Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 19761 til 19780 af 60468
-
kan jeg låne 5 min af din tid ? ;)
Forumindlæghej alle. Jeg håber virkelig, der er nogen som vil se noget engelsk igennem for mig. Har selv skrevet samt læst igennem 3 gange :) er der en, som gerne vil læse det igennem, kommentere og evt rette de slemmeste fejl ? jeg håber, nogen gerne vil :) It was hard to understand. I had never thought, t... -
Sociale arv på ungdomsuddannelser
ForumindlægEr det i orden, at akademikerforældre hjælper deres børn med lektier? Hvis en STX-elev skriver SRP, og får sin mor til at rette den? Han får en fin karakter, fordi moderen har hjulpet ham. Hvad så med dem, hvis forældre ikke kender til brøker, oldtidskundskab og trigonometri osv. Bør alle ikke ... -
Fuld hf på enkeltfag erfaringer?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der har erfaringer med en fuld hf- eksamen på enkeltfag? Fordele/ulemper.. Håber i vil hjælpe, da jeg selv overvejer det. På forhånd tusind tak -
Medicinstudiet
ForumindlægHej Jeg er oprindeligt uddannet fængselsfunktionær og bestod i den forbindelse alle mine eksamener med karaktere over 10. Min sidste eksamen bestod jeg med et 13 tal. Jeg er gået i gang med en hf over 3 år. I år har jeg Dansk på A-niveau, engelsk på B-niveau og Samfundsfag på B-niveau og skal til... -
Gymnasie optagelse
ForumindlægHej allesammen.En af mine gode venner modtog idag et brev fra gymnasiet, hvori der stod, at han skal op i en prøve i mat, fysik og kemi før han kan optages i gymnasiet. Så mit spørgsmål er, om nogle har erfaringer med hvilke slags spørgsmål og opgaver der bliver stillet. Hvilket niveau ligger det... -
Palæstina/Israel
Forumindlæghvad vil det sige hvis et land ligger op til at danne en bi-national stat.det drejer sig om britterne som ønskede det med hensyn til staten Palæstina/Israel..og hvad vil det her sige : at det britiske mandatmagt ønskede endvidere at gøre jødisk immigration betinget af ikke alene af områdets økono... -
smeltepunkt og specifik varmekapacitet
ForumindlægHej Jeg skal lave et forsøg hvor stearin varmes op, og derefter hældes over i et bæger med vand, for at undersøge den specifikke varmekapacitet. Jeg har prøvet at lede i databøger og på google, men kan kun finde smeltepunkt for stearinsyre og ikke ren stearin. Er der nogle der ved hvad stearins s... -
etos, patos... Sokrates apologi
ForumindlægJeg har siddet og læst de andre tråde igennem og prøvet af få hold på begreberne patos, logos og etos. Grundlæggende forstår jeg godt hvad de betyder, men når jeg skal finde eksempler i Sokrates apologi, kan jeg simpelthen ikke se mig ud af det!! Er der nogen herinde der har nogle eksempler fra ... -
Opskrift til et essay på A niveau!!
ForumindlægHeej Er der nogen, som har en slags opskrift/vejledning til et Essay til A-niveau? Synes jeg kun kan finde til B-niveau :( Det ville være til en stor hjælp, hvis nogen gad at hjælpe mig :) tak -
finde gamle stile haster
Forumindlæghej hvor kan man finde gamle stil fra prøved find, den på opgaver her i studieportLEN men den kom ik -
Energi- hvad er det?
ForumindlægHvad er energi? -
Udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har nu lavet nye versioner af regnearkene til gennemsnitsberegning, som tager højde for bonus A. De er ikke gennemtestet på kryds og tværs, så hvis nogle mener de har fundet fejl, hører jeg meget gerne om dem: http://www.solgym.dk/udregnsnit.htm -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
religon
ForumindlægNogen der har analysemodel til religon c niveau????????? -
Projektopgave - Idéer
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med et projektopggave med overemnet "frihed". hvad kunne delemnerne være ? er helt blank + problemstilling ? -
fejlsætning
Forumindlæg6. The house costed a lot. Det er the house cots a lot, men kan ikke forklar hvorfor er der nogen der kan være rare og hjælpe. -
Åh nej?? Hjælp hurtigt
ForumindlægTil den tyske skriftlig terminsprøve er der så kun én opgave man skal skrive om, altså et emne alle skriver om? Ikke lige som i dansk hvor der f.eks er 6 emner man kan vælge at skrive i mellem?? -
Tysk hjælp
ForumindlægHej, Er der nogen der ved hvad det personlige stedord er ved denne sætning?: Bald hatte sie____vergessen. -
titalslogaritmer (dens egenskaber?)
ForumindlægJeg har fået stillet dette spørgsmål til min matematik-eksamen: Gør rede for egenskaberne ved funktionerne 10x og log(x) Hvad menes der med egenskaber? Er det noget med at de er hinandens omvendte funktioner? Tak på forhånd -
Haster! Afstand til centrum
ForumindlægEn cirkel er givet ved: (x-2)^2+(y+1)^2=100 linje l er givet ved: 3x+4y-7=0 a) Bestem afstand fra centrum til linjen l? m går gennem cirklenns centrum til linjen l. b) Bestem koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem linjen m og cirklen? Tak
