Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 19841 til 19860 af 54698
-
Lydbølger, basis
ForumindlægMin søn går på international skole i asien og lærer i øjeblikket om lydbølger. Men det er svært for ham at forstå på engelsk (også for moren), hvorfor jeg tænkte om vi kunne få basisviden på dansk. F.eks: 1) hvad menes med amplitude? 2) when the sound starts to resonate from the tube at a certai... -
lineær model
ForumindlægTabellen viser danskernes forbrug af øl i perioden 2005-2010. Denne udvikling kan med god tilnærmelse beskrivelse ved en lineær model. a) Hvor meget falder danskernes forbrug af øl pr. år ifølge modellen? Bestem danskernes forbrug af øl i 2015 ifølge modellen Jeg ville sætte stor pris på hvis d... -
Lineær funktion opgave
ForumindlægHej, hvordan regner man det her ud? Må gerne forklares grundigt I en model antages det, at der er en linær sammenhæng mellem den gennemsnitlige vægt af danske kvinder og tiden (målt i år fra start af måleperioden). Det oplyses, at den gennemsnitlige vægt af danske kvinder vokser med 1,4 kg... -
Hjælp pleasssssssss
Forumindlægjeg har nogle ord hvor jeg skal beskrive på engelsk.. vil i være sød og forklare ordene på engelsk jeg ved hvad det betyder på dansk men har svært ved at forklare ordet på eng.. her kommer det: expecatation= forvetning troppers= toppe indignation = harme eerie= uhygglig desegregate= raceadskill... -
Dronningstale
ForumindlægHej Ny bruger herinde. Vil se om man kan få hjælp:-) Det handler om retorik! Jeg har egentlig ret meget styr på den, men har svært ved at finde hovedpåstand, belæg og underbelæg i talen; Ved godt det er lang tale. Men nogle der vil inspirere? Hendes Majestæt Dronningens Nytårstale 2016. Nu e... -
søger lektiehjælper :)
Forumindlæghej jeg søger en lektiehjælper :) en der kan rette mine opgaver for mig, og hjælpe med ting jeg ikke helt forstår næsten i alle fag men fx. fysik, kemi, matematik og dansk.. jeg betaler for hver en opgave, eller vi kan også aftale antal penge pr time. jeg regner med 2 timer pr... -
Diskussion af jødeaktionen 1943?
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SSO (Større Skriftlig Opgave), og i den forbindelse har jeg fået et "spørgsmål", der lyder: Endelig ønskes der en diskussion af jødeaktionen i 1943 - og hvilken rolle der har fået i den dansk/jødiske historiefortælling. Her er jeg bare ret meget på ... -
Ytring igen igen
ForumindlægHvor er det godt at vi har ytringsfriheden.De demonstrende nydankere og autonome kunne jo været blevet anhold og straffet bare for at ytre deres mening om dansk front, koranafbrænding, flagafbrænding og Muhammed-tegningerne. Hvor er det godt at kunne kritisere ytringsfriheden og selv vælge at bru... -
Hjælp til kvindekampen (rødstrømperne)
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om kvindekampen (rødstrømperne) i slutningen af 60érne og 70érne i min dansk/historie opgave, men jeg skal have skrevet en problemformulering. I min problemformulering vil jeg gerne lægge vægt på to forskellige sagaer, digte m.m. som omhandler kvinder og deres form... -
hvorfor læse?
ForumindlægJeg plejer som regel, at læse nogenlunde grundigt op til alle mine eksamener, hvoraf nogle er gået godt og andre mindre godt. Så indtil videre kan jeg ikke sige om der er en generel sammenhæng mellem at læse op og score en god karakter. fx. hvad er meningen med at læse op til en dansk eksamen, nå... -
Valg af danskhistorie emne..
ForumindlægHej Alle Jeg er kommet i den skrækkelig situation ikke at have den fjerneste ide om hvilket emne jeg vil have om... jeg har valgt dansk, og kunne godt tænke mig at analysere et billede. Jeg har mulighed for at vælge en tidsperiode mellem 1000-1920-tallet så der er nok at vælge imellem! Jeg... -
eksamen i morgen!
ForumindlægHej skal til dansk mundtlig eksamen i morgen. Vi har prøveform A Vil bare spørger om der var nogen af jer der havde nogle gode råd? Vil det være godt hvis jeg fx. startede med, at give et referat af det jeg trækker og derefter komme ind på de punkter jeg har analyseret eller omvendt? Forresten... -
Pensum og perioder?
ForumindlægI vores dansk pensumangivelse har vi kun 2 perioder under emner... Det moderne gennembrud og nyere tid... naturalisme samt imperlisme går under det moderne gennembrud, hvor emener er kvindeundertrykkelse og relion. Nyere tid har postmoderisme og emner handler primært om ungerdomsproblemer. Sk... -
"Man binder os på mund og hånd"-hjælp?!
ForumindlægJeg skal snart til at skrive 2.g opgave i dansk, hvor jeg har valgt at analysere "Man binder os på mund og hånd" med udgangspunkt i hvordan man under 2. verdenskrig gjorde modstand mod tyskerne på trods af censuren. Nu har jeg bare det problem, at jeg har ret svært ved at analysere vise... -
AT om jernbaner
ForumindlægHej. Kan I hjælpe mig med at finde ud af, hvad jeg kan skrive om om jernbaner i perioden 1851-1914? Selve opgaveformuleringen hedder "Videnskabelig gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg vil meget gerne skrive om jernbaner i enten Naturgeografi/dansk, naturgeografi/historie,... -
USA mere demokratisk end DK?
ForumindlægHej.. Håber der er nogle der vil hjælpe mig lidt! Jeg skal argumentere for og imod at det præsidentielle politiske system (som USA*s) er mere demokratisk end det parlamentariske (som det danske). Et argument for er at vælgerne i USA direkte vælger den kandiat som de synes skal styre landet hvo... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægNogen som kan fortælle hvor mange sider der er det "normale" at skrive til dansk eksamen på A niveau? Er der ellers nogen gode råd til hvordan man bedst griber det an, jeg tænker på om man skal begynde at skrive ud fra første opgave når man har læst første opgave sæt igennem? eller ? Er... -
Er der nogle som har lyst til at hjælpe mig med engelsk litteratur
ForumindlægHej alle Jeg skal til at afleverer min problemformulering i AT, hvor jeg skriver om det moderne litterære gennembrud i den danske littatur, siden det er AT og det derfor skal være tværfagligt skriver jeg også i engelsk og derfor har jeg VIRKELIG brug for hjælp til noget engelsk litteratur fra :... -
Problemformulering - rygning
ForumindlægJeg er i gang med AT-projektet i 3.g om "kampen om det gode liv" (uden rygning) Jeg skal altså skrive om rygning og rygestop i Bioteknologi og Dansk. Jeg har svært ved at lave en problemformulering der kan dække følgende problemstillinger: - Hvordan har rygning skadelige virk... -
De tyske soldater, af Tove Ditlevsen
ForumindlægHej Jeg er i gang med forberede mig til min dansk mundtlig eksamen, mit emne jeg trak var sagprosa. Ud fra det har jeg valgt digtet "De tyske soldater" af Tove Ditlevsen. Er så småt gået i gang med en analyse til den, er gået lidt i stå. Derfor vil jeg spørge om en af jer måske har en...
