Søgning på: dansk skriftlig fremstilling 2018. Resultater: 19721 til 19740 af 50243
  • Ret en fejl

    Forumindlæg
    Er i fuld gang med at øve til engelsk skriftlig eksame, er der nogen af jer, som kan se fejlen i denne sætning? 1) The Aborigines were treated good by the new governor
  • Nogen der kan fortælle om Sinus,Cosinus og Tangens:D

    Forumindlæg
    Hej håber der nogen der kan hjælpe mig og forklare hvad de går ud på var nemlig syg den dag min lærer gennem gik det og skal lave skriftlig aflevering om det, og en prøve på mandag..+ bogen forklare det ikke godt nok.. Tak på forhånd:D
  • Bestå faget mat på b

    Forumindlæg
    Hej, jeg står i denne situation at jeg har afsluttet mat b med karakterne: 00 skriftlig og 02 mundtlig samt eksamens-årsprøve karakter -3. Hvad skal der til før jeg består faget?
  • Cirkel ligning og andengradspolynomimum - bestem parablens toppunkt

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med dette øve spørgsmål til skriftlig eksamen uden hjælpemidler og kan ikke finde ud af om jeg ud fra cirklens ligning skal bestemme radius/centrum eller ud fra parablens ligning skal finde toppunktet? Håber i kan hjælpe mig lidt igang På forhånd tak :D
  • Består jeg hvis?

    Forumindlæg
    Jeg har fået 4 i både skriftlig og mundtlig karakter i kemi på B niveau, og jeg skal snart til eksamen. Består jeg hvis jeg får 00 til eksamen i mundtlig kemi?
  • HJÆÆÆÆLP!!

    Forumindlæg
    Hej derude ;-) Er der nogen der har været op i skriftlig engelsk sidste år (stx. engelsk B) og som gider give mig nogen gode råd om hvad jeg skal øve/forberede mig på?? Altså hvilke gramatiske fejl i havde stødt på i delprøve 1...
  • Kogt vand til Ølbrygning - rest hårdhed ?

    Forumindlæg
    Har begået et skrift omkring kogt vand til Ølbrygning – http://www.winemanager.com/slarsen/Beer/Vand/Vand_kogt.htm har dog ikke en dyt forstand på det der med Mol stofmængder osv. Måske der er en her der har lyst til et lille review af side ? MVH Søren L
  • DNA til RNA

    Forumindlæg
    Jeg sidder lige nu med en større skriftlig opgave og jeg bliver en smule i tvivl, Når DNA bliver lavet om til RNA ved hjælp af transskription, også bliver lavet til proinsulin protein, som så senere bliver lavet til insulin. hvordan det helt præcis sker? Er der nogen som kan hjælpe mig? På forhån...
  • Karakter vægt B?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i Mediefag B, og eksamenskarakteren tæller 1,5. Imidlertid har jeg også en årskarakter, men den tæller kun 1,0. Hvordan kan det være? Burde den ikke tælle 1,5 også idet det er B-niveau? Der er kun mundtligt og ikke skriftligt mediefag.
  • Engelsk prøve

    Forumindlæg
    Hvordan foregår en engelsk årsprøve (skriftligt)? Og burde man øve sig i noget før prøven - i så fald, hvad?
  • Hvem har skrevet digtet "Ude"?

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en analyse af digtet "Ude", men ved hverken hvem der har skrevet det eller hvor jeg eventuelt kan læse det, eftersom jeg ikke har det på skrift. Nogen der kender forfatteren eller et link, der fører til en online udgave af digtet? Tak for forhånd!
  • Spansk eksamen

    Forumindlæg
    Hej derude, Er der nogen kloge spansk hoveder, som kunne tænke sig, at rette min spansk eksamen? Jeg har fået min skriftlige karakter, men kunne godt tænke mig et andet syn på den. Håber der er en, der vil hjælpe! Mvh Morten.
  • Fsa 2010(;

    Forumindlæg
    Hej.. jeg er ved at lave en opgave, om forskellige stile i tysk fsa(; men jeg mangler navnet på den fra 2010, Er der nogle af jer der var oppe i tysk (skriftlig) sidste år ? som kan huske hvad stilen hed?
  • Karakter

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg har et spg. angående karakter. Hvis jeg har fået 02 i mundtlig og 4 i skriftlig fysik og får 00 til eksamen består jeg ? 4+2+0/3 = 2 ?
  • Hvordan aflæser man denne? Forstår den ikke (billede vedhæftet)

    Forumindlæg
    Hvad kan der af figur 8.9 udledes om sammenhængen mellem, hvor meget det offentlige i landet forbruger på familie- og børneydelser, og hvor høj uligheden i et land er? I svaret (skriftlig besvarelse) skal der anvendes viden om de tre velfærdsmodeller.
  • Spørgsmål fra censor og eksaminator

    Forumindlæg
    Hejsa SP Når man har foretaget sine 10 minutters præsentation af, er det så muligt at censor/eksaminator spørger ind til punkter i ens rapport/skriftlige del som man ikke har præsenteret om til den mundtlige del? Og er der andre råd til hvordan man sørger for en ordentligt SOP eksamen. På f...
  • pH - Citrat opløsning

    Forumindlæg
    http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110518_kemiA.ashx Nogen der kan hjælpe med opgave 3b ??
  • Duftstoffets struktur

    Forumindlæg
    http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110518_kemiA.ashx Spørgsmål 1.d Kan det passe at det er pentansyre ?
  • Maple restart og rødskrift

    Forumindlæg
    når jeg prøver at skrive >restart;with(LinearAlgebra); i maple13 bliver den ved med at sige at der er fejl i restart, hvad er der galt og hvordan får jeg den røde skrift frem?
  • Diff.ligning u/hjælpemidler

    Forumindlæg
    Fra dagens skriftlige eksamen:En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx=3y+5. Grafen går gennem punktet P(1,4). Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P.