Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19821 til 19840 af 32350
  • Variabler og linære sammenhænge

    Forumindlæg
    Hej venner, jeg har en opgave for (matematik på a niveau - 1.g.) - som skal laves. Jeg er MEGET i tvivl om den, og vil høre om nogen ville hjælpe mig. Du skal helst have kendskab til TI-Nspire - for opgaven skal laves der. Skriv til mig i indbakken hvis du vil hjælpe Tak på forhånd :)
  • En cirkel har ligningen x^2-2x+y^2+6y+8=0

    Forumindlæg
    Hej, jeg har vedhæftet opgaven. Jeg har brug for hjælp til at omformen ligningen, jeg har prøvet at følge https://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/geometri/omformning-af-cirklens-ligning Men det er der ikke kommet noget godt ud af :/
  • hjælp til Excel

    Forumindlæg
    Hej, vi har en matematik eksam på fredag, hvor vi kun må bruge excel. Da jeg ikke har brugt Excel før, så jeg vil spørge om, man kan fx isolere x i excel, differentiere og lave en graf udefra en funktion?
  • hvordan man laver en gode mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået mine mundtlig opgave til matematik eksamen, og skal til i gang med at lavet dem, men jeg er kommet i tvivl om hvordan man bedste laver hver opgave, og hvordan man bedste bruger opgaverne til eksamen. håber nogen kan forklare mig det.
  • Vektorrum eller ej

    Forumindlæg
    Hej Studieportalens matematikere Jeg skal finde de korrekte svar til denne opgave. Jeg tænker selv: (a): Nej (b): Nej (c): Ja (d): Ja (e): Nej (f): Ja (g): Ja (h): Nej (i): Nej (j): Ja Jeg er dog i tvivl om rigtigheden af nogle stykker af dem.
  • Løse denne ulighed: 3(x+2)+2≤10+5x

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Sidder med en matematik opgave, hvor man ikke må bruge hjælpe midler men er så lost omkring uligheder.. En der vil være rigtig elskværdig og fortælle mig trin for trin hvordan man løser uligheder også denne ulighed Håber på mange fine svar!
  • A og B

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til matematik afl, hvor jeg skal forklare nedestående spørgsmål. Nogen som ville være sød at hjælpe Forklar hvordan grafen for en lineær vækst ser ud og hvad tallene a og b i regneforskriften betyder for grafen?
  • HASTER HJÆLP TIL MAT HJEMMEOPGAVESÆT 2.

    Forumindlæg
    Hej, Har brug for hjælp, da jeg ikke er så god til matematik, håber jeg at i kan hjælpe mig med min hjemmeopgave :) tak på forhånd ! :) p.s. er i gang med privatundervisning i mat, så det ville være til stor hjælp hvis i skrev resultateet, og så forklarede det på en "forståelig" måd...
  • Lineær model

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et lille matematik problem :D giv et eksempel på en lineær model, og vis ved regneeksempel. hvordan moddel kan bruges. håber der er nogen der kan hjælp mig :D Tal på forhånd :D
  • Isolering(kemi)

    Forumindlæg
    Dette måske mere et matematik spørgsmål end kemi, men skal have isolere [H3O^3] eller x i denne formelhttp://intra.vhim-gym.dk/fag/kemi/3KE/pH-syrer.htm (Middelstærkesyres Ks) , og ved ikke helt hvordan jeg skal starte nogen som kunne hjælpe mig..
  • Klogere

    Forumindlæg
    Hej, jeg er en pige fra 6 klasse, der gerne vil blive klogere på verden, så jeg kan få den hånd op mere i timerne. Jeg vil gerne blive bedre til noget historie, Dansk, Matematik, engelsk og kristendom. Er der nogle der har nogen bogforslag eller noget andet. Tak!
  • Eksamen - problemregning

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til 9. klasses afgangsprøve i matematik her på onsdag. Jeg har siddet og skrevet noter til alt jeg kunne komme i tanke om i de sidste to dage. Så jeg undrede mig over hvilke opgaver der kunne dukke op til problemregningen? Og hvilke plejer typisk at være der? :)
  • Polære koordinater for vektorer

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og har brug for en der kan forklare mig om polære koodinater for vektorer, da jeg muligvis skal op i det i min matematik prøve efter jul, så det ville være en stor hjælp hvis der nogle der kunne være så venlige at forklare mig om det. Tak på forhånd:)
  • EKSAMEN: Trigonometrisk funktioner

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har to eksamensspørgsmål jeg sidder en smule fast ved, på matematik B, de lyder: 1) Redegør for trigonometriske funktioner og harmonisk svingning, herunder redegørelse for amplitude, svingningstid og faseforskydning. 2) Redegør for trigonometriske funktioner og anvendelse t...
  • Privat hjælp til Analyse1 og Geometri1

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan give privat undervisning til Analyse1 og Geometri1, hjælp til ugeopgaverne, og eksamens forberedelse. Jeg er virkelig lost på matematikken i øjeblikket, så det skal ske fra bunden af, for jeg forstår det ikke.. Håber nogen vil hjælpe.
  • Lineær vækst og eksponentiel vækst

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig årsprøve i matematik, og en af de opgaver der kan trækkes er: Du skal gøre rede for ligheder og forskelle på lineær vækst og eksponentiel vækst. Herunder sammenhængen mellem forskrift og graf. Hvordan skal man besvare denne opgave, ved hjælp af både tegning og beskrivelser??
  • Lektiehjælp tilbydes

    Forumindlæg
    Hej, Jeg tilbyder online lektiehjælp i matematik A, fysik A, kemi B og engelsk B. Jeg har fået 12 til samtlige eksamener - undtagen fysik hvor det blev til et 10-tal. Jeg er 19 år gammel. Skriv i indbakken hvis interesseret :)
  • Hjælp. : ) gør rede for... betydning?

    Forumindlæg
    Hej jeg står og skal til eksamen snart i mundtlig matematik, og jeg er i tvil hvad det vil sige at:" gøre rede" eksempelvis : gør rede for den ekspontielle vækstmodel : y= b * ax Kan i hjælpe mig. jeg er total på bar bund
  • Potensfunktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med en rapport om funktioner i matematik. Jeg har nu, med hjælp fra programmet TI-Nspire, fundet forskriften for en bestemt potensfunktion. Men den viser forskriften: y = 9.1211 E - 7 * x ^ 3.26317 Er der en der kan forklare mig hvad det E -7 betyder? På forhånd tak.
  • Nemt Eksponentielle funktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med en matematik aflevering om eksponentielle funktioner, hvor et spørgsmål lyder: Beskriv/Forklar hvad der skal gælde om væksten for, at der er tale om en eksponentiel funktion: Jeg er ikke helt sikker på, hvad og hvor meget der skal svares til spørgsmålet. Hvad skal jeg komme...