Generelt

aktiv i timerne

26. juni 2017 af sssk1998 (Slettet)

Hej.

Mit spørgsmål er hvordan jeg bliver aktiv i timerne? Der nogle timer, hvor jeg siger noget og nogle hvor jeg er musestille.

Hvor mange gange skal jeg række fingeren op og sige noget pr. modul/time. Skal starte på gymnasiet, så jeg vil gerne give et godt første indhåndstryk.

Tak på forhånd :-)


Brugbart svar (1)

Svar #1
26. juni 2017 af Mads009 (Slettet)

Altså det jeg gjorde i starten var at lave en regel med, at jeg mindst skulle række hånden op i et modul (45 min). Da jeg var blevet vant til denne regel efter et par måneder, blev det mindst to gange pr modul. Man behøver slet ikke at række hånden op til hver evig eneste spørgsmål, men til de lidt mere abstrakte spørgsmål, skal man være på banen. 


Brugbart svar (1)

Svar #2
26. juni 2017 af Smut1

Hvis du hverken er bange eller doven, så vil jeg anbefale dig at række hånden op, hver gang du kan besvare et spørgsmål. For det første giver det gode standpunktskarakterer, for det andet kommer du formentlig hurtigt ind i en rutine, hvor du ikke længere behøver at tænke over, hvorvidt du skal række hånden op, men hvor det bliver en refleks, hvilket gør det hele lidt nemmere for dig. Denne "refleks" gav mig 12 i de fleste af mine mundtlige a-niveauer det første år.


Brugbart svar (1)

Svar #3
26. juni 2017 af klartilathjælpe (Slettet)

Jeg er fuldstændig enig med Smut1. Ræk hånden op hver gang du kan besvare et spørgsmål. Det vil i sidste ende også gavne dig i forhold til eksaminerne, fordi 99 % af spørgsmålene til eksamen er spørgsmål som I allerede har diskuteret i timerne!

Skriv et svar til: aktiv i timerne

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.