Søgning på: dansk noter. Resultater: 19861 til 19880 af 53144
-
Hvordan udtales tallene?
Forumindlæg12.000.000.000.000 og 900.000.000.000 -
grammatik
ForumindlægHej :) Nogen der kan forklare mig hvorfor følgende sætning er gal: I live in the house which roof is red Jeg ville sige sætningen er mere korrekt sådan: I live in the house with the red roof Men hvorfor?? :) På forhånd tak for hjælpen -
Polar form
Forumindlæge^ix Hvis jeg skal omskrive dette til polar form vil det så blive 0(cos(x) +isin(x)) eller cos(x) + isin(x) ? -
Klimaflygtninge??
ForumindlægHeej. Håber nogen kan svare på denne spørgsmål:) - Hvilke indvandregrupper Danmark kan forvente sig i de kommende år samt, af hvilke udfordringer, der følger hermed. Et af det mest omtalte begreb som man hører for tiden er "klimaflygtninge" Hvilke Konsekvenser vil det have for Danmark... -
AT-Tysk/historie stasi .. HJÆLP?? please :):)
ForumindlægJeg har AT med tysk og historie. jeg skal lave en synopsis. og de spg. jeg har lavet har jeg meget svært ved at svare på faktisk, netop fordi der ikke er meget og finde synes jeg.- håber der er nogle som kan hjælpe. med evt. link. det er mine problemstillinger jeg har svært ved. Problemformu... -
SRP: Perspektivering?
ForumindlægSkal en perspektivering også indgå i SRP? -
8 klasse terminsprøve
ForumindlægHej :-) Ville bare vide hvilke fag man skal op i til terminsprøven? -
"Festen" til Danskopgave (DO)
ForumindlægHej Jeg vil gerne skrive om filmen festen af Thomas Vinterberg til min danskopgave om et valgfrit emne i 2.g. Hvad kan jeg sammenligne den med eller have med i opgaven? besvarelsen skal være på ca. 7-10 sider. -
Middelalder
ForumindlægKan nogen ikke kort fortælle mig om middelalderen :D -
Hvad betyder "ritszau"?
Forumindlæg- Ja jeg aner ikke engang om jeg har stavet det rigtigt :s Jeg har efterhånden hørt ordet så mange gange, men jeg har stadig aldrig forstået betydningen? -
roman fra perioden 1870-1914
ForumindlægNogen som kan komme med forslag til romaner fra denne periode. -
gramatik
Forumindlæger der nogen der vil kigge teksten igennem for gramatiske fejl, så ville det være dejlig. Johan Wolfgang von Goethe wurde im Jahre 1749 in Frankfurt am Main geboren. Er studierte Jura, und während seiner Studienzeit schreibt er schon viele Gedichte. Im Jahre 1775 kommt er zu Weimar, und hier bl... -
Windows movie maker
ForumindlægHej Jeg forsøger at arbejde med windows movie maker, men det er således at HVERGANG jeg forsøger at hive billederne ned i vinduerne, så slukker windows movie maker ned. Det betyder at jeg slet ikke kan fortsætte når vinduet forsætter med at slukke ned. Kan nogen evt hjælpe mig??? Hilsen Eva -
Oversættelse af en vending.
ForumindlægJeg vil gerne sige: hun lægger sin arm om hendes skulder. Men jeg kan ikke finde ud af at oversætte "at lægge sin arm om". - Det står ikke i mine ordbøger. -
Engelsk stil
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at få sat det første stykke i en ordenlig orden, da jeg kager rundt i det. Jeg beder ikke om at få rettet den, men at der er en eller flere har lyst til lige at sige hvad det er jeg skal få rettet op på, da jeg godt selv kan se at det ikke helt går så godt. My sum... -
Hvad hedder risikosamfund, globalisering, og omstillingsparat
ForumindlægHej... Kan ikke rigtigt oversætte disse begreber 1) globalisering 2) risiko-samfund 3) behøver "omstillingsparate" arbejdere 4) et "statusløst" arbejde 5) vælger fra - hedder det dischooses?? PÅ forhånd tak -
On the beach
ForumindlægEr der nogen, der har læst On the Beach af Bret Easton Ellis, og kan komme med nogle hints om hvad man kan fortolke ud fra teksten? -
Østrogen effekt
ForumindlægHej, Er der nogen der ved, hvorfor bisphenol A og bisphenol A dimethacryt har østrogen effekt, og hvorfor tetrabrombispheol ikke har. Mit bud vil være, at at to første lettere kan danne fysiske bindinger med et østrogen receptor, mens den sidste ikke kan. Til slut, er der nogen der lige kan fo... -
Hmm Ved du dette?
ForumindlægHvad for løsninger kunne der være for at sparer på vandet, el. få mere vand når der er vandmangel når der er tørken? -
Engelsk
ForumindlægHej! Er der nogen der kender en hjemmeside, hvor man kan øve engelsk grammatik på 9. klasses niveau eller noget der minder om en engelsk skriftlig eksamen? Tak på forhånd :-)
