Søgning på: kemi b. Resultater: 19721 til 19740 af 96568
  • propan, hvor bliver O'et af?

    Forumindlæg
    I kend kemien 1 står der at formel propan er C3H8O, men hver gang jeg googler det for jeg at vide at det er C3H8. Hvor bliver O'et af når man googler det?
  • Afstemning af reaktioner

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til en kemi prøve og kan ikke finde ud af at afstemme reaktioner. Nogen der har nogle råd til hvordan man skal huske hvordan man afstemmer. Et eksempel kunne være: NH3+O2--> NO+H2O
  • Reaktionshastighed - stoffets art og temperatur

    Forumindlæg
    Hvorfor har nogle grundstoffer en kortere eller længere reaktionshastighed end andre? Hvilken indflydelse har temperatur på reaktionshastighed? Har disse to problemer i en kemi opgave :s
  • HJÆLP SØGESSS?

    Forumindlæg
    Er der ikke nogle der kan hjælpe med nogle kemi opgaver.. Fra opgave c - e. Tjek linket: https://docs.google.com/document/d/162JRuOM_QdtW4B7XWOiHqFqgrcdJCYoMiSMGLS4a_Zw/edit
  • ml og mol

    Forumindlæg
    Hej, nu har jeg brugt de sidste 4 timer på at lave kemi, men jeg kan stadig ikke finde frem til et resultat. Vil i sige mig hvilken enhed man får når man ganger mol med mL?
  • Angiv molekylformel og navngiv dem

    Forumindlæg
    Jeg har selv prøvet at løse opgaven Men har brug for hjælp til at forklare mig om opgaven og tjekke om mine svar er korrekt Er ikke så stiv i det med organisk kemi osv. Se venligst vedhæftede fil
  • Opstille reaktionsligninger med 4-chlorbenzaldehyd, brombenzen, magnesium

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Sidder med en kemi, opgave, som jeg ved hvordan jeg skal gribe an, håber der sidder nogle der ud der har lyst til at hjælpe mig på vej :-) Opgaven er uploadet som billedet Tak på forhånd
  • Er der nogen der kan uddybe spørgesmål 1b.

    Forumindlæg
    jeg har brug for en som kan hjælpe mig da det er længe siden jeg har haft kemi og nu har jeg det på flexhold.. jeg har brug for i denne opgave forklaring på hvilken af de stoffer har højst hastighed og hvorfor har de det?
  • Molekylforbindelsers opløselighed, ionforbindelser og opløsningers stofmængdekoncentration

    Forumindlæg
    Kemi C årsprøve: 1: Fortæl om molekylforbindelsers opløselighed i hinanden og stoffers kogepunkt. 2: Forklar hvordan ionforbindelsen natriumhydrogenkarbonat er sammensat. 3: Definer "opløsningers stofmængdekoncentration"
  • Volumen beregening

    Forumindlæg
    Hej Sidder med en opgave fra medicinsk kemi, men kan ikke gennemskru, hvordan facit nås. Beregningerne. Kan nogen hjælpe med en forklaring... På forhånd tak. Facit er 11,8 L, men kan altså ikke se, hvorfor...
  • Dan ionforbindelser

    Forumindlæg
    Hej :) Er der en venlig sjæl, som vil se på et par opgaver i kemi, hvor jeg skal danne ionforbindelser? Jeg er nemlig VIRKELIG i tvivl, hvorvidt jeg har udregnet dem korrekt eller ej. På forhånd mange tak. Billede er vedhæftet.
  • SRP om farvestoffer

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at skrive SRP om farvestoffer (Mat A og kemi A). Hvis nogen har skrevet SRP inden for dette emne, vil jeg meget gerne se dem som inspiration.
  • Hjælp til opgave om cracking

    Forumindlæg
    Skal til en aflevering svarer på spørgsmålende: Hvad sker der i en krakning? Og hvorfor er det nødvendigt? Opskriv et eksempel på et reaktionsskema. c) Hvad er en katalysators funktion? nogen som kan hjælpe? er ikke just stærk i kemi
  • pH af neutralisationsreaktion

    Forumindlæg
    I en glaskolbe er der: Og der tilsættes: Udregn pH, som jeg får til: Kommentar: vi har arbejdet en del med ækvivalenspunkter og en masse andet kemi, så har nærmest glemt alt det basale!
  • CaCO3 i HCl

    Forumindlæg
    Hejsa, vi sidder med denne her opgave i kemi på c niveau. Vi forstår ikke præcist, hvad det er, de vil have os til at gøre. Er der nogen, som ved, hvad vi skal gøre i denne opgave?
  • magnesiums atommasse

    Forumindlæg
    hej. jeg har eksamen i morgen i kemi, og jeg skal forklare hvordan man laver forsøget "Magnesiums Atommasse". jeg har googlet og søgt på youtube, men jeg kan ikke finde nogen simpel forklaring.
  • Syre-basereaktioner

    Forumindlæg
    Hej med jer, jeg er igang med mit eksamensspørgsmål til kemi C og har følgende sp. som er ikke forstår: Hvordan mængdeberegning kan anvendes på syre-baserekationer? VH Amigos
  • Opgaven omhandler følgende reaktionsskema og beregninger.

    Forumindlæg
    Vil sætte pris på noget hjælp, da jeg er blank på Kemi. Det kun opgave A og C, som i skal gå udfra :) På forhånd tak! (Har vedhæftet en PNG fil, af selve opgaven)
  • Solcreme

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive EP om solcreme, i fysik og kemi. Er der nogle der har lavet forsøg eller skrevet om emnet, som kan hjælpe mig lidt med hvor jeg finder noget godt litteratur om solcreme?
  • Afstem reaktionsskemaerne for oxidationen...

    Forumindlæg
    Hey folkens! Har brug for hjælp til en kemi opgave. Jeg skal afstemme dette reaktionsskema for oxidation af alkoholler: CH3CH2CH2OH+MnO4 –> CH3CH2COOH+MnO2 Tak på forhånd!

Søgninger relateret til kemi b