Søgning på: SRP historie. Resultater: 19761 til 19780 af 22627
-
SIR model ud fra Data
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og skriver SRP om epidemier, særligt influenza. Til dette skal jeg lave en model ud fra et datasæt jeg har fået udleveret. Det har nogle problemer med, da jeg ikke ved hvordan jeg skal bruge mine data i forhold til de differnetial ligninger SIR modellen består. Jeg får o... -
Kan ikke få det til at hænge sammen?
ForumindlægHej folkens Er igang med min SRP og skriver i psykologi..... Er igang med at forklare hvordan seksuelt misbrug påvirker barnet. problemet er bare det at jeg ikke kan få det hele til at hænge sammen. I den bog jeg analysere høre vi først om at hovedpersoen bliver misbrugt som 10 - årig (På dette... -
Borgerrettighedsbevægelsen
ForumindlægHej, Jeg skriver SRP om borgerrettighedsbevægelsen med fokus på Martin Luther King. Jeg skal i min diskussion, diskuterer hvordan M.L.K har været inspireret eller påvirket af andre ledderskikkelser, herunder M. K. Gandhi og Malcolm X. Samt skal jeg vurderer det etiske belæg for ikkevoldelig ... -
Giddens: den tredje vej?
ForumindlægHej, sidder lige fast midt i min SRP opgave. Jeg skriver om den nye sundhedsreform i USA, og er igang med noget ideologi analyse. Jeg syntes ikke rigtig at Barack Obama i hans tale til kongressen d. 12 sept. 2009, og med hans mål med sundhedsreformen virker særlig neoliberalistisk, hvilket demokr... -
Hjælp til elektromagnetisme
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og læser en bog hvori der står at når partikler roterer omkring deres akse danner de en meget svag elektrisk strøm og derfor også et svagt magnetisk felt Der gives dog ingen forklaring på hvorfor.. jeg har prøvet at læse om elektromagnetisme men jeg kan ikke rigtig forstå h... -
Analyser konsekvenserne for Cuba af den amerikanske politik
ForumindlægHej Allesammen Jeg er i gang med at skrive mit Studieretningsprojekt/-opgave/SRP. Her skal jeg analysere konsekvenserne for Cuba af den amerikanske politik. Jeg har allerede skrevet om - Generelle omkostninger for Cuba af handelsblokaden - Brug af "Dependens teorien" med henblik på am... -
Apartheid - hvorfor er psykologiske teorier ikke nok ?
ForumindlægHej :) Jeg sidder pt mit i den store SRP-opgave, hvor jeg skriver om apartheid i fagene engelsk og psykologi. Min problemformulering omhandler, at jeg skal redegøre for apartheidsystemet og om psykologiske teorier om fordomme. Så skal jeg analyse romanen A Dry White Season af Andre brink. På bag... -
Videnskabens viden om strålingskonsekvenser i 1945?
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP om atombomben og dens konsekvenser, og har svært ved at finde noget til at belyse følgende spørgsmål: Gør rede for videnskabens viden om strålingskonsekvenser af brugen af a-våben i 1945. Ved godt at ioniserende stråling for længst var blevet opdaget på dette tidspun... -
Vietnamkrigen
ForumindlægHej! Jeg sidder som mange andre i SRP og har en idé om, at disse 2 taler kan bruges i en sammenligning af henholdsvis ændringen i stemningen overfor de amerikanske soldater samt af retorisk sprogbrug under Vietnamkrigen. Jeg er dog lidt i tvivl om JFK's tale kan inddrages herunder, da den jo ... -
Inspiration til emne? (EN+SA)
ForumindlægHej! Nu er det jo snart SRP-tid, og jeg er desværre stadig rimelig lost i forhold til emne.. Jeg sidder i den situation, at jeg skal skrive i samf-A, og min umiddelbare indskydelse vil være, at jeg har lyst til at kombinere det med eng-A. Mit problem er så, hvilket emne jeg skal vælge. Jeg... -
Vandrende bølger - den generelle formel
ForumindlægJeg har et problem. Jeg skriver SRP om lyd. Jeg kan sagtens udlede de 2 formler for periodicitet i tiden og i rummet, men jeg kan når de skal samles i den generelle formel for en vandrende bølge kan jeg ikke finde nogen måde at erkende den formel på og jeg kan heller ikke finde nogen måde at visu... -
RSA-Kryptologi hjælp til en opgave...
ForumindlægHej jeg sidder i disse dage og skriver min SRP opgave om kryptologi, i et delspørgsmål skal jeg løse en opgave... jeg har problemer med at få udregnet mit "d"??? p =3 og q= 11, n= 33 og φ(n) = 20, mit e= 13 Fjedre og sidste trin i oprettelsen af den hemmelige nøgle er at udreg... -
THE BODY SHOP?
ForumindlægHej.. Jeg har valgt at skrive om THE BODY SHOP i min SRP. Det er sådan jeg ikke ved hvad jeg skal tag fat i. Har tænkt mig at kigge på om de kan have E-handel, er der nogen der ved om de gør det? og hvad vil det gavne virksomhed, har også tænkt mig at kigge på at vi i denmark er blive lidt mere ... -
SRPhjælp i kernefysik omkring Manhattan projektet
ForumindlægHej :) Jeg har et spørgsmål til min SRP. Jeg har om kernefysik med henblik på atombomben og den forskning der tidligere forelå med Chadwick, Fermi, Frisch, Hahn, Strassmann, Joliot&Curie og Meitner. Jeg er dog fået et spørgsmål, hvori jeg skal redegøre for de immigerede tyskers forskers m... -
Keynes - Finanspolitik
ForumindlægHej, jeg er igang med min SRP-opgave, mit område er: "Engelske økonomer sammenlignet med nutidens økonomiske krise". Et af punkterne i min opgave er at redegøre for hvordan John Maynard Keynes har påvirket den makroøkonomiske tænkning, dvs. hvad bestod hans hovedidéer i? Eftersom vi be... -
Hvordan påvirkes logistikken af outsourcingen
ForumindlægHej alle. Jeg er kommet i en rigtig skrivekrampe. Jeg er ved at skrive SRP om Outsourcing og logistik, og det går rigtig godt. Jeg er dog kommet til et emne, som jeg ikke rigtig ved noget om, og som jeg har svært ved at komme i gang med. spørgsmålet lyder: Med udgangspunkt i en konkret virksomhed... -
Smeltepunkt for fedtstof og fedtsyrer
ForumindlægHej! Jeg skal forklare hvordan en fedtsyres grad af umættethed påvirker et fedtstofs smeltepunkt (i chokolade). Jeg forstår hvordan dobbeltbindingerne gør pakningen af triglyceriderne løsere, hvorfor det kræver mindre energi at bryde dem - dvs. smelte. (og at længden af c-kæderne også er afgørend... -
Tilstandsligninger(alle tilstandsformer)
ForumindlægHej derude Jeg har lige fået min SRP problemformulering, og min lærer skriver "Beskriv generelt, hvad man forstår ved begrebet tilstandsligning indenfor termodynamikken" Så vidt jeg ved findes der en hulens masse tilstandsligninger for gasformer(idealgas, van der waal mm.) men så vid... -
HASTER
ForumindlægHej. Jeg har virkelig brug for hjælp!! Om et par dage skal jeg begynde på min store 3.g´s opgave, den såkalde SRP. I opgaven skal jeg gøre rede for kolera,( forklare emner som immunsystemet, uddybe mikrobiologi og redegøre for en epidemi) analysere koleraemidemien i København i 1853(og inddrag... -
Omskrivning af løsning til homogen lineær andenordensdifferentialligning
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder i øjeblikket og skriver SRP i Fysik og Matematik omkring svingninger og differentialligninger og jeg er løbet ind i et lille problem. Jeg har fundet den fuldstændige løsning til differentialligningen y''+a*y'+b*y=0 som er f(x)=c1*exp(k*x)*cos(w*x)+c2*exp(k*x...
