Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 19861 til 19880 af 34132
-
potensregler?
ForumindlægEr der nogen som kan nævne mig potensreglerne? -
Cirklens ligning hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej, jeg føler mig lidt dum lige pt. Men har fået denne opgave hvor jeg skal beskrive en cirkel udfra Ligningen x^2+2x+y^2-4x-20=0 Se nu kommer det dumme så, for så vidt jeg husker, så skal man bruge centrum og et punkt. Har regnet mig lidt frem til at jeg må skulle isolerer variablerne så det k... -
værtsgave til læreren?
ForumindlægHey ville gerne vide hvad I synes ville være den ideelle værtsgave til en lærer? -
HJÆÆÆÆLP HURTIGT!
Forumindlæg”Chimpanser har næsten præcis samme hjerne og DNA som os.... Det er overhovedet ikke noget særligt at være menneske...Der er seks mia. mennesker på jorden... Det bedste vi kan gøre for verdens fremtid er at dø!” (n.u. s.95/g.u. s. 60). Har Pierre Anthon ret? uddyb dit svar -
HJÆLPPPP SKAL BRUGES IMORGEN!!!
ForumindlægEr der ikke lige en som er sød at lave denne opgave, kan slet ikke finde ud af den og den skal bruges imorgen!! Håber der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig. OBS: det er det vedhæftede billed - opgave 7 Tak på forhånd. -
Tan,Cos og Sin
ForumindlægHej alle vi er lige gået i gang med sådan nogen opgaver, og har lidt svært ved det.. Nogen der kan forklare mig hvordan man laer opgaven så jeg kan gå i gang med de andre :) -
Karaktergennemsnit
ForumindlægSpørgsmålet er gældende for den gamle gymnasie-reform. Når man skal afrunde karakterer til at finde sit gennemsnit, hvor mange decimaler gælder så med? Hvis gennemsnittet fx er 9,788, rundes der så op til 9,8?? Hvis snittet er 9,75, rundes der så også op til 9,8? -
Skriftlig Eksamen i mat
ForumindlægHej Ville bare gerne høre hvordan det var gået folk i skriftligt mat... -
4/4
ForumindlægHvad står fx 4/4 for? det øverste, er det ikke antal pulsslag i hver takt? men hvad er det nederste -
danskeksam A
Forumindlæghej hvordan foregår en mundtli og skriftlig eksam i den ny reform for jeg vil læse på pensumet her i sommerferien -
Matematisk beskrivelse
ForumindlægHej Jeg har fået en probkem formulering hvor i der står at jeg skal lave en matematisk beskrivelse. Hvordan gør man det? Hvilke elementer skal der være med der? Har spurgt min vejleder, men svaret gjorde det ikke lettere for mig. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe :) -
Læsemængde på uni
ForumindlægHej. Af ren nysgerrighed synes jeg, at det kunne være dejligt hvis I kunne skrive hvor mange sider i gennemsnitligt forventes at læse dagligt på jeres studie. De fleste angiver det i timer, men læsehastighederne varierer jo. Derfor er jeg nysgerrig efter antallet af sider. Tak på forhånd -
haster meget tre-trinsregel
Forumindlægbestem vha. 3-trinsreglen f`´(x0), når ax^2 b... hvad skal man gøre ... -
Euler
ForumindlægLad k,m tilhører N være indbyrdes primiske. Så gælder phi(k*m) = phi(k) * phi(m). Bevis: n = k*m. Da k og m er primiske er phi(n) antallet af tal i (0,...,n-1) der er primiske med både k og m. Hvordan kommer jeg videre? -
TI 83
ForumindlægHej Kan man godt bruge en TI 83 på gymnasiet eller er den ALT for gammel? -
sygeplejeske
ForumindlægHej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008?? -
SRP Emne?
ForumindlægHej, Jeg har hørt, at der findes SRP emner i fysik, der omhandler musik / lyd -- hvilket lyder fantastisk spændende, i mine øer. Jeg har Fysik på B-niveau, og skal blande med enten Engelsk A eller Samfundsfag A. Er der nogen der har ideer til lyd/musik-emner der blander disse fag? P.F.Tak :) -
Pierre de Fermat
ForumindlægHvordan beviser man at c^n=a^n+b^n har løsninger når c,a,b tilhører N og n=2? Jeg snakker ikke om en grafisk løsning. -
Killowatt-timer(kWh)! hjælp
Forumindlægpå et andet tidspunkt var prisen for elforbruget 129 kr per lampe for en uge(der er 5 lamper) hvor mange kilowatt-timer(kWh) var der brugt den uge? (1 kilowatt-time er 2,15 kr.) Så ganger man 129 med 5, så får jeg 645 kr, hvordan omregner jeg det til kilowatt-timer (kWh)? -
Vækstghastighed
ForumindlægHej med jer Kommer lige med et matematikspørgsmål, som - for nogen - sikkert er latterligt let, men jeg kan simpelthen ikke se det :P Anyway, her kommer det: I en model for den fremtidige udvikling af atmosfærens kuldioxid-indhold Q (målt i mia. tons) antages det, at væksthastigheden for kuldi...
