Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 19761 til 19780 af 72126
-
Perspektivering ..... :)
ForumindlægHej allesammen! Jeg har emnet Apartheid i engelsk og vil nu gerne finde noget at perspektivere det til. Har I nogle forslag til, hvad jeg kunnne perspektivere til? På forhånd mange tak! -
dialog med læren under eksiminationen
ForumindlægHej :)JEg sidder her og er igang med at forberede mundtlig matematik eksamen, og jeg synes virkelig det er SVÆRT..Der er nogle ting jeg er i tvivl om.. blandt andet er jeg meget usikker på hvad jeg skal vise/bevise på tavlen og hvad jeg "blot" skal vide og kunne snakke med min lære om u... -
Eksamen
ForumindlægHej. Noget af det stof vi har "haft om" - har blandt andet været nogle elevfremlæggelser om alternativ energiformer. Det kan vi jo ikke huske noget af (medmindre det var vores eget) - så tror I vi kan risikere at trække et spørgsmål, hvor der står fx man skal snakke om solceller, når ma... -
kan ikke huske dem!!
Forumindlægder er blevet opgivet nogle tekster fra 1.g som jeg hverken har noter til eller selve teksten, og jeg kan faktisk heller ikke huske dem..kan jeg leve uden, eller har jeg et problem? -
ANG. SAMF. EKSAMEN
ForumindlægHejsa! Jeg skal til samfundsfags eksamen (FSA) på mandag og ville derfor høre om der var nogen, der kunne forklare mig, sådan punkt for punkt, hvordan samfundsfags eksamen foregår..? Og desuden om der var nogle specielle ting, jeg skulle være opmærksom på? -
Overlov fra gymnasiet..??
ForumindlægHar tit tænkt på hvorfor det ikke er muligt at tage en form for overlov fra gymnasiet. Hvis man nu, bliver gravid, går psykisk ned, får stress eller kommer ud for en ulykke. Har hørt en historie om en dreng, der nær var blevet smidt ud af sit gymnasium, fordi han lå i koma, og derfor fik to ugers... -
Dansk mundtlig afgangsprøve
ForumindlægHej drenge og piger. Landet ligger sådan, at jeg skal op til dansk mundtlig og skal aflevere min synopsis her om 2 uger. Jeg har trukket emnet, "Overgangen fra barn til voksen". Jeg fandt en novelle der hed "Tennis", af Kim Fupz Aakesen. Min lærer mente den var for let ... -
differentielining
ForumindlægHej Jeg er i agng med at løse eksamensopgaver. Jeg kunne ikke formulere denne ligning om for at den fuldstændig løsning til den. tak Y'=yx^2-y√x -
Bedømmelse
ForumindlægTil eksamen med hjælpemidler må man efter reformen bruge CAS-værktøjer. Men nogle af opgaverne kan løses uden CAS-værktøj. Hvis man løser opgaven "i hånden", får man så bedre karakterer end en, der løser den ved brug af CAS-værktøj udelukkende? Et eksempel kunne være: "Find monoto... -
Dialog med lærer og cencor
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen. Jeg har valgt en novelle der hedder Løven. Er i tvivl om hvad min lærer kan finde på at stille mig af spørgsmål efter jeg har lavet min fremlæggelse. Vi har prøveform B så jeg har forberedt mig på forhånd. -
Vanskeligt Bevis.
ForumindlægFunktionen z=f(x,y) er smoth, og deltaX og deltay samt E1, E2 , (er afhængige) infinitesimale, gælder det, at deltaZ = dz + deltax*E1 + deltay*E2 . Bevis: f (a+deltax,b)-f(a,b)=fx(a,b)deltax+Edelta x, hvor E er infinitesimalt. Det forstår jeg godt, men hvorfor skal leddet E*deltax med ? -
Jødedom / kristendom
ForumindlægEr det korrekt forstået af mig, hvis jeg påstår at Jødedommen kun bygger på det gamle testamente, og forkaster det nye testamente, mens kristendommen indeholder begge elementer, hvor Jesus opfattes som den anden Adam, der med "den stedfortrædende lidelse" afhjælper mennesket fra lidelsen? -
Nogle ideer? :)
ForumindlægHej!! jeg er en pige som går i niende klasse. Jeg ved godt at skolen lige er begyndt, men jeg ville spørge om i har nogle gode ideer til forberedelsen af eksamnerne.. Jeg ved godt at det lyder åndsvagt men kunne godt lige tænke mig, at hører jer andres meninger...Er MEGA nervøs :O - Sahar... -
Parallelogramreglen
ForumindlægHej. Jeg skal bevise parallelogramreglen som lyder således: To egentlige vektorer, vektor a og vektor b udspænder et parallelogram med vektor a + vektor b og vektor a - vektor b som diagonaler. hvordan skal jeg gøre dette? på forhånd tak. -
Cirkelbevægelse, hastighed, kredsløb
ForumindlægJeg har en opgave som nu har irriteret mig hele min sommerferie.. Det der generer mig mest er, at jeg er på næsten bar bund. Spørgsmålet er: Hvis en person står på overfladen af Mars's måne Phobos, hvor hårdt skal han så kaste en genstand for at den går i kredsløb omkring Phobos? Jeg h... -
Medicinsk genetik (medicin)
ForumindlægHej Jeg kan se, at jeg på første semester på medicinstudiet i Århus kommer til at skulle have medicinsk genetik. Er det et fag, der kræver at man læser meget i bøger, eller vil det være bedst at lave mange eksamenssæt? Vh. -
Skriftligt fravær
ForumindlægJeg kan ikke forstå, hvorfor jeg har fået skriftligt fravær eftersom jeg var syg i dag… Det er jo trods alt første gang jeg ikke har afleveret en opgave til tiden.. Synes det super træls! Har jeg ret til at klage? -
bevis
ForumindlægHej ... Jeg har ikke været i stand til at finde et bevis for andet end at lineære funktioner er lineære, når jeg har søgt efter beviser for lineære funktioner, men jeg vil gerne have et bevis for y2-y1/x2-x1 = a ... Derfor har jeg forsøgt at efterabe et bevis for a i potensfunktioner, og je... -
Hvad betyder...? (afkastningsgrad)
ForumindlægHejsa. Hvad betyder, at forrente den investerede kapital? Må godt skæres ud i pap? Betyder det, hvor god en virksomhed er til at få høje renter af deres kapital eller? Og hvordan kan de gøre det? Mvh Louise -
Jane redder Tarzan
ForumindlægHej - Kan nogen hjælpe med dette? Tarzan er ved at blive trappet ned ad nogle elefanter, men Jane kommer ham til undsætning i sidste øjeblik. Hun sidder oppe i et træ hvor hun griber en lian og lader sig svinge ned, idet hun holder i lianen. I det nederste punkt i bevægelsen er hun lige over jo...
