Søgning på: spansk eksamen skriftlig. Resultater: 19721 til 19740 af 43849
-
Neutralisation
ForumindlægHey! Sidder og laver en displotiotion over neutralisation til min eksamen i morgen.. Hvad kan man snakke om ud over: - Syre, base, ph, forsøg: lave en neutralisation, titrering og fortynding? Ved virkelig ikke hvad jeg ellers kan sankke om, og hvilke forsøg jeg ellers kan lave :-/ ... -
"digt, som er en lyrisk tekst - men som er skrevet på episk manér"
ForumindlægHej! Jeg har eksamen i dansk lige snart, og er lige kommet op i forvirring. Jeg ved godt at spg kan virke simpelt, men det har givet mig hovedpine, fordi jeg har glemt det. Kan man sige fx; om et digt. Digt, er som sagt en tekst indenfor lyrik- men denne digt er skrevet på episk(fortællen... -
Biologi Vand og forurening
ForumindlægHar et problem med en disposition til min eksamen. Spørgmålet går på - Forklare hvorledes forurening med organisk stof påvirker åen som ækosystem - kort komme ind på forskellige kilder tl forurening af åen og diskutere hvordan vi kan begrænse forureningen af vores vandlige miljøer ... -
slette ord
ForumindlægJeg skal op i dansk eksamen og det jeg skal læse op varer 11 minutter, det skal være 10 minutter. Jeg har prøvet at slette så meget som muligt, men jeg føler, at hvis jeg sletter mere, mister jeg alt de vigitge jeg skal sige. Ummm, hvad plejer, at være irrelevant, at have i sine tekster? -
Ligningsløsning
ForumindlægHej Jeg skal til min mundtlige eksamen redegøre for grafisk løsning af ligninger, og skal lave eksempler der indeholde alle principperne i algebraisk ligningsløsning. Og gerne indrage forskellige typer ligninger. Jeg kan dog ikke finde ud af ligningsløsninger når der skal indgå gange og divider,... -
Skal jeg gå andet år om?
ForumindlægHej derude, det er fordi jeg lige har fået en 00'er i standpunktskarakter (hvilket jeg slet ikke forstår, da jeg har været aktiv i hendes timer) Men det har jeg så fået og hvad betyder dette for mig? Kan jeg ikke komme til eksamen til sommer? eller endnu værre, skal jeg gå året om? Jeg ha... -
Matematik A statistik og chi-i-anden test
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen stx her i næste uge. Et af spørgsmålene er: Statistik og chi-i-anden test: Du skal specielt redegøre for hvordan man kan beskrive et grupperet observationssæt, og hvordan nan udfører chi-i-anden test. Hvilke punkter kan jeg komme ind på når jeg ek... -
Hjælp ift. tema
ForumindlægTil min mundtlige eksamen i dansk skal jeg analysere denne webdok: https://www.dr.dk/nyheder/webfeature/kofoedsminde Jeg har svært ved at finde flere temaer. Jeg har selv fundet disse indtil videre: kriminalitet, ungdomsliv, psykiske lidelser, savn og håb -
syre - base - pH ekam haster
Forumindlæghej skal fortælle om syre - base - pH i 20 min i eksamen. hvad synes jeg skal læse til ? tak på forhånd -
Energi
ForumindlægHej :) Jeg har fysik c og skal op til eksame nu her, så hvis der var nogen som kunne give mig et svar på dette ville jeg blive super glad: hvilke former for energi er der? På forhånd tak -
Fysik: BEVISER!!
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i fysik næste uge og kunne godt tænke mig et par beviser jeg lige kunne fyre af til nogle af emnerne. Men vores lærer har bare ikke rigtig bevist så meget (bortset fra eksperimentelt) i løbet af de 2 sidste år, men han kræver at vi kan dem til eksamen!? Så er der nogen d... -
Ibsen.. Dag 2
ForumindlægHej.. Tak for svarene til min indledning.. Er der en hjemmeside hvor man kan få bedømt sin opgave, eller måske rettet? -
YTRINGSFRIHEDEN!!!?
ForumindlægForklaring, please :-) -
KARAKTERBLAD :)
ForumindlægHejsa. Vi skal snart have vores første karakterblad. om ca. 3 uger. Men nogen der kan fotælle om, hvad der mest lægges vægt på. altså har hørt noget om det er Skrifligt mundligt osv. Alstå hvad menes der med det. Ville gerne visse at jeg er mere arktiv i disse ting :) -
Kildehenvisning Hjælp
ForumindlægHalløj Sidder for tiden og pukler med SRP, og er kommet i tvivl om noget. Nogen der ved, om noter man har taget i undervisningen skal angives som kilder. Hvis det f.eks. er læren der har holdt et foredrag om Oplysningstiden? Jeg mener nemlig, at du først skal se det som en kilde hvis det er n... -
terminsprøve?
Forumindlæghej alle samme :) jeg går i 9 klasse, og sakl snart til terminsprøve. - Men jeg er idt på den, fordi jeg har ikke rigtig fårstået hvad det er. Er der ikke nogen som kan forklare det for mig ? Og hvilke fag SKAL man op i ? og hvilke fag bliver der tage lod om ? håber i kan hjælpe, på forhånd t... -
Tysk rettelse.... Karinz, Fingersen, andre tyske eksperter bitte helfen...
ForumindlægHey, er der en af jer der vil kigge mit tysk igennem? Hvis det kan lade sig gøre, vil jeg helst sende den på mail...på forhånd tak!:) -
funktionskrift og tabel
Forumindlæghjælp jeg er simpelthen gået i stå jeg har lagt et billed hvordan skal det passe at y=x-2 med denne tabel tak -
Blive god til engelsk
ForumindlægHej derude.. Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg kan blive bedre til engelsk, jeg har haft svært ved det siden 4 klasse, og nu går jeg i 1.g.. Jeg læser og skriver engelske tekster, men synes stadig ikke det har hjulpet ret meget.. Ville det være en god idé at tage til ekstra engelske... -
forkortelse.. PLEASE!!
ForumindlægHEY! KAn i hjælp mig, med at forkorte det her ord.. håber i kan hjælpe?? :D he would they are you have i would we had he will let us you had i will you are i had PS tak for forhånd
