Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19861 til 19880 af 22747
-
AT 2010 - Røntgenstråling
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg står og skal fremlægge AT imorgen. Og skriver om røntgenstråling. I fagene fysik og historie Jeg har selvfølgelig afleveret min synopsis osv. og er nu igang med at lægge sidste hånd på talepapiret.. Jeg vil sådan set bare høre om andre har skrevet om samme emne, og om je... -
Forsøg til baser
ForumindlægHej studieportalens brugere! :D Her i næste uge skal jeg op i fysik/kemi, og jeg er i gang med at skrive dispositioner til alle mine emner nu her, nogen af jer der har en idé til, hvad jeg ellers kan lave af forsøg til "baser" udover at fremstille en base og neutralisere en base? I vil... -
HJÆLP! Alfa -, beta og gammahenfald?
ForumindlægJeg sidder og skal til mundtlig fysik i morgen! jeg vil bare vide om jeg har forstået det med henfald rigtig, når et radioaktivt stof henfalder og udsender en alfapartikel minuser man bare de to tal, altså f. eks 238 over 92 U - 4 over 2 He = 234 over 90 Th. så meget har jeg forstået! men når d... -
Cu+ SO4-- ???
ForumindlægHej Jeg sidder her og er blevet lidt forvirret, dagen inden min fysik/kemi eksamen. Da jeg sad og gennemgik opgaver faldt jeg over Saltens ioner. Opgaven giver et eksempel på at SO4-- kan sidde sammen med Mg++(Naturligvis), men også Cu+! Og der er det at jeg ikke forstår. Hvordan kan Cu+ sidde sa... -
Udregning af kraft af billede på væg
ForumindlægHej! Jeg skal i en fysik opgave bestemme, hvor stor kraften er i det søm, som holder et billede oppe på væggen. Jeg er vældigt itvivl om hvilken formel jeg skal benytte. Jeg har ledt og ledt, men de eneste formler jeg finder, er hvor objektet flytter sig, men det gør billedet på væggen jo i... -
Stiv objekts ligevægt og masse fjeder system
ForumindlægJeg skal op i fysik (mundtligt) og har et par emner, som jeg ikke kan forstå.Jeg har kigget i bogen samt mine noter, men dette er ikke forklaret. Jeg skal snakke om ligningen for energi i en masse fjeder systemKan I forklare mig hvad det går ud på? Masse fjeder system; er det en masse forbunde... -
Newtons 2. lov på stiv objekt, fast akse?
ForumindlægHejsa alle! Jeg skal op til mundt. fysik, og kan måske trække følgende spørgsmål hvor jeg skal uddybe Newtons 2. lov om stiv objekt/legeme på en fast akse. Desværre står der ingenting i min bog om udledning af Newtons 2. lov. De har kun formlerne oplyst. På pensumlisten er de sider som jeg læser ... -
HJÆLP !!Kemisk analyse
ForumindlægHej allesammen ;D Jeg skal snart til fysik/kemi eksamen. En af de ting jeg kan komme op i, er jordens salte. Hvis jeg kommer op i det ,vil jeg som forsøg lave kemisk analyse. Jeg ved at kemisk analyse går ud på at påvise de forskellige ioner, men hvad kan jeg ellers fortælle til læreren og c... -
Halveringstid af radioaktivt stof
ForumindlægHJÆLP HJÆLP HJÆLP!!!! Jeg skal have hjælp med at opstille en lingning til denne opgave, jeg er rigtig dårlig til fysik og skal til eksamen imorgen i det. er der nogen som vil hjælpe mig? Her er opgaveformuleringen: På et tidspunkt deponeres 20 gram af et radioaktivt stof med halveringstiden 3 år... -
Syltet drueagurk der lyser - men hvordan??
Forumindlæghejsa jeg skal op i fysik i morgen og der har jeg vil jeg gerne vise, en syltet drueagurk, som lyser... Jeg kan bare ikke huske hvorfor det er at den lyser? forsøgsopstilling: man har en ledning , der sættes i en stikkontakt med 230 V og i den anden ende af ledningen er der to "krokodille mu... -
Enrgi og bevægelse(energiformer m fokus på bevægelse)
ForumindlægEr der en der ud kan hjælpe mig med dette emne? skal op til fysik eksamen imorgen og sidder fast med emnet kan ikke komme videre ha læst og læst og gået i baglås :( eller nogen som der har haft det samme emne i eksamen og kan give mig nogle gode tips og råd ??? ved at det er noget med mekanisk ... -
Betydning
ForumindlægNår der står "Gennemsnittet af Matematik, Fysik og Kemi/Bioteknologi (minimum de krævede niveauer) skal være mindst 6,0", er det så kun baseret på standpunktskaraktererne eller det eksamenskaraktererne eller er det begge ting... -
Berettiget til at bo på kollegie?
ForumindlægHej alle Efter sommerferien skal jeg supplere matematik (fra B til A), fysik (fra C til B) og kemi (fra C til B) for senere at kunne søge ind på medicin. Jeg vil gerne tage to af fagene det første halve år og så kun have ét fag det andet halve år. Man skal have 16 timers undervisning om ugen for ... -
Skal på HTX
ForumindlægHej folkens Jeg skal på HTX næste år, og jeg er lige gået ud af folkeskolens 9. klasse. Jeg ville bare lige høre hvor meget sværere det bliver at opnå gode karakterer nå jeg kommer i 1. g, da jeg synes det virkede meget let, eksempelvis nogle fra min klasse fik 7 i fysik uden overhovedet at have ... -
Universet - afstandsberegning
ForumindlægHej med jer kloge hoveder (; Jeg har fysik på c niveau og skal afslutte faget mandag d. 21/6 , så er godt i gang med at lave dispositoner til alle emnerne.. Vores lærer har stilt spørgsmål til alle emnerne, som vi lige skal nå omkring når vi uarbejder vores dispostioner.. Jeg har redegjort for ... -
Interferens for lys
ForumindlægHej alle! Jeg skal til fysik eksame i morgen, og sidder med et af mine stikord som er interferens. Det overordnede emne er 'lys som bølger'. I underemnet interferens, er jeg i tvivl om interferens for lys er det samme som det med bølger, hvor der findes konstruktiv og destruktiv interf... -
spændingsfald og strømstyrke
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til en opg i fysik Opgaven går ud på at bestemme ud fra data den effekt, hvormed der omsættes energi i varmelegemet, når spændingsfaldet over det er 230 V Jeg har vedlagt et tabel, der viser sammenhørende værdier for strømstyrken (I) gennem varmelegemet og den ef... -
Niveau'er på HF?!
ForumindlægHej derude.. Jeg overvejede om ikke man kunne forhøje et fags niveau på HF.. Det står nemlig skrevet på ug.dk at de specifikke krav er Dansk A, Engelsk B, Matematik C osv.. Det jeg vil spørge om her, er om ikke man kan forhøje Matematik til A, hvorefter man kan tage kemi og fysik på B.. Jeg vil ... -
Enhedsregning.
ForumindlægJeg har fået et opgave ark for om enhedsregning. problemmet er bare at det er min 3. dag på gym og mit 2. modul med fysik, og vi har intet fået forklaret om fremgangsmåden. Når jeg spørger rundt omkring for jeg at vide, at jeg nogle gange vil jeg få opgaver for, uden at kende fremgangsmåden og bl... -
Et spørgsmål?
ForumindlægHej jeg har fået nogle spørgsmål i fysik, men der er et af dem jeg simpelthen ikke kan finde ud af.. jeg ville bare hører om der var nogen der ville hjælpe mig med hvordan man finde ud af svarene og hvordan man regner dem ud ? Planeten jupiter har i modsætning til jorden flere måner. en af dem he...
