Søgning på: spansk eksamen. Resultater: 19801 til 19820 af 38816
-
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
Gnmsnit gamle og nye karakterer
ForumindlægHvordan regnes gennemsnittet når der både optræder 13-skala karakterer og 7-trinsskala karakterer på eksamensbeviset? -
Kasse..
ForumindlægMælkekartoner stilles i kasser, der er 37,5 cm lange og 23 cm brede. En mælkekarton har arealet 49 cm2. -Jeg har divideret arealet af kassen, med arealet af mælkekartonen! med hinanden. Right? Hvor mange mælkekartoner, kan der være i bunden af en kasse- -
Er fysik C's pensum det samme som sidste års?
ForumindlægHej :-) Er der nogen herinde som ved om pensumet for fysik på c-niveau, er det samme som sidste års pensum? Håber der er nogen der kan svarer på det :-) På forhånd tak! -
Tungen
ForumindlægHej... 1. Kan det lade sig gøre at have "blanke" områder på tungen, hvor hverken bittert, salt surt eller sødt synes at kunne registreres? Og i så fald, hvorfor? 2. Smagsløg = kemoreceptorer ? -
Omeksamen
ForumindlægHej, jeg har lige feåt en meget lav karakter i biologi. Jeg har læst nogle steder det ikke er muligt at tage omeksamen med den nye reform, men på http://www.dgsnet.dk/index.php?ID=74&lang=da står der at hvis jeg er 1.g eller 2.g'er, hvilket jeg er, er det muligt for mig at få omeksamen. Pas... -
Rente - regning
ForumindlægHej Håber der er nogen der kan hjælpe Jeg har en opgave der lyder at vi har en årlig rente på 6% og et lån på 2 mill derudover har vi følgende årlige ydelser 200.000 -200.000 - 200.000 - 200.000 og 300.000 Nu skal jeg lave en ligning der viser hvor mange år det tager om at tilbagebetale lånet?... -
fælleskab=flere muligheder?? (haster)
Forumindlægskal diskutere to udsagn det ene er at 1)velfærdssamfundet via fællesskab og sociale rettigheder udstyrer enkeltindividet med reelle muligheder for at agere frit og udfolde sine evner og det andet er: 2)- at velfærdssamfundet via fællesskab og sociale rettigheder udstyrer enkeltindividet med re... -
Synopsis problemer!
ForumindlægHey, jeg går i 9. og vi har fået en opgave for hvor vi skal skrive en Synopsis om en bestemt Isme (Social realismen fx)og om en Forfatter/tekst til den tid. Men hvad er det præsist en synopsis er til for? Skal man skrive svarene ned som "Otto Ottosen var i 1940 kendt for bla bla bla"... -
Opløselighed
ForumindlægJeg har et probem med flg opgave. Jeg får at vide at LaF3 har opløselighedsproduktet=3,2*10^-19 M4. Derudfra skal jeg beregne koncentrationen af La3+ i en mættet opløsning. Hvordan gør jeg dette? (der tages ikke hensyn til F's basiske egenskaber. -
At rette sin egen stil?
ForumindlægJeg afleverede min Engelsk stil her igår og fik den tilbage idag, og jeg havde læst den igennem et par gange og rettet lidt. Men havde åbenbart overset en latterlig fejl: "I don’t now if it’s because that they did it, maybe it’s because..." lig mærke til jeg har glemt 'k' et i k... -
Aftalelovens § 39 - er der nogen der kan forklare mig den?
ForumindlægHej, Er der nogen, der kan forklare mig på nutidsdansk, hvad Aftalelovens § 39 betyder?: § 39 "Når en viljeserklærings forbindende kraft i følge denne lov er afhængig af, at den, til hvem erklæringen er afgivet, ikke havde eller burde have kundskab om et vist forhold eller i ... -
Skrå kraft:? Hvilken formel
ForumindlægSer forskellige formler for beregning af den skrå kraft Er det rigtigt man kan benytte A= +/- F1 * s (hvor F1 er F's komposant (er der nogen der ved hvad det betyder?) i bevægelsesretningen) eller gør man brug af denne: A=F*delta s*cos(a) Tusind tak på forhånd. -
Matematik Problemregning og færdighedsregning 2010
ForumindlægHej ! Jeg går i 9 klasse, og har lige været til terminsprøve i matematik, fik kun 00. Jeg er virkelig dårlig til matematik og vil gerne bestå med nogenlunde et 02 eller et 4 tal. Så er der nogen der har Problemregning og færdighedsregning her fra 2010? :) -
Esternavngivning
ForumindlægEr disse to stoffer det samme? ethylphenylethanoat phenylethylethanoat -
Hvordan skriver jeg en stil `?
ForumindlægHej.. jeg vil gerne lære hvordan man skriver en ordentlig stil til dansk tysk og engelsk. Jeg er godt træt af at få 00 og 02 hver gang jeg skriver en stil. Jeg vil gerne opnå f.eks 7. jeg ved der skal være en Indledning, hoveddel og konklusion. Kan I give eksempler på hvordan det skrives ? -
aktiv i timerne
ForumindlægHej. Mit spørgsmål er hvordan jeg bliver aktiv i timerne? Der nogle timer, hvor jeg siger noget og nogle hvor jeg er musestille. Hvor mange gange skal jeg række fingeren op og sige noget pr. modul/time. Skal starte på gymnasiet, så jeg vil gerne give et godt første indhåndstryk. Tak på forhånd... -
Qureshi snød til lægeeksamen
Forumindlæghttp://nyheder.dk.msn.com/nyheder.aspx?cp-documentid=7524136 -
terminsprøve i morgen
Forumindlæghej allesammen jeg skal have færdigheds- og problemregningens prøve i morgen, er det noget i synes jeg skal forberede mig godt i, og det er vist sygeksamen fra sidste år. på forhånd tak -
Rette engelsk
ForumindlægHej Er der nogen, som vil rette min engelsk aflevering? Den er på 400 ord. Jeg går i 1.g og har engelsk på b, dog er jeg meget dårligere.. På forhånd tak
