Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 19721 til 19740 af 46442
-
Hvis man går og dumper handelsskolen, får man så lov til at tage 3 år om igen???
ForumindlægHvis man går og dumper handelsskolen, får man så lov til at tage 3 år om igen??? -
Statistik hjælpelærer søges
ForumindlægHej jeg søger hjælp til statistik mod betaling. -
Effekt
ForumindlægJeg har kigget på denne opgave godt og vel en time, og jeg kan ikke løse den, er der en, som vil give mig en hjælpende hånd med den? Opgaven er: Til fremstilling af blyhagl blev flydende bly båret op i tårnet i spande. Hver spand indeholdt 5,0 L flydende bly. Densitet af flydende bly: 10,21 g/c... -
tyskrettelse
ForumindlægHej er der nogen der kan rette en tysk opgave kun på 70 ord ?:) -
Statistik
ForumindlægHej, Jeg er lidt blank på hele det der med statistik. I opgaven herunder tænker jeg det er noget chi i anden de er ude efter. Og i så fald kan man vel sagtens regne chi i anden ved summa (obs-forv)/forv. Jeg er stadig i tvivl om hvad min nulhypotese er? og så kan jeg ik finde ud af hvordan du fi... -
Supplering?
ForumindlægHvad er supplering? -
Medicin på AU - ferier
ForumindlægHej Er der nogen af jer, der ved, hvornår man får sommerferie på AU? Jeg skal starter på medicinstudiet til februar, og jeg skal planlægge noget i juli/august. Derfor vil jeg gerne vide, hvornår og hvor længe man har sommerfere på au :-D -
problemløsning
Forumindlægjeg ved ikke hvordan jeg skal regne det her ud jeg skal til termisprøve snart har virkelig brug for jeres hjælp -
Titrering: NaOH og CH3COOH
ForumindlægVi har ved hjælp en en titrering fundet stofmængde koncentrationen af eddikesyre i eddike i et forsøg. Vi har 0,766 molær eddikesyre. Vi kendte koncentrationen for natriumhydroxid som var på 0,1 M ved forsøges start. I reaktionsskemaet reagerer de 1:1. Hvordan kan der være at der er forskel på de... -
Terminsprøve. 9 klasse
ForumindlægHej, jeg vil bare høre om der er nogen der har nogle gode råd til terminsprøven i niende eller andet som kan hjælpe :) -
Hjælp!
ForumindlægHej, jeg skal snart op i Integrated marketing communication. Jeg har fået nogle eksempler af hvordan eksamen ser ud, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gribe det an og hvordan jeg skal analysere. Det ville være rigtig dejligt hvis nogen vidste noget om det eller havde et eksempel. He... -
1.HF, Gennemsnit
ForumindlægHej,, jeg er bange for at jeg ikke kommer videre til 2.hf, da man skal have et gennemsnit på 2 jeg har været oppe i alle eksamer i år, mat mundtlig & skr, naturvidenskab, og praktisk / musisk fag jeg fik 2 i mit valgfag, men jeg dumpede mat mundtligt & naturfag :S.. skr mat regner jeg med... -
In the national gallery. Kom ind på min tråd og gi mig inspiration og en god diskution :)
ForumindlægHej Sidder her og skriver et fint essay om D. Lessings short story " In the National Gallery" Jeg synes der mange emner i historien men jeg er bare helt tom i hovedet når det gælder om at få det ned på papir. Topemner enten Generation gaps Eller at ham manden (måske) er en gammel liderl... -
Krimi
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive min eksamensopgave til dansk B. Jeg har valgt, at min opgaves omdrejningspunkt skal være krimi, og jeg leder derfor efter diverse internetsider, der behandler emnet. Jeg skal afdække genrens historie, karakteristika og undergenrer (jeg vil meget gerne lave e... -
Karakter SSO/SRP
ForumindlægJeg lavede denne SSO og regnede med noget mellem 4 og 10. Jeg har så fået 02, og jeg kan ikke få feedback på opgaven, da min lærer er på barsel. Er der nogle som kunne kigge den igennem, og om i så kunne fortælle mig hvad det er jeg har gjort som har trukket så meget ned? Lidt info: Jeg s... -
Kloge samfundsfagshjerner hjælp mig! - Keynes - Hvad stod han for
ForumindlægJeg er i gang med en altarnativ årsprøve i historie. Så jeg har trukket mit spørgsmål i dag men kommer først op i det i morgen. Jeg har trukket en kilde af Keynes hvor han beskriver versailles traktaten og dens følger. Jeg ved at Keynes er en engelsk økonom, men hvad var hans holdning. Har hørt o... -
Jacob Hansen - "Lock Out" 1900
ForumindlægHej! Jeg har dansk/historie-opgave i 1.g som optakt/træning til den rigtige i 2.g, og har valgt at skrive i dansk. Jeg vil gerne analysere Jacob Hansens "Lock Out" fra 1900, da emnet er industrialiseringen. Da novellen er knap så kendt, har det været småt med at finde inspiration. er ... -
Fortolkning og analyse - opsætning
ForumindlægHey, Jeg sidder lige med en analyse og fortolkningsopgave over Henrik Pontoppidans "Nådsensbrød". Jeg har bare lige et lille problem med opsætningen af den. Det er lidt svært at forklare, men jeg prøver: Når jeg laver min personkarakteristik, skal jeg så først komme med historiens b... -
Lidt problemer med novellen "To kilimeter" af Helle Helle
ForumindlægHej. Jeg har til opgave at analysere novellen "To kilometer" af Helle Helle. Det har jeg gjort nu, men er nu blevet lidt i tvivl om fortælleren Nogle der kender til novellen og kan svare på om dette citat er korrekt?: Fortællertypen er en eksplicit jeg-fortæller og igennem hele novellen... -
HF oven på en STX
ForumindlægHej! Mit drømmestudie sætter høje krav for kvote 1 ansøgere, og i den forbindelse står mine odds meget dårligt med min allerede beståede STX, hvor mit gennemsnit er 4.9 efter den nye skala. Jeg har i den forbindelse haft kontakt m...
