Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 19741 til 19760 af 34042
  • Htx / Stx ?!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl...
  • Rustur som stammeritual ?

    Forumindlæg
    I dag ( 6 september) i politikken er der en kronik om at studiestarten mange steder kammer over i manglende faglighed/seriøsitet , er rendyrket grænseoverskridelse og er ved at udvikle sig til stammefest for rusinstruktører og indviede ??????? Studiportalen er citeret i kronikken omkring debat om...
  • Alle punkter til horizontal tangent

    Forumindlæg
    Hej, håber I kan hjælpe herinde :-) Jeg skal finde alle punkter til den givne kurve hvor tangenten er horisontal... Y = cos2x Hvordan griber jeg det an ?
  • ti-89 lommeregner

    Forumindlæg
    jeg sælger en ti-89 lommeregner, som er velholdt. ink. introduktionsbog, vejledningsbog, USB, CD. 300 kroner.
  • Eksponentielt voksende funktion

    Forumindlæg
    Goddag. Jeg sidder her med en opgave der lyder som følgende: "Om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2) = 1, og f(4) = 9. Bestem en forskrift for f(x)" Jeg ved jo, at for en eksponentielt voksende funktion, gælder ligningen: f(x) =e^x. men.. jeg er stuck herfra :) n...
  • TI - 89 Titanium

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en TI 89 titanium der er 2 år gammel, men rigtigt aldrig brugt. Der medfølger USB stik og manualer, linkkablet er desværre bortkommet ellers fremstår den i perfekt stand. Den sælges for 750,- incl. forsendelse. Mvh Søren
  • poissonfordeling

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har en opgave som jeg ikke rigtig kan finde ud af at starte på. Har i evt en ide? Med Venlig Hilsen Mads
  • Filosofi og Naturvidenskab?

    Forumindlæg
    Jeg har flere gange hørt, at filosofi og naturvidenskab hører tæt sammen. Dog ville jeg høre på hvilke punkter gør de det?
  • Formel

    Forumindlæg
    Hvilken formel er det man skal benytte til nedenstående opgave? Opgave: Et billån har en hovedstol på 75.000 kr. Løbetiden er 5 år med kvartalsvise betalinger, og den kvartalsvise rentefod er 1,7 %. Find den kvartalsvise ydelse. Hvor meget kommer låntageren til at betale tilbage i lånets løbetid?
  • Gode links?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag
  • Niveaukurver

    Forumindlæg
    Sidder her og bøvler med at tegne nogle niveaukurver.. Forstår dog ikke hvorfor den ikke vil plottes.. har funktionen f(x,y) = x^2 +2y^2 så for c = 0 vil kurven være y = sqrt((-x^2)/(2)) Men når jeg prøver at plotte den for jeg ikke noget ud.. gør jeg noget forkerT?
  • Excel: slette weekender i datosøjle

    Forumindlæg
    hej hvordan sletter man weekender, hvis man har en datosøjle? eksempel: 18-02-2013 19-02-2013 20-02-2013 21-02-2013 22-02-2013 23-02-2013 24-02-2013 25-02-2013 26-02-2013 27-02-2013 28-02-2013 01-03-2013 02-03-2013 03-03-2013 04-03-2013 blir så til: 18-02-2013 19-02-201...
  • Civilingeniør - Diplomingeniør ?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg ville gerne lige stille 2 spørgsmål, da jeg jeg er lidt usikker. - Hvad er forskellen mellem Civilingeniør og diplomingeniør når det gælder bygning ? - Hvad er adgangskravene på vidergående uddannelse af civilingeniør ? Tak Tak på forhånd.
  • isoler x?

    Forumindlæg
    isoler x i udtrykket d+bx=ax+c for hvilke værdier af a og b kan det ikke lade sig gøre?? Vil gerne have mellemregninger med
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej jeg skriver her. fordi jeg gerne vil ha lidt hjælp. Jeg skal til optagelseprøve HF her om 2 dage. Er rigtig nervøs, nogen som ved hvordan det kan gå godt. Altså hvordan det vil gå bedst. Noget man skal huske?
  • Trigonometriske funktioner

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har fået en opgave som lyder følgende: "Bestem i intervallet [0;2pi] ligningen: Sin 2t = 0,4315" Er der nogen der kan hjælpe med den? På forhånd tak :)
  • Hjælp <33

    Forumindlæg
    Jeg har faktisk et til spørgersmål. ? Mette arbejde og fik 4000 kr om månden. men så fordobbler de lønen 25 % mere. og nogen par måndre efter fordobbler de 50 % mere. hvor meget tjerner hun så om månden med procent .??? Ps. skriv hvad du gør :D
  • PLEASE HJÆLP, DET HASTER! -det går meget hurtigt.

    Forumindlæg
    hvad er 184 cm i cm3 ?
  • equation

    Forumindlæg
    Jeg er så træt at af og finde gange tegnet i den lille boks hver gang, når jeg er inde i Word equation. Kan man ikke lave en hurtigt gennemvej?
  • Kvardratsætninger

    Forumindlæg
    Fortæl mig om jeg gør det rigtigt el. forkert og i så fald hvad det er der er forkert... 2(x-y)2 - 2x(x-y) 2(x2+y2-2xy) -2x(x-y) 2x2+2y2-4xy -2x2+2xy = 2y2 - 2xy På forhånd tak