteren med i dit endelige gennemsnit, men har fået at vide at det ikke længere gør det. Nogen mener dog at det stadig gør. Nogen der kan ... -
Hastighed?
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med følgende spørgsmål fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, stx A-niveau." 9.008: Jeg har indtil videre lavet dette: A. Bestemmelse af temperaturen efter 10 min. samt bestemmelse af, hvor lang tid der går, fra ovnen er tændt, til temperat... -
logaritme
ForumindlægGrafen viser et plot af samhørende værdier af logaritmen til antal trer N og logaritmen til stammens diameter D. Stammens diameter er målt i cm, og målingerne er fra en skov i Malaysia i 1981. a) Benyt grafen til at vurdere antal træer med en stammediameter p 100 cm. b) Opstil en matematisk m... -
Hvordan skaffer røde blodlegmer energi?
ForumindlægHej jeg har fået tre af de der opgavesæt i biologi og plejer som regel at være ret nemme ellers kan man næsten altid finde svarende hvis man søger på nettet. Men en af sættene handler om blod transfusion og jeg kan simpelthen ikke få besvaret det ene spørgsmål. Det er sådan at ens blod bliver del... -
Fysik eksamenssæt, hjælp? Brydning!
ForumindlægSidder med eksamenssættet i Fysik a-niveau stx fra 9. december, 2009. Er der nogle der ligger inde med noget godt til denne eller er der nogle der lige kan hjælpe med en opgave eller to? De lyder: I svømmebassinet på Ruths Hotel i Gl. Skagen er der lys indbygget i siderne. Lyset, der kan skift... -
differentialligning og tangentligning
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med vejledende eksamensopgave 8001 STX A-niveau. Opgaven lyder: En funktion f(x) er løsning til differentialligningen y´=(x+2)/y og grafen for f(x)går gennem punktet P(2,-2) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet P. Jeg har prøvet at finde f(x) via en... -
Biologi - matematik. Godt emne?
ForumindlægHej alle. Skal vælge fagkombination til mit studieretningsprojekt her på onsdag, og føler mig ret uinspireret. Jeg er sikker på at jeg vil skrive i biologi (A-niveau), men er ikke sikker på hvad jeg skal koble, da jeg ingen ide har om emne. Jeg er nok mest til biologi(A)-matematik(A), så ville... -
Problemer ved devaluering af den danske krone
ForumindlægSkal fremlægge i morgen i international økonomi på A-niveau og emnet er devaluering. Da jeg er ikke er den skarpeste til dette fag samt samfundsfag har jeg virkelig brug for jeres hjælp. Jeg skal snakke om problemerne ved devaluering, og jeg har fået udleveret et dokument over økonomiske politi... -
TI Voyage 200 SÆLGES
ForumindlægEftersom jeg ikke længere har Matematik (b-niveau) vil jeg gerne sælge min TI Voyage 200.. Lommeregneren er et KRAV sammen (Denne eller TI89) efter den nye reform, hvis du skal have matematik på B- eller A-niveau. Billigste nypris i butik på nettet er 1733kr. Jeg sælger min for 1000 kr incl porto... -
Further education i England?
ForumindlægJeg har gået på gymnasiet og har altså to A-niveauer, musik og begynderfransk. Jeg har fundet en uddannelse i Brighton, England der ser vanvittigt interessant ud, hvor jeg kan specialisere mig i elektronisk musik og få kompetancer som udøvende musiker og selvstændig. Denne uddannelse hører under ... -
Formelsamling - ny udgave
ForumindlægHej studerende (primært 3.g'er der har matematik på A niveau). Sidste år udgave jeg i samarbejde med Kristian Jerslev en formelsamling til matematik. Den har vi nu bygget videre på. Der er kommet et helt kapitel i, hvordan man kan få hjælp af sin lommeregner (TI-89) til en skriftlig eksamen. ... -
Samfundsfag eksamen - DK politik, medier og meningsdannelse
ForumindlægHej! Jeg har i dag trukket emnet Dansk politik, medier og meningsdannelse i Samfundsfag på A-niveau. Bilagene er: - Efter Fogh: Har du 730 dage!, Weekendavisen. - Meningsmåling: Regeringens troværdighed er svækket, Politiken. - Er den rationelle vælger død?, Region Midtjyllands hjemmeside i fo... -
TI-89 Titanium til salg !!
ForumindlægHej alle, Jeg sælger hermed min TI-89 Titanium Voyage 200 for den beskedne pris kr. 800. Jeg har brugt denne lommeregner på mit gymnasium i forbindelse med matematik på A-niveau og naturfaglige fag. Hertil har lommeregneren været ideel og mere end tilstrækkelig. Jeg sælger den da jeg ikke længere... -
Rettelse af opgavesæt
ForumindlægHey derude :) Jeg har lige taget hul på det sidste år i matematik på A niveau. Vi har lige afleveret det første opgavesæt igår, og fik et nyt til næste torsdag. Da jeg er utrolig glad for matematik, og finder det enormt interessant, har jeg allerede lavet næste uges opgavesæt, og inden jeg afleve...
