Søgning på: teknikfag eksamen. Resultater: 19761 til 19780 af 34078
-
Flere A fag.. 1,03?
ForumindlægHey...Hvis jeg har flere A fag end der er påkrævet for at man kan bruge 1,03 reglen, tæller det med?eks. på hf kræver det at du har et A fag mere udover dansk A man har.. hvis jeg nu udover dansk har to A fag, hvordan regnes det så ud? Stadigvæk kun med 1,03?- Sam -
grundforløbet 1.G?
Forumindlægstarter i 1.g på onsdag,og kan ikke rigtig forstå hvad det halve års grundforløb skal gøre godt for. For mig lyder det som et halvt års afslapning. Jeg har forstået det sådan at det halve års grundforløb skal bruges til at undervise eleverne i at bruge et gymnasium? noget der ikke burde tage mere... -
Sygeeksamen, skriftligt
ForumindlægHej.Jeg har været indlagt på sygehuset i en lang periode, hvorfor jeg skal op til sygeeksamen, studentereksamen, i fagene. På onsdag skal jeg op i skriftlig tysk. Hvad skal jeg forberede? Jeg kunne godt tænke mig at læse tidligere års eksamenssæt. Er der nogen, som kender et link til undervisning... -
bærbarordning
ForumindlægPå svendborg hhx er der en bærbarordning, hvor alle får mulighed for at købe en bærbar. Mit spørgsmål er sådan set bare, om i skriver notater på jeres computer, eller om i skriver jeres notater i hånden (fysisk)...?? hvad er bedst. -
Hhjælp, det haster!!
ForumindlægJeg skal op i engelsk mundtlig i morgen, og ved virkelig ingenting om det????? Hjælp mig! -
Nogle spørgsmål
ForumindlægGodaften, kan jeg bede Jer om at svare rigtig/ forkert på de enkelte spørgsmål mange takDet er kun produktionsvirksomheder der kan være aktieselskaber.Det er kun håndværksvirksomheder, der kan være anpartsselskaber.Det er strengeregler for, hvordan en enkeltmandsvirksomhed stiftes.En starsejet vi... -
Søen
ForumindlægEr der ikke en person, der kan komme med nogle bud på, hvilken betydning det har for en sø og de dinoflagellater der er i søen, hvis omgivelserne ændres fra marker med græssende køer til et skovområde? tak på forhånd ;) -
jævnstrøm og vekselstrøm + elektrolyse
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til fysik 9. klassesafgangsprøve i morgen. Jeg ville høre om nogen kan hjælpe mig, da jeg er lid´t i tvivl om i hvilke situationer man bruger jævnstrøm og vekselstrøm. Jeg ved, at man bruger jævnstrøm til elektrolyse? Så er der nogen der kan forklare mig i hvilke situationer... -
kopleks eller salt
ForumindlægHej`sa allesammenNogler der vil svare mig på om Fe3+(NO3)3 jern(3)nitrat er kopleks bundet eller om det er et salt??? mvh Joy -
Tangentens ligning
ForumindlægHey ppl. Er der et sødt mennesker der ville være sød at udlede tangentens ligning? Og fortælle mig hvordan og hvorledes? =) -
mundtlig fysik-kemi
Forumindlæghej ´med jer jeg sidder her og er ved at gå lidt død over min læseferie jeg læser op til mundtlig fysik-kemi, jeg er ret nervøs jeg tænkte om der er nogen der har nogle gode råd eller lign..? mange hilsner ida -
Svingninger & Alkohol
ForumindlægHeeej. Jeg skal til fysik / kemi mundtlig eksamnen (FS10) på tirsdag. Jeg er i fult gang med at skrive noter og læse. Jeg er kommet til to punkter som hedder "Svingninger" og et andet emne som hedder Alkohol. Og det har jeg det lidt svært ved. Jeg ved ikke rigtig hvad man kan skrive om ... -
Eksamensangst
Forumindlæghej :) Jeg er en dreng, der skal til at prøve kræfter med terminsprøver. Umiddelbart har jeg forsøgt at fortælle mig selv hele dagen, at 02 og 4 er fantastiske karakterer, for ikke at blive skuffet. Jeg føler mig i den grad lost, fordi jeg føler ikke min klasse er blevet vejledt ordentligt, og få... -
Hjælp til beregning af solar konstant.
ForumindlægHey jer derude. Jeg har fået til opgave at skulle beregne solar konstanten af en lidt special solfanger. Billedet af den er vedhæftet. Den består af et langt kobberrør hvor der er noget sort omkring. kobberrøret bliver så opvarmet af solen. Hvordan beregner jeg det???? ... -
bestemmelse af forskrift
ForumindlægVi har 3 punkter: (2,1), (-2,13) og (1,1)Hvordan bestemmner man en forskrift for denne? -
binome ligninger
Forumindlægjeg er helt lost i denne her binome ligning:z^6 = -352 - 936i(a) Vis ved indsættelse, at 3-i er en af rødderne.(b) Find ved benyttelse af den opgivne rod 3-i også de andre rødder i ligningen -
vektor beregning
ForumindlægEr der ikke nogen der kan tage et hurtigt kig på den vedhæftede fil der hører med og give mig et lille hint for hvilken retning jeg skal tage for at finde bare en af de to vektores længder.. Mange tak på forhånd -
Hjælp! Supernova
ForumindlægHej:'D Der er tilfældigvis ikke nogle, der kan huske, hvad Supernova handler om. Kan selv huske, faren har nogle hælervarer, og at der forgår incest mod lillesøsteren. - Men kan I huske, hvad der forgår oppe på et tag, hvor (ham der hedder Søren Snif) er ved at falde ned. Dør Søren Snif af ... -
karakterskala
ForumindlægHej jeg går på 3. års HHXNår jeg går ud slutter mit år, bliver mine karakter så lavet om efter den nye karakterskala? -
DET GYLDNE SNIT
ForumindlægHej ppl. Jeg har et eksempel på det gyldne snit. Hvis I kender linje stykket der plejer at definere det gyldne snit så har jeg et eksempel. Men jeg forstår det ikke rigtig. Kan I prøve at forklare mig hvad der sker: Hvis det gælder at a = 8 og C deler AB linjen i det gyldne snit, vil vi bestemm...
