Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 19701 til 19720 af 33057
  • Periferivinkel, bevis!

    Forumindlæg
    Hej. Er lærerstud. med matematik som A-liniefag. -Skal fremlægge bevis for periferivinkel i en cirkel på tirsdag. Kan nogen hjælpe????? Har været på nettet, men kan ikke finde noget fra "bunden". Har Geometer og Euklid til hjælp. Hilsen Sanne.
  • En funktion f er bestemt ved - Bestem f(2)

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg sidder i en rigtig hovedpine af matematik, da jeg er kørt fast. Sidder med denne opgave om differentialregning: En funktion f er bestemt ved a) Bestem Er der nogen, der kan hjælpe med dette? Tusind tak på forhånd :)
  • Lektiehjælp med betaling

    Forumindlæg
    Søger seriøt lektiehjælp matematik c-niveau hurtigst muligt gerne med betaling. Jeg har fået udleveret eksamespørgsmålene og ville forbedre mig på dem. Mit pensum er funktioner,geometri,startisk og procent/rente.
  • Japan og Danmark

    Forumindlæg
    Hej jeg kunne godt bruge noget hjælp til noget matematik, som jeg ikke helt har styr på. Det ville glæde mig hvis i kunne svare mig hurtigst muligt.. :) -hvor langt er der mellem to bredde grader i km? -Hvor mange længde grader er der rundt om jorden? På forehånd, tusind tak!
  • Finde punkt på cirkelperiferi

    Forumindlæg
    Hej folkens! Jeg har en opgave i matematik hvor vi skal finde nogle punkter på en cirkelperiferi. Jeg har en cirkelformel (x-4)^2+(y+98,82)^2=1002 og prøver at finde y-værdien af punktet der har x-værdien 0,89 På forhånd tak :)
  • Centrum og radius

    Forumindlæg
    Hejsa.. Nogen der kan hjælpe mig med en matematik opgave, men er ikke særlig svær, men den er bare lidt underlig.. Angiv centrum og radius for cirklen med følgende ligning: 2x^2+2(y-1)^2=32 Håber nogen kan hjælpe.. men mange tak på forhånd..
  • SRO indledning

    Forumindlæg
    Hvordan kommer jeg igang med indledningen til min SRO? Har matematik og bioteknologi. Fokuset er "mindste kvadraters metode" og "spektrofotometrisk metode". Nogle ideer til hvad jeg kan skrive?
  • Privatlærer?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er pænt meget på skideren i matematik, og leder derfor efter en privatlærer. Havde tænkt på en universitetsstuderende evt. Mit spørgsmål er så, om i har hørt om hjemmesider der henviser til nogle, eller om i selv har erfaringer med nogle der hjalp Jer?
  • Middel værdi og spredning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skal til of aflvere en aflevering i morgen i matematik. I opgaven skal vi også skrive teori om hvordan man finder middel værdi og spredning. Dette har jeg ikke styr, mon der er nogle af jer der kan hjælpe. tak.
  • Eksponentielt voksende funktion

    Forumindlæg
    Jeg ved, at T2=3 og (5,20) og (8,40) Hvis jeg skal beregne f(x)=10 Jeg ved, at f(2)=10 Men hvordan kan man regne det ud matematik Tusind tak på forhånd
  • SSO - ekstra hint

    Forumindlæg
    Hej.. jeg skal til at skrive SSo i sfærisk geometri. Jeg ville gerne gøre noget ekstra ud over det sædvanlige som redegørelse,beviserne osv. Er der nogle som har nogle idéer? fx i samfundsfag laver man mange gange interwievs, men hvad kan man gøre i matematik??
  • Hjælp hurtigt

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en matematik aflevering som jeg lige har et spørgsmål til. Hvordan finder jeg ud af hvor lang tid en bil tager om at køre 89,4 km når den kører 60km/t? Håber i vil hjælpe hurtigt Hilsen Bodil
  • Optagelses

    Forumindlæg
    Jeg skal på optagelsesprøve på tirsdag på HTX, hvad er det man må medbringe? I mit brev står der at jeg skal op i dansk, engelsk matematik og fysik/kemi og alt foregår skriftligt, må man gerne medbringe noter med? :-)
  • Disposition med ind til eksamen

    Forumindlæg
    Hej Må man i matematik (hvor man kender eksamensspørgsmålene i forvejen) (på HHX) have lavet en disposition over sin eksamen hjemmefra og have den med ind i eksaminationslokalet, eller skal den overskrives til det gule (grønne/hvide... you name it) papir, der ligger i forberedelseslokalet und...
  • DET DOBBELTTYDIGE TILFÆLDE

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er ved at forberede til mundtlig eksamen matematik b. Jeg er i tvivl om hvad dette: sin(180-v)= sinv præcist er, er det det dobbelttydige tilfælde? Og hvis ja, ville jeg sætte meget stor pris på hvis der var en der kunne hjælpe mig med en definition og bevis for det. På forh...
  • Årsprøve ved ikke afsluttet fag

    Forumindlæg
    Min studieretning indeholder matB. Her efter ferien skal jeg aflevere et valgfagsskema, hvor jeg vælger matA. Der er et par stykker fra klassen, der afslutter matematik i år, så de skal til skrift. eksamen. Skal dem, der vælger matA også til en eksamen og gælder det for noget?
  • Fortolkning af tallet....

    Forumindlæg
    Er i gang med at lave min matematik aflevering og mangler den sidste opgave, jeg har vedhæftet: Jeg få tallet til at være 2,38. Ved bare ik hvordan jeg skal fortolke det. Håber at I kan hjælpe mig.
  • Annuitet

    Forumindlæg
    Nogen som kan hjælpe mig eller måske give mig et link ?. Det skal bruges til mundtlig matematik C. Redegør for opsparingsannuiet og fortælle om hvordan ud fra viden om 3 af størrelserne A, b, n og r kan finde den manglende oplysning. på forhånd tak :)
  • bestået mat a?

    Forumindlæg
    Jeg får 4 i mundtlig og 4 i skriftlig årskarakter. Hvis jeg skulle være så uheldig at dumpe begge eksamier med 00 i både mundtlig og skriftlig, har jeg så bestået matematik A på HHX?
  • Danmark statestik

    Forumindlæg
    Hej jeg kunne godt bruge noget hjælp til noget matematik, som jeg ikke helt har styr på. Det ville glæde mig hvis i kunne svare mig hurtigst muligt.. :) 1. hvor mange fjernsyn pr. 1000 indbygger? 2. hvor mange telefoner pr. 100 indbygger? 3. hvor mange km danmarks jernbanenet strækker...