Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19901 til 19920 af 29738
-
Kemi spoergsmaal (molekyler)
ForumindlægJeg sidder fast i dette spoergsmaal, da jeg ikke kan forstaa hvordan man finder strukturformel og elektronprikformel ? 1. Opskriv navn og strukturformel samt elektronprikformel for følgende molekyler Cl2 CH4 CO2 C2H2 To andre spoergsmaal som jeg ogsaa er i tvivl om er: 2. Angiv bindi... -
At se fysikken ud fra et billede
ForumindlægHej du! I øjeblikket sidder jeg og knokler med en fysik-opgave, og måske du kan hjælpe mig.? Jeg skal skrive om et givent billede ud fra fysikfaglige briller, og har brug for lidt idéer til, hvad jeg kan skrive om. Billedet ser således ud: et højhus, der står lige ud til en traffikeret ve... -
Metallers varmefylde
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en rapport i fysik.Forsøget går ud på bestemmelse af et metals varmefylde. Vi tog et kobberlod og puttede den ned i en elkedel, hvor vi opvarmede vandet til 100 grader. Derefter sænkede vi det opvarmede kobberlod ned i et andet bægerglas, hvor vi afmålte temper... -
Hjælp. pris på hegn med ukendte længder
ForumindlægJeg har en opgave hvor der skal hegnes ind på et område. De to sider koster 200kr pr. meter. (hegn x og b) Den tredje side er der noget i forvejen og den sidste side er der træhegn som skal forstærkes, så det stykke koster 50kr pr. meter. Jeg skal lave en forskrift U(x) som beskriver udgifte... -
Musikgenre
ForumindlægHej. Jeg er lige startet på et musikhold og vi er igang med at lære noget om musikgenre. Det er gået op for mig at jeg bare lyttet til musik uden at tænke over genren. Jeg ved lidt om pop og rock men hvis der sidder nogen som kan lave nogen eksempler på nogen af de forskellige genre ville det ba... -
Distributioner ...
ForumindlægGodaften Jeg skal vise <= i følgende øvelse Lad ψ være lokalt integrabel på Ω og lad ω ⊆ Ω være åben. Da er <·,ψ>=0 på ω ⇔ ψ(ξ)=0 for n.a. ξ∈ω Den tunge del, dvs. ⇒, er i teksten vist, men den anden vej er overla... -
En cylinder med friktionsfrit stempel
ForumindlægHej Er gået lidt i stå med en opgave hvor man skal vise at arbejdet er -750 J. Jeg ved at arbejdet er udtrykt ved -∫pexdV med grænserne v1 og v2. Der oplyses at p/v= konstant og p=pex. Der kendes starttryk og de to volumener. Mit problem ligger i at arbejde videre med udtrykket så j... -
Arbejdsløshed i EU
ForumindlægØkonomer mener, at hvis EU-landene øger det økonomiske samarbejde, vil det udligne arbejdsløsheden. Hvilke argumenter tror i, som ligger bag disse forventninger?Mit bud men er i tvivl..Det er klart at stigninger i lønningerne vil få flere i arbejde, men dette kan også skade konkurrence evnen glob... -
post sendes med brev
ForumindlægJeg ved godt det ikke rigtig har noget at gøre med lektier og sådan. Men jeg har ledt alle steder for at få svar på mit spørgsmål. Håber der er nogen herinde der ved det. Jeg føler mig lidt dum når jeg spørger om det men her kommer det: Jeg skal sende en lille kort ærmet skjorte, og den v... -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med! Kogetiden for et blødkogt æg afhænger af æggets vægt. Kogetiden beregnes ved formlen Y= 18,2*x^0,67 Hvor x angiver æggets vægt, målt i gram, og y angiver, hvor mange sekunder ægget skal koges for at blive blødkog... -
Saccharose
ForumindlægHey http://chemieunterricht.de/dc2/kh/images/kh-honig1.gif Hydrolyse betyder, at vand tilsættes og glucosid-bindingen brydes. Vand angives som H2O. Linket ovenover viser, hvordan saccharose hydrolyseres og spaltes til glucopyranose og fructofuranose. Dog kan jeg kun se at der bliver tilføjet 2 H&... -
Feedback på Problemformulering til Samf B 24 timers - HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen. Har trukket "Stormagtspolitik" til eksamen og sidder og skriver på min problemformulering: Problemformulering: Er Kina verdens kommende supermagt? Problemstillinger: - Hvilke kriterier er der for at være supermagt? - Hvilken udvikling har Kina gennemgået på vej mod at ... -
Forslag til "billig" 3-trins-syntese ?
ForumindlægHej og god dag... Vi er igang med vores eksamensprojekt i Proces, levningsmiddel og sundheds, PLS, hvor vi har valgt at lav en syntese. Vi ved ikke hvilken syntese vi har tænkt os at lave, og ville derfor spørge Studieportalen efter forslag. Indtil videre er 1) Antabus, Bupropinion, Lidokinin og... -
Milankovitch' teori
ForumindlægHey Jeg har et spørgsmål til Milankovitch' teori om at jordens bane om solen skulle betyde noget for klimaet. Hvis jorden befinder sig i den lange elliptiske bane (længst væk fra solen) og den nordlige halvkugle vender ind mod solen, får vi så varmere somre end vintre eller omvendt? Fordi jor... -
Flyvemaskiner og opdrift
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej med nedenstående spørgsmål? - Hvordan skal man dimensionere og konstruere vingerne så de kan bære en fuldt lastet flyvemaskine? - De første flyvemaskiner havde ofte flere vingeplaner for at give mere opdrift, men hvorfor er det ikke så udbredt mer... -
Fedtperler på læberne
ForumindlægEr det bare mig, eller er det blevet værre herinde, med tåber uden fantasi til sigende overskrifter, der bare vil have en færdig opgave-opskrift uden at få fedtede hænder og sved i ansigtet? Det er ris til egen røv, og på ingen måde ærværdigt. Kan man ikke udelukke folk fra at skrive herinde,... -
Problem med logaritmen
ForumindlægHey folkens. Kan huske der er en eller anden regel, hvor man kan smide log ind på begge sider, men ved ikke lige om den skal bruges her. Og i så fald, kan jeg heller ikke huske den.. Men.. I følgende opgave skal jeg have isoleret x, og jeg kan på nuværende tidspunkt ikke lige se hvordan det skal ... -
ln og exp
ForumindlægDet er jo let nok at finde løsningerne vha. solve-funktionen på lommeregneren (på nær den øverste opgave, hvor den bare skriver "false") - men jeg skal regne dem helt igennem i hånden. Så hvis nogen gad hjælpe mig på vej ville det være dejligt! 3^x=-6 ln(x)+ln(8-x)=1 ln(x^2+3x+2)=1 ... -
HJÆLP! ANALYSE AF SANGTEKST!
ForumindlægHej, dejlige mennesker! Jeg har virkelig meget brug for hjælp! Altså jeg har trukket lyrik til eksamenen. Jeg har valgt L.O.C -Jeg Er Judas, da jeg er virkelig vild med Liams tekster.. Den er sygt svær at analysere. Jeg har dog en fornemmelse af det, men kunne være vildt fedt hvis no... -
Kritik af stil
ForumindlægSynes selv jeg har fået skrevet en god stil men kunne godt tænke mig at få lidt kritik. Der er tale om et essay om at "fare vild" og prøver med humor at kigge på det at fare vild i livet. At vælge en forkert vej eller nogle forkerte mål. Hvis der er nogle der har lyst til at læse den ig...
