Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19921 til 19940 af 29788
-
Mikroskopiske observationer
ForumindlægHej :) jeg sidder og laver en opgave der handler om reaktionshastigheder. Jeg har fået givet opgave at beskrive hvad er sker af mikroskopiske observationer i reaktionen: 5Br- (aq) + BrO3- (aq) + 6H+ (aq) → 3Br2(aq) + 3H2O (l) Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Er det meningen ... -
Tivoli mekanik
ForumindlægHej, Jeg skal regne på et pendul i form af en forlystelse på bakken. Vikingeskibet? Der står, at vikingeskibet antages at kunne være en tynd stang med massen M og længden R. De kendte størrelser er M,R,G, og den maksimale vinkel θ0 1. Find et udtryk for vinkelhastigheden afhængig af vinklen... -
Reportage af en tur
ForumindlægHej. Har store problemer med at skrive min reportage og det med at formidle stemninger osv er tydeligvis ikke min stærke side. Jeg skal skrive en reportage om min tur til Tyskland men har meget svært med at komme igang med at skrive videre... vil gerne høre om det måske er smart bare at skrive e... -
Appelformer
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en sproglig analyse af kronikken "Knyt hånden og sig nej til dårlig mad". Her skal jeg så have fokus på appelformerne, men det finder jeg meget svært. Jeg har fundet frem til, at jeg mener at det er patos og logos der bruges. Patos, da han jo er meget "vred... -
Hjælp til 1 hurtig opgave!!
ForumindlægHej! Har en matematik-opgave om valium for til imorgen, måske nogen af jer vil give en hjælpende hånd? OPGAVEN::: Det beroligende middel Valium indeholder stoffet diazepam. Efter indtagelse af Valium aftager indholdet af diazepam i kroppen med 2 % i timen. En person indtager en Valium-tablet, de... -
Brug for hjælp
ForumindlægHejsa Sidder med en opgave som driller. a) 276 er vel bare hvor mange operationer der fortages fra år 2005 og 1,77 er den procent som operationerne stiger med? b) fucker fuldstændig på. Har lavet det i TI-Interactive og har når jeg indsætter 2012 i ligningen kan den ikke finde ud af det. Men tænk... -
Indledning i kronik
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en kronik, og vil godt have en god og fangende indledning. Jeg synes dog, at det er lidt svært at finde ud af hvordan jeg skal starte. Er der nogle der har nogle idéer til hvordan man kan starte? Måske nogle tag-selv-sætninger fra nettet (jeg kan dog ikke selv finde... -
AKUT - standbyplads
ForumindlægHej allesammen! Jeg fik sidste år en standbyplads på Farmaceut, og nu da jeg skal til at søge, kan jeg ikke finde mit tilsagnsbrev. Jeg har både undersøgt min digitale post og E-mail. Jeg er ret bange for ikke at få pladsen. Jeg er ellers ret sikker på, at jeg ikke har slettet noget som helst. ... -
Opgave om kosmologi og stjernene
ForumindlægKære alle jer herinde på SP ;) Jeg har lidt problemer med en opgave som senest skal afleveres i morgen. Kan I måske vær behjælpelige :D Solen har en masse på 2,0·?10?^30 kg. Heraf er 73 % hydrogenkerner (protoner), hvoraf 13 % er ved tilstrækkelig høj temperatur til at kunne fusio... -
Fordobling og halvringskonstant.
ForumindlægJeg har formlerne for at finde fordobling og halveringskonstanterne, men jeg ved ikke om det er de rigtige. Fordoblingskonstant: T2 = x2-x1 = ln(2)/ln(a) Halveringskonstant: T½ = x2-x1 = ln(½)/ln(a) er det rigtigt? Jeg forstår ikke hvorfor der er to lighedstegn, og jeg f... -
Studere internationalt hjemme i Danmark
ForumindlægHej med Jer Jeg overvejede længe at studere et år i udlandet efter ferien. Men jeg har vaægt at starte på Odsherreds Efterskole. Det er en international efterskole, med søsterskoler flere steder i verden. Og de har startet en global linje for Iværksætteri hvor man både kommer til at studere en ... -
Supplering
ForumindlægHej allesammen. Jeg er en student som er overvejende over for at supplere nogle fag, herunder matematik. Men spørgsmålet er hvorvidt der er stor forskel på at supplere på Niels Brock (hhx) eller KVUC (stx), ift. matematikken. Kommer selv fra stx, men måske er der nogle som ved bedre ift. pensum,... -
Hjælp til SRP emne Manhatten-project
ForumindlægHej, jeg har valgt at skrive min SRP i fagende Engelsk og Fysik, mit studieretningsfag er Engelsk. Mit overordned emne er Manhatten projektet, fysik delen har jeg egentlig godt styr på, men jeg er ikke helt sikkert på hvad præcis jeg skal skrive om i Engelsk delen, da jeg er bange for at det bliv... -
f'(x) - haster!!!
ForumindlægHej! Jeg har en opgave, som lyder således: funktionerne f og g er givet ved f(x)=x^4+3x^2-5x og g(x)=ln(x)+7 Det er så meningen, at jeg skal bestemme f '(x) og g '(x). Jeg skal måske op i denne opgave til en matematikprøve og vil gerne have lidt hjælp til at få den på plads. Er der en, s... -
Projektopgave med ord der ender på -isme?
ForumindlægHej allesammen, efter ferien skal jeg lave projektopgave med et overemne der slutter på -isme, fx feminisme. Jeg tænker og tænker, men kan ikke finde nogen emner jeg synes lyder godt, måske fordi jeg ikke kender så mange ord med -isme. Jeg håber på at få jeres idéer frem, hold jer endelig ikke ti... -
HASTER Propagandamaskine
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig!!!? jeg er ved at lave en opgave om "luftskibet - rejseform med fremtid i og/eller et politisk prestigeprojekt?" herunder skal jeg lave en undersøgelse af opbygningen af den tyske propagandamaskine og de principper, denne opbygning hvilede på, samt de... -
Engelsk mundtlig eksamen.. HJÆLP MIG
ForumindlægHej, nu er der snart kun 3 uger tilbage, inden jeg skal til den mundtlig eksamen i engelsk. Som hovedemne har jeg valgt : Crime Underemne : Crime in USA Det jeg undrer mig over er: • Racism • Gangs, drugs and money • Murder/killing • Victim • Conflicts be... -
Analyse af P.S.Krøyer Hip hip hurra! :) vigtigt! :)
ForumindlægHey guys, jeg er i gang med at analysere billedet Hip hip hurra! af P.S.Krøyer, som jeg skal forklare om til min Dansk eksamen. Jeg syntes selv det går fint, men jeg tænkte på om der er nogen af jer der også har analyseret dette billede, for hvis i har, så ville jeg gerne høre om der er nogen t... -
Bestemme ligning for højden på siden BC??
ForumindlægHej alle sammen.. Nu har jeg kæmpet med denne opgave et stykke tid, og jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg skal bestemme ligningen?? Opgaven lyder: I et koordinatsystem er givet en trekant ABC med hjørnepunkter A(4,-2), B(-2,-1), C(4,3) a) Du skal bestemme en ligning for højd... -
Tilfældige eller systematisk fejlkilder? SPR
ForumindlægHej. Jeg er i gang med med at lave SRP-opgave, hvor jeg har foretaget et forsøg som hedder svingninger i vand. Jeg skal diskutere de tilfældige og systematiske fejlkilder, og har derfor brug for hjælp. jeg har skrevet: De fejlkilder man kan komme ud for i dette forsøg er både tilfældige og syste...
