Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19761 til 19780 af 152921
-
pH af neutralisationsreaktion
ForumindlægI en glaskolbe er der: Og der tilsættes: Udregn pH, som jeg får til: Kommentar: vi har arbejdet en del med ækvivalenspunkter og en masse andet kemi, så har nærmest glemt alt det basale! -
Carbonhydrid
ForumindlægHej alle sammen! :-) Jeg har noget kemi for om carbonhydrid, som jeg har rigtig svært ved. Det er meget få opgaver. Håber I kan hjælpe :) På forhånd tak! :-) (Jeg har vedhæftet opgaven) -
STX eksamen 2013
Forumindlægnogen som ved hvor man kan finde opgavesættet til STX eksamen 2013? mangler også en facit list eller den lavede opgave for kemi og fysik eksamen (STX) 2013 -
Fremstilling Af Magnesiumoxid:
ForumindlægHej til Alle. Er der nogen derude, der har skrevet rapporten i Kemi c-niveau "Fremstilling af Magnesiumoxid"?. Hvis nogen har lyst til at hjæpe mig, please send din rapport til mig. Det vil være meget rart. -
Reaktionshastighed
ForumindlægOkay, jeg skal snart op i fysik/kemi eksamen. Og jeg mangler at skrive en del outlines. Som fx. reaktionhastighed. Er der nogle der kunne hjælpe med hvad jeg skal komme ind på? :-) -
HJÆLP! Navngivning af stoffer.
ForumindlægHej .. Skal til eksamen i Kemi onsdag (: Nogle der kan hjælpe hvad disse stoffer hedder: 1: Na2O? 2: 2CO2 3:NaOH 4:NA2CO3 HJÆLLLLP !! -
hvor lang tid til fysik eksamen?
Forumindlæghej, jeg ved at man skal være inde til fysik/kemi eksamen i 2 timer. men der er vi jo 4 personer? hvor lang tid har man for sig selv/hvor lang tid skal man ca tale/lave forsøg??? -
Farvestoffer
ForumindlægHej, jeg har kemi og dansk i AT, jeg tænkte på, hvilke forsøg man kan lave for at undersøge farvestoffer i mad? Hvordan gør fødevarestyrelsen fx, når de undersøger sådan noget? -
Metaller disposition
ForumindlægHej, Sidder og bakser med fysik/kemi dispositioner og mangler kun EN disposition og det er metaller - og mangler lidt inspiration til min egen! Hvis I har forslag til ideelle forsøg og nogle vigtige punktur, kunne det være skønt. /TAK PÅ FORHÅND -
Isomeri i hverdagen - Perspektivering
ForumindlægJeg søger idéer/forslag til mulig perspektivering til Kemi B eksamens afsnit om Isomeri. Jeg er åben for alle forslag! Tak på forhånd, MVH HK -
Hvordan kunne et eksamensspørgsmål lyde?
ForumindlægHej alle jer som har været op til fysik/kemi eksamen i folkeskolen! Hvad kunne et spørgsmål lyde på, når man har haft forskellige emner som man skulle lave dispostioner ud fra! Hvordan skal jeg forberede mig bedst? -
Ligevægt
ForumindlægJeg skal op til kemi eksamen, og en af de offentliggjorte spørgsmål er: Perspektivér evt. ligevægtsbegrebet til syrer og basers styrke Jeg forstår ikke helt hvad min lærer mener med spørgsmålet er der nogen der kan hjælpe? :) -
Kemisk ligevægt
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med kemi? spørgsmålet er om kemisk ligevægt og lyder således " herunder behandles heterogene ligevægte med præsentation af forskellige typer af heterogene ligevægte" -
Citronsyre i citronsaft
ForumindlægNu skal jeg op i Naturfag, hvor både Kemi, Geografi og Biologi skal inddrages. Noglen som ved eller har en ide til hvad geografi og biologi kan inddrages i"Citronsyre i citronsaft" ??? -
HCL-førsøg eksamen
ForumindlægJeg skal op her på mandag i fysik/kemi. Jeg laver lidt forberedelse med HCL, jeg har forsøget som lyder; elektrolyse af saltsyre(HCL) Hvad kunne man ellers have som forsøg. gerne ikke for svære da det er 9.klasse. -
Struktureret eksamen
ForumindlægJeg har liget været til eksamen i mundtlig kemi, hvor jeg fik at vide, at min eksamen var meget ustruktureret. Hvordan formår i at holde jeres eksamen struktureret? -
CaCO3 i HCl
ForumindlægHejsa, vi sidder med denne her opgave i kemi på c niveau. Vi forstår ikke præcist, hvad det er, de vil have os til at gøre. Er der nogen, som ved, hvad vi skal gøre i denne opgave? -
Hvordan går man til eksamen?
ForumindlægHej alle, jeg er virkelig nervøs for Kemi B eksamen og ville hører om der er ngoen der kort og præcist kan forklarer hvordan eksamen foregår og evt give nogle tips og tricks :) -
magnesiums atommasse
Forumindlæghej. jeg har eksamen i morgen i kemi, og jeg skal forklare hvordan man laver forsøget "Magnesiums Atommasse". jeg har googlet og søgt på youtube, men jeg kan ikke finde nogen simpel forklaring. -
Syre-basereaktioner
ForumindlægHej med jer, jeg er igang med mit eksamensspørgsmål til kemi C og har følgende sp. som er ikke forstår: Hvordan mængdeberegning kan anvendes på syre-baserekationer? VH Amigos
