Søgning på: Andet. Resultater: 19841 til 19860 af 91205
-
Atomer og valenselektroner - hvorfor skal skallerne ikke fyldes op?
ForumindlægHvorfor har nogle atomer ikke et maks antal elektroner fyldt op i en skal, før der bliver fyldt op i en ny skal? Burde det ikke følge rækkefølgen for maks antal valenselektroner - 2-8-18-32 osv? Hvorfor kan jern fx være 2-8-14-2 istedet for 2-8-16? -
Er dette rigtigt?
ForumindlægHej i opgave 1a) har jeg sagt binpdf(20, 0.24, 1), som jeg fik til 2,6% i b'eren har jeg sagt (20, 0.24, 7), som giver 10% og i c'eren er jeg blank -
hvad betyder nyhedsløs, og nyhedsstrømmen.
Forumindlæghej, hvad betyder nyhedsstrømmen , og nyhedsløs, og hvad betyder at sige at nyhedsstrømmen er uoverskuelig? mit bud: nyhedsstrømmen er medierne, aviser, sociale medier...... -
DNA
ForumindlægHvad vil det sige at DNA er antiparallel og komplementære? -
Dansk opgave
ForumindlægHvad kan man skrive om gruppedynamik til dette digt? Hvad kan man skrive om miljøet? http://www.1sted.dk/2verdenskrig/dokumentar/skæbne.aspx?fbclid=IwAR3jYIiXztjr66WFT4MBha16ZEn_FzcttV7Dgwp3kMlUI5NctRCwatQSGT4 -
brug for hjælp hurtigst muligt kontext odd med terninger
Forumindlægså jeg har denne opgave der hedder hvorfor kan odds for (krone,krone) når man kaster med to mønter beskrives som 1/ 0,5*0,5, og jeg forstår ikke hvorfor man kan sige det -
Projektopgave - Snus
ForumindlægHej! Jeg har snart projektopgave, og jeg har valgt emnet tyggetobakket Snus. Det underordnede emne er: Spor. Til sådan en opgave, skal man også have et Kreativt produkt.. Har I nogle ideer? -
4th attempt
ForumindlægDear fellow students. I have completed 170ECTS / 180ECTS in my Master's at Aarhus University. I recently failed my 3rd attempt on a 10ECTS exam (last exam). How likely is it that I receive an exemption for a 4th attempt? I apologize for not writing in Danish, but I wanted to make sure I h... -
Talemåde / ordsprog
ForumindlægEr der nogle der ved hvad det vil sige at være dobbeltmoralsk eller "at brænde sit lys i begge ender"? Er der nogle der ved hvor talemåden kommer fra? -
Stråling
ForumindlægHej, Beklager det er muligvis åndssvage spørgsmål, men hvor stammer energien ved en fission (og et β-henfald) egentlig fra? Samt hvorfor vil kernen altid søge mod laveste energiniveau? Tusind tak på forhånd :-) -
Bestem a- og b-værdi for lineær sammenhæng
ForumindlægHej, jeg sidder med en forholdsvist let opgave, da jeg skal bestemme a-værdien og b-værdien for en funktion ud fra noget data. Men når jeg laver en lineær regression som der står i opgaven, får jeg en R^2 værdi på 0,15 som jo er meget ringe.. Jeg ville spørge om der er nogen der kan hjælpe mig m... -
Ubestemt integral
ForumindlægHej. Når man skal finde det ubestemte integral, vil det så være forkert at udelade at skrive F(x) og udelukkende skrive integraltegn? Men i konklusionen skriver man F(x) = .... + k -
4.gradspolynom
ForumindlægHej, Jeg har siddet med denne opgave i mere en 30 min og kan ikke komme videre. Jeg tænkt på at man kunne anvende nulreglen til at kunne bestemme rødderne, men har svært ved at gøre dette pga. konstanten k. Jeg er også lidt i tvivl om, at k skal være et tal eller et udtryk. Nogle der kan hjælpe ... -
Har brug for lidt hjælp til følgende spørgsmål. Fysik & Kemi
Forumindlæg- hvordan kan man beskrive batterier ved hjælp af f.eks. galvanisk celle, hvilespænding og spændingsrækken? - hvad er sammenhængen mellem polspændingen og hvilespændingen? - hvordan kan ohms 2 lov bruges til at beskrive et batteri. - Hvad er sammenhængen mellem spændingsrækken og hvilespænd... -
Projektopgave - stoffer
ForumindlægHej alle. Vi er 2 piger, som har om emnet stoffer. Vi skal finde et produkt, som skal med til fremlæggelsen. Vi er begge fuldstændige blanke. Hvis I har nogle ideer, må I meget gerne skrive. God dag;) -
tjek om det er rigtigt?
Forumindlægvil gerne have hjælp til at tjekke om mit svar er rigtigt til følgene opgave har opgaven: angiv monotoniintervallerne for funktionen f(x)=4√x-x^2 ,>0 mit svar med udregninger bliver vedhæftet i et billede da opgaven skal laves i hånden -
Differentialligning - maksimum
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl om, hvad der helt præcist menes, når man bliver bedt om at finde det maksimale af noget, når man har at gøre med en differentialligning. Det kunne f.eks. være, at man havde fået opgivet en differentialligning, og har fundet forskriften, men så bliver man spurgt om noget i retn... -
Bohrs Atom-model
ForumindlægHejsa, er der nogle der kan hjælpe med disse? ville være en kæmpe hjælp! -
BONUS opgave - fysik
ForumindlægHej, jeg ved ikke helt hvordan man beregner det? -
HJÆLP- SKAL JEG KLAGE?
ForumindlægJeg har lige fået årskarakterer og de er som følgende:Bio skrift 10Bio mundt 10Dansk skrift 10Dansk mundt 10Engelsk 10Fysik 10Geo 10Hist 10Idræt 9Mat skrift 9Mat mundt 10Tysk 9Problemet er at jeg føler at jeg er blevet snydt for en karakte...
