Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 19821 til 19840 af 163702
-
Eksamen
ForumindlægHej jeg skal til eksamen her til januar i engelsk inden for elektricitet, men ved ikke hvad at jeg skal skrive om, har i nogle forslag. -
"store mængder"
ForumindlægHvordan siger man "store mængder" på engelsk? Min sætninger lyder: Men ikke i store mængder.. Tak på forhånd :) -
Leitmotif (leitmotive?)
ForumindlægHejsa! Jeg har søgt og søgt, og jeg forstår bare ikke, hvad et leitmotif (leitmotiv) er i engelsk litteratur. Er der en der kan forklare mig det? Evt. med nogle eksempler. På forhånd, TAK! -
huskeregler for simple og continuous tense
ForumindlægHej!:-) Jeg har så meget brug for hjælp!!! Er der nogen der har nogle gode huskeregler for simpel og udvidet tid(engelsk). jeg er så blank! -
Hej er der et sød sjæl som vil rette min dansk og det vil betyde meget for mig :)
ForumindlægIndledning af: Yahya Hassan & Zaki Youssef Zaki Youssef og Yahya Hassan er blevet meget omtalt digter, især Yahya Hassan og det skyldes, at han fortæller hvor slemt det er at være muslim og bo i en ghetto sted med en far som tæsker en, og Zaki Youssef har vundet mange priser for hans arbejde... -
Oversættelse
ForumindlægHej.Jeg håber, at I vil læse den igennem og komme med rettelser. På forhånd tak. :)Udvekslingsstuderende Der er mange unge, der gerne vil til udlandet i en kortere eller længere periode, mens de går i skole, eller når de taget deres studentereksamen. Som udlænding kan det være vanskeligt at få ar... -
Ny opgaveredaktør
ForumindlægPr. dags dato er Waterhouse tiltrådt posten som opgaveredaktør i dansk og engelsk. Udover Waterhouse er der følgende opgaveredaktører:Frodo i Kemi, Matematik og NaturfagGogO i DanskMichael.padowan.dk i Tysk, Matematik, Naturfag og Fysik. Vange i EØ, IT og SamfundsfagDuffy i SpanskFingersen i Enge... -
Modellering og regression..
ForumindlægEt spørgsmål til min årsprøve i mundtlig matematik lyder på, at jeg skal analysere den lineære funktion, og i den forbindelse skal jeg komme ind på modellering og regression. Er der nogen som mon kan forklare mig hvad forskellen er? -
Fastlægge cirklens ligning, hvis man kender 3 punkter på en cirkels periferi
ForumindlægI et at spørgsmålene til mundtlig matematik B-eksamen skal jeg svare på følgende: Gør rede for hvordan man kan fastlægge cirklens ligning, hvis man kender 3 punkter på en cirkels periferi (svarende til en indskrevet trekant). Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare dette? -
Romantikken og det mordene gennembrud
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal snart op i mundtlig dansk, og de to tidsperioder er noget, som der kan perspektiveres til. Så jeg ville kort høre, hvad der hhv. kendetegner romantikken og det mordene gennembrud? Jeg håber I kan hjælpe VH -
Hjælp til synopsis.
ForumindlægHej, Jeg skal op i Dansk Mundtlig, og trak fordybelsesområdet: Jagten på Lykke. Hertil har jeg valgt at fordybe mig i teksten "Tennis". Mit spøgrsmål går på: Hvad emner skal min disposition bestå af? Da novellen "Tennis" begynder in medias res, går man jo dirkete... -
Binomialfordeling
ForumindlægHej alle Jeg sidder og er i fuld gang med forberedelsen til mundtlig matematik b eksamen. Jeg skal i et spørgsmål bevise formlen for middelværdien af x når X er binomialfordelt x -b(n,p): Forskriften lyder: E(x) = n * p HVORDAN BEVISER JEG DETTE???? Håber i kan hjælpe mig -
varmestråling
ForumindlægJeg har fået et spørgmål til min mundtlige fysik eksamen, som hedder, at jeg skal gøre rede for begrebet varmestråling, herunder Planckspektret for absolut sorte genstande. Jeg håber virkelig, at der er nogle som kan forklare Planckspektret for absolut sorte genstande, for jeg fatter det ikke... -
eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg er igang med at lave mine eksamensspørgsmål til min mundtlig matematik eksamen og er kommer i tvivl om hvad jeg skal gøre. Spørgsmålet lyder: "Gør rede for den ekspontielle vækstmodel og dens anvendelse i rentesregning" Er der nogle der kan hjælp mig med, hvorledes jeg skal l... -
MAT B, DIFF.REG (HASTER)
ForumindlægHej, Jeg sidder med et mundtlig eksamens spørgsmål der lyder således: Differentiabilitet Redegør for tangentens ligning i et punkt (x ,f(x )). Hvilket andet begreb er nødvendigt for denne redegørelse? Skal jeg her definere differential kvotienten? og hvilket andet begreb er der tale om? På for... -
Redegøre for fremskrivningsfaktor med renteformlen
ForumindlægHej Til min mundtlige eksamen lyder spørgsmålet: "Redegør for begrebet fremskrivningsfaktor. Redegørelsen skal omfatte renteformlen" Jeg ved godt at fremskrivningsfaktoren ligger i renteformlen, men jeg kan stadig ikke helt forstå hvordan jeg kan forklare fremskrivningsfaktoren ud fra... -
Hjælp. Gennemsnitlige rente og beregningen af årlig rente
ForumindlægHej. Jeg skal til en mundlig eksamen. Jeg kan komme til at trække rentesregning. Der bliver skrevet at jeg '' skal jeg komme ind gennemsnitlige rente, og bereningen af den årlige rente'' Hvordan ser den gennemsnitlige ud og hvordan ser den årlige ud Jeg syntes det er forv... -
Løsninger til trigonometriske grundligninger.
ForumindlægHej De respekterede lærere herinde kan i hælp mig med dette spørgsmål. Det hedder "Løsninger til trigonometriske grundligninger" Det er en af mine mundtlige eksamener . Kan i forklar mig lidt mere hvad det betyder og give mig ... -
beregne løn og lave graf ved forskellige løntrin
ForumindlægForberedelse til 10. klasse mundtlig eksamen! Er der nogen der kan hjælpe med at lave opstilling af en realistisk lønseddel, hvor jeg så kan lave en graf, med forskellige månedlige lønninger, inkl ATP, Arbejsdmarkedsbidrag... Der kunne evt også tages med hvordan grafen ville ændre sig... -
Geometriske steder - forklaring
ForumindlægHalløj! Jeg beskæftiger mig med Euklids geometri (her op til den mundtlige eksamen) og skal bl.a. fortælle lidt om geometriske steder... Men altså, hvad er disse geometriske steder for en størrelse!? Jeg tror ikke rigtig, jeg forstår ideen bag - gør I? Jeg skal eksempelvis gøre rede for konstrukt...
