Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 19821 til 19840 af 63056
-
lineær/ekspo/potens funktioner
ForumindlægHej! Jeg er MEGET i tvivl om måden man regner disse funktioner (uden brug af hjælpemidler) - det går bare ikke ind i hovedet. Håber nogle kan tjekke den og fortælle mig hvor det evt. Går galt når der er fejl. Lineær funktion: f(5)=4 , f(10)=6 10a + b = 6 5a + b =4 (b’erne går ud med hinanden,... -
HJÆLP - HURTIGT! Henførende stedord
ForumindlægHej, har jeg skrevet de rigtige henførende stedord(dem der er streget under) eller er det helt forkert? Er meget i tvivl om det skal være which/that og om de andre er rigtige. Håber i vil hjælpe mig, det haster! :) 1. I know a boy who is from England. 2. I have read a book which is interest... -
Tysk skriftlig eksamen
ForumindlægHej! Jeg har lige været til skriftlig tysk eksamen, og er meget spændt på resultatet. Der vil jeg høre, om der er en venlig sjæl, der kunne være interesseret i at læse den igennem og bedømme den med en eventuel karakter:-) Jeg følte selv, at oversættelsen og teksten var rimelig svær. Der Übe... -
Eng stil 300 ord. vil i rette den? hvad kan jeg skriver anderledes?
ForumindlægOpgaven lyder: Write about your greatest fear. What is it? how or why did it become your fear? can you do anything to stop fearing it? how does the human body and mind react when frightend? which physical processes take place? Kan i evt rette min stil? hvad kunne jeg gøre anderledes ? Fear assi... -
"How it is to be turned down by somebody you love" stil
ForumindlægHej ! Jeg har kigget denne engelsk stil igennem et par gange, og ville lige høre om der ikke var en der havde tid til at tjekke den igennem, som har mere forstand på det end jeg :) How it is to be turned down by somebody you love. A boy walked around in his back yard. He could still fell the sp... -
English abstract, pleeeeeeeeease hjælp!!
ForumindlægHej Alle :) Har skrevet et engelsk abstract til min SRP opgave, er der ikke en der please vil læse det igennem og finde mine grammatiske fejl? :) -er nemlig ikke særlig god til engelsk! :) På forhånd tusind tusind tak!! This study investigates immigration in USA and Denmark. It answers questions ... -
Rettelse af begyndelse?
ForumindlægWhazzup, har kigget på dette stykke igen og igen... og ja, jeg er sgu ved at være træt af det! Men hvis du kunne hjælpe mig lidt med at finde mulige stavefejl og alt de der grammatik fejl, så ville det bare være super :D Tak! I saw them again. I saw those hands against the window in my dream... -
en tysk stil der skal rettes - Schule und Freizeit
Forumindlægher er tysk stilen, kan i godt rette den er ikke så god til tysk grammatik jeg ved der e fejl så håber i retter den Sophie ist 15 Jahre alt und geht in die 9.klasse und in der Sophie klasse es ist 22, es ist 11 jungen und 11 Mädchen. Es ist Sophies letztes Jahr in schule. Sophie muss um acht U... -
Selvstudie?
ForumindlægHej alle sammen... Jeg er 18 år og går i 3.g på HTX, og på trods af at der kun er et halvt år tilbage har jeg altså valgt og droppe ud.Jeg lider nemlig af sociofobi som i den seneste tid er blevet værre og værre. Jeg kan ganske enkelt ikke gå der længere og så er jeg oven i købet skide træt af sk... -
Rettelse af lille fransk opgave
ForumindlægHej ville være rart hvis der var nogle der gad tage et kik på min fremlæggelse. Tak på forhånd ... Klas Andersen Le déjeuner sur l’herbe est un tableau fait par Edouart Manet de 1862-1863. La peinture est 214 x 269 cm. Sur le premier plan, deux jeunes gens sont assis en face d9;une femm... -
Afkøling i lukket system (universet)
ForumindlægJa det jeg har skrevet under emne siger næsten alt, men man mener jo at universet siden Big Bang har været under afkøling. HVIS universet er et lukket system, som ikke er uendeligt, og der ikke findes noget som helst uden for universet (ingen tid, masse, rum) hvordan kan denne varme så afkøles? D... -
Forkert studieretning? Jobmuligheder
ForumindlægHej Iøjeblikket går jeg i 1.G på STX, og har gået her siden skolestart (August måned). Jeg har studieretningen: Mat A, Fy B & Kemi B. Denne studieretning har jeg valgt, da jeg meget gerne vil læse medicin eller noget lignende efter gymnasiel uddannelse. I det sociale aspekt er min klasse ... -
Jeg har virkelig brug for hjælp nu
ForumindlægHej Jeg er 18 år gammel. (blev 18 for en måned siden) Jeg er endt op i en meget dårlig situation. Jeg går på 2G i en lille HTX skole (mindre end 200 elever og cirka 13 lærer i alt Jeg bliver mobbet dagligt af min klasse. Jeg bliver mobbet på en meget racistisk måde og da det er en lille klass... -
Historieopgave
ForumindlægJeg skal til at skrive historieopgave, og emnet er næsten frit. Selvfølgelig er der alle de sædvanlige emner, men jeg tænkte om nogen har nogen anderledes ideer? Ligesom den med Bayeux-tæppet en foreslog. Jeg har tænkt på noget med de første mennesker på jorden....meeen....det skal jo være histor... -
diff.ligninger
ForumindlægHvordan anvendes differentialligninger indenfor biologien? og hva med økonomi.. kan de ikke også anvendes der? -
hjælp hvordan skal jeg bestå
Forumindlæghej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål angående uddannelse. Jeg skal op i 3 hovedfag, men er bange for at jeg dumper en af de 3 hovedfag. Jeg er bange for at, jeg dumper. Jeg er blevet erkæret uddannelesesparat, men min lærer siger, at man skal bestå, for at komme ind på gymnasium. -
omregning
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at omregne 5,12623062*10^^-12 J til eV? -
Isoler n
ForumindlægHejJeg sidder med følgende formel:Va/Na*Ta = Vb/(15-Na)*TbJeg skal finde Na eller isolerer Na på den ene side af lighedstegnet.Jeg ender med:Va * Tb/Ta*Vb = 2NaAxell -
henfaldsskema for 90/39Y..
Forumindlæg.. det er hvad der staar vi skal lave. men hvordan ved man om den er beta-, gamma-, elller alfa-radioaktivt?ps. der burde vaere et forum der hed naturfag.. -
røntgenspektrum
Forumindlægjeg har optaget et spektrum af røntgenstråling og kender bølgelængden for de to alfa og beta-toppe, så dermed burde jeg beregne via Bragg ligningen beregne gitteradstandend som er gitterafstanden i et saltkrystal (NaCl).mit problem er bare: 1) hvilken vinkel skal jeg bruge?2) jeg har to toppe i m...
