Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19901 til 19920 af 29788
-
Unge i 80'erne
ForumindlægHej folkens :) Jeg er ved at skrive en rapport om unge i 80'erne. Jeg har prøvet at google men synes ikke der kommer noget brugbart frem. Skal bla. have noget om ungdomshuset , BZ'erne og hyppier.. Hvad vil i anbefale ? jeg har prøvet at finde noget herinde , måske havde folk skrevet noge... -
Jura kvote 2
ForumindlægHej alle sammen. Jeg søgte for nyligt jura på kvote 2 og kom desværre ikke ind på trods af et godt snit og fine erfaringer i mine 2 sabbatår. Jeg er i tvivl om hvor langt fra jeg er fra at komme ind og hvilke forbedringer jeg kan gøre. Jeg ville høre om der var nogen herinde, som er blevet opta... -
Hvordan opfattes frihed i DK sammenlignet med den Arabiske verden?
ForumindlægHvordan opfattes frihed i DK samenlignet med den arabiske verden? Det er hovedspørgsmålet til min projektopgave men jeg har svært ved at finde på nogle ideer til min problemformulering. Er der ikke nogen som har en ide? Jeg ville være meget taknemmelig for bare det mindste! jeg har alle... -
Srp, bio - samf. Forslag?
ForumindlægHeysan. Nu er det jo snart ved at være srp tid. Jeg skal vælge emne på mandag, og er stadig lidt på bar bund. Jeg ville derfor høre om I har nogle forslag. Jeg har valgt samfundsfag (A) og biologi (B). Det må gerne være noget andet end de klassiske, fedme, alkohol, stoffer. Jeg har selv sådan kor... -
Fortolkning af "Mor og datter"
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået denne opgave for, hvor vi skal fortolke maleriet "Mor og datter" (Anne Marie Brauge La mére et la fille 1981) Jeg har siddet og kigget på det i lang tid nu, men stadig uden held. Men desværre tror jeg ikke at man kan finde billedet inde på google eller andr... -
AT- Har brug for hjælp, ideelle krop.
ForumindlægI morgen skal vi fremlægge AT, og så har jeg valgt at fortælle om hvad der er afgørende for vores opfattelse af den ideelle krop: Og her tænkte jeg at jeg måske kunne komme ind på det gyldne snit som vi har arbejdet med, og at før i tiden var den ideelle/perfekte krop at kvinderne var store under... -
hjælp :S
ForumindlægHej er der nogen der kan måske kan vise mig et link med det periodiske system hvor der står ladninger på? Jeg kan nemlig ikke finde et eneste, for jeg skal finde ud af hvilke ladninger: Ca, Mg, Cu og Fe har. Hvad metalsulfat ioner er, er der nogen der har en forklaring på det eller kan finde de... -
HF-enkeltfag og 1. standpunktskarakter
ForumindlægHey! Jeg har lige fået min eksamensbevis fra 1.g og kan se at jeg kun har fået 1. standpunktskarakter i samfundsfag, vil det så sige at jeg har afsluttede faget, altså tæller det som en slags "årskarakter" eller skal jeg tage faget om? Jeg er nu i gang med et HF (enkeltfag) og ved ... -
Eksponentiel funktion, HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har et hurtigt (måske lidt dumt) spørgsmål. Jeg skal bestemme a og b udfra en tabel: 0 8 15 25 300 80 28 6 Jeg ved jeg skal bruge et, x1 & x2 og et y1 & y2. Jeg ved også at jeg skal bruge formlen : (x2-x1)kvadratrod(y2/y1) = (15-8)kvadratrod(28/80) Men når jeg så skal... -
Atomare spektre
ForumindlægHvordan beregnes bølgelængderne ud for alle linjer for kviksølv Sådan lyder opagven: Ud fra jeres to spektre (Hg), skal du bestemme bølgelængderne for alle de linjer, som man kan se. Da der er mange bliver det en ret lang liste – noter ud for hver linje hvor kraftig den er – de ... -
Oversættelse
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne oversættelse? "Ofte er det strandede eksistenser, der gemmer en forbrydelse eller en sorg. Måske behøver eneboeren i denne tekst bare ro." Har selv oversat det til: "Oft ist es scheitern Existenzen, die ein Verbrechen oder eine Trauer ver... -
Hjælp til stx start... Plzz svar
ForumindlægHej. Nogen der ved, om man kan komme på stx uden tysk/fransk?.. Har ikke haft det i Folkeskolen..Håber der nogen der kan hjælpe.. Jeg sidder derhjemme og laver ikke en skid. Har tænkt mig, at starte på stx, men mange siget, at man kan ikke uden tysk/fransk.. Nogle idéer til hvad jeg kan gøre? Må... -
Lav ligninger
ForumindlægHar en opgave for som jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal løse, mener jeg skal lave en ligning men det er så der problemet er for jeg kan ikke finde ud af og lave ligninger kan kun løse dem. Og her kommer opgaven så :-) Anne, Bo og Carsten skal dele 440 kr. sådan et bo får halvt så meget som... -
SRP, Nordkraft, diskuterende
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal som mange andre snart til at skrive SRP. Jeg skriver om unges identitets dannelse i det senmoderne samfund. Jeg vil redegøre for forskellige teorier omkring identitetsdannelse (Erik Erikson, Gidden, Bourdieu), analysere "Nordkraft" og overføre begreberne herpå, fo... -
Projektopgave i billedkunst
ForumindlægHey allesammen :) Jeg skal muligvis op i billedkunst her til sommer (C fag) men uanset om jeg skal op eller ej, skal jeg have lavet en opgave i det. Temaet kan jeg sådan set selv vælge, men min lærer har forslået død/døden, så hele klassen har det samme tema og derfor kan hjælpe hinanden. J... -
Lommeregner på universitet
ForumindlægHej! Jeg er pludselig blevet i tvivl om, hvor vidt de matematikstuderende bruger lommeregner. På mit gymnasium snakker flere lærere nemlig om, at de måske vil stoppe med at hive en tusse ud af folk, og så bare lade dem bruge computere. Selv har jeg så godt som aldrig brugt min TI-NSpire CAS, side... -
.. har -og vil/ har og vil/ har, og vil,/
ForumindlægHej, er i tvivl om, hvordan denne sætning, grammatisk og med tegnsætning, skal se ud: "Det er dog måske alligevel det dummeste sammensatte ord, der nogensinde har - og vil eksistere" Det er i slutningen, hvor der står "har - og vil eksistere", er i tvivl om der skal være... -
Elektrisk måleteknik
ForumindlægHej jeg sidder med denne repititions opgave om emnet ellære. Jeg plejer at være utrolig god til alle emner i fysik, dog har jeg altid været forvirret omkring dette... Kan nogen måske give mig nogle små fifs til, hvordan jeg skal gribe opgave a) an? Synes slet ikke jeg kan finde hoved eller hale i... -
Hjælp til en ligning.
ForumindlægHej. Jeg sidder i øjeblikket og hjælper min nevø med nogle ligninger. Problemet er dog bare - at jeg har glemt hvordan man laver ligninger! Måske endda ret nemme ligninger.... (7. kl. niveau) Kan nogen evt. hjælpe mig med fremgangsmetoden på første ligning, så jeg efterfølgende kan hjælpe ham ... -
Opløsning af to tungtopløselige salte
ForumindlægHej. Jeg har netop fået rapport tilbage. Forsøget går ud på at, ved tilsætning af Na2CO3, omdanne BaSO4 til BaCO3, selvom BaSO4 er tungest opløseligt. I forsøget varmes blandingen, og dette var min forklaring, idet opvarmning skulle tilføre energi, som kunne opløse bariumsulfat, og måske på denne...
