Søgning på: samfundsfag eksamen 2009. Resultater: 19881 til 19900 af 40828
-
Mht. Gennemsnit
ForumindlægJa så er jeg lige bestået. Jeg har fået nogle usædvanligt flotte karakterer, fik 10,9,11 og 9 til sidst, udover det fik jeg desværre to 7 taller i skriftlige prøver, men skal have en sygeeksamen i engelsk hvor jeg håber at kunne gøre godt for de to. De gode karakterer jeg fik i år, bliver trukke... -
Engelsk B og A niveau på samme tid?
ForumindlægHar hørt at det kun er A niveau karakteren der tæller på eksamensbeviset, men ville lige være sikker. Nogen der ved om dette er sandt? :) -
Droppe undervisning - selvstuderende?
ForumindlægHej Jeg er igang med hhx andet år. Jeg vil gerne høre om mulighederne for at blive selvstuderende. Jeg har mange ting som jeg skal, og det passer rigtigt dårligt på mit skema, så jeg havde tænkt at blive selvstuderende. Hvad betyder dette helt konkret, og hvordan kan jeg blive det? Er det o... -
Korrekturlæsning og grammatik
ForumindlægGod aften SP ! Jeg har sidder med en aflevering, hvor jeg skal lave en analyse af teksten " Mach die Augen zu und Spring" (DDR tema) Jeg har derfor skrevet en analyse på 1, 1/4 side. Jeg ville derfor spørger om der ikke var en tysk køndig, som kunne hjælpe mig med at læs... -
Lineær vækst Y=ax+b?
Forumindlæghar fået denne opgave : Gør rede for lineære funktion Y= ax+b Du skal bladt andet komme ind på betydningen af tallene a og b på, hvordan a og b kan bestemmes? -
Er det snyd?
ForumindlægHejsa I forbindelse med en individuel aflevering hjalp jeg en ven fra klassen med hans. Blandt andet gav jeg ham min opgave, så han kunne se hvordan det skulle gøres - under betingelsen af, at han lovede ikke at kopiere min opgave. Står nu efterfølgende og er blevet lidt nervøs, fordi h... -
Haster Ligninger x( Søger prof. til at regne Ligninger :)
ForumindlægHej, har en aflevering til næste uge med Ligninger og Uligheder. Fatter virkelig ikk, har brugfor hjælp. Det HASTER... Vil være glad vis jeg får hjælp :) Opgave 1 a) 10x=4x+600 e) 500x+200=300x+1200 b) 2x+24=6x f) 8x+6+3x=18+x c) 5x-20=3x+40 g) 7x+1=60-(3x+9) d) 3... -
Kolera, HASTER
ForumindlægHej. Jeg har virkelig brug for hjælp!! Om et par dage skal jeg begynde på min store 3.g´s opgave, den såkalde SRP. I opgaven skal jeg gøre rede for kolera,( forklare emner som immunsystemet, uddybe mikrobiologi og redegøre for en epidemi) analysere koleraemidemien i København i 1853(og inddrage d... -
Hjælp
ForumindlægBetragt den naturlige eksponentialfunktion: g(x)=e^x Vis at linien med ligningen y=x+1 er tangent til grafen for g. Bestem koordinaterne til røringspunktet. -
Graf
ForumindlægHej. Jeg har en matematik-aflevering, der skal afleveres indenfor de nærmeste dage. Kunne godt bruge lidt hjælp. Opg. 6001 Der er givet funktionen f(x)=1/4x^3-x^2-x+4 a) Tegn grafen for f, og bestem koordinatsættet til hvert af grafens skæringspunkter med førsteaksen.... -
Tid tilovers
ForumindlægHejsa, en der har lidt tid tilovers til at oversætte til tysk, det ville jeg sætte stor pris på:) Da journalisten har taget afsked og går ud af gården. Griber bonden fat i hans arm og bonden begynder at spørge hvad han ville her, hvad han søger her og om han kommer med løfter om højere løn. Jou... -
Proteinsyntesen
ForumindlægHej er der nogen, der kan forklare mig hvad og hvordan proteinsynten er/fungere? Vi er lige begyndt at gennemgå den og jeg er looost! Det behøver ikke at være såå detaljeret, bare overfladisk, men forstående.. På forhånd tak :! -
Fra 2g til 2hf??
ForumindlægHalløjsa.. Kan man godt flytte fra 2g til 2hf?? Har afsluttet alle de fag man har i 1hf undtagen NF. Har afluttet biologi og fysik men har ikke haft geografi, men har derimod haft kemi. -
Folkeskolens afgangsprøvebevis
ForumindlægNår man har gennemført folkeskolen og bestået alle sine afgangsprøver får man et bevis. Hvad skal man bruge det bevis til, og om der står 02 eller 12 på gør det en forskel? Har hørt man skal bruge det mht til arbejde, er det kun det? Tak. -
SU
ForumindlægFår man SU til juli måned når man afslutter gymnasiet i år, hvilket jeg gør? Eller det nogen man skal søge om? -
Tilsagn/standby? Haster!!!
ForumindlægHej! Hvis jeg fik tilsagn til en uddannelse sidste år og jeg dermed har uplodaet det og indsendt ansøgningen til det pågældende universitet... Hvorfor fremgår det ikke af selve universitetet at de har modtaget mit tilsagnsbrev? Jeg kan se inde på optagelse.dk at tilsagnsbrevet er vedhæftet den e... -
Hjælp til at bogføre...Tak:)
ForumindlægGoddag Kan I please hjælp mig med at bogføre folgende bilag:) 1. Dagens kontantsalg kr.5000,00 Dagens dankort-salg kr. 18.450,00 beløbet er incl.moms 2. Fartura fra Jysk: to stk.reoler kr.600,00 beløbe er incl. momst Betalt med dankort. J... -
Optagelsesprøve
ForumindlægNogle der ved, hvad man skal til en optagelsesprøve ? -
1.g årspøver? et spørgsmål.
Forumindlæghvor lang er ens læseferie cirka når man skal op i sine årspøver mundtligt i 1.g? -
Fagets begrænsninger
ForumindlægHvad menes der med fagets begrænsninger i AT? Hvilke begrænsninger kan dansk eksempelvis have?
