Søgning på: mediefag c noter. Resultater: 19921 til 19940 af 73461
-
Varmeenergi
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at beregne en opgave i fysik. Jeg skal bruge formlerne (disse er vedhæftet), men jeg mangler tegnene i formlerne. Er der nogen der ved, hvilke tegn der skal bruges? Mvh Kristine -
lysets fart
ForumindlægHjælp! på forhånd tak :) Et ur befinder sig på et rumskib, der bevæger sig med 80 % af lysets fart i forhold til Jorden. a. Hvor lang tid går der på et ur på Jorden, mens der går et minut på uret på rumskibet? b. hvor hurtigt skal rumskibet bevæge sig, for at dets ure skal gå halvt så hurtigt ... -
Grafer med største værdien
ForumindlægOpgaven står i min vedhæftet fil. Søger en vildt god forklaring, for forstår ikke det vildeste af det -
2.gradsligning
ForumindlægNogen der kan hjælpe ? Er gået kold.. (2x^2-6x+16)/(x^2+5x-2) = (2x+4)/(x+4) -
Hvidvin (mængdeberegning)
ForumindlægEn hvidvin er tilsat SO2 som konserveringsmiddel. for at bestemme SO2-koncentrationen udtages 200ml af vinen, og der tilsættes fortyndet svovlsyre. Herefter titreres der med en 0,0208M KMnO4-opløsningen Til titreringen blev anvendt 9,10mL af KMnO4-opløsningen a) beregn den formelle koncentratio... -
Konstant acceleration
ForumindlægHej. vi har en opgave der driller lidt. Vi har en opgave der lyder: En golfbold ruller ned af en bakke med konstant acceleration. I nedenstående tabel findes sammen hørende værdier: t (s) 0,051 0,083 0,11 0,16 0,19 0,23 0,26 0,28 s (m) 0,060 0,085 0,110 0,160 0,210 0,260... -
Lille opgave.
ForumindlægKan ikke helt gennemskue denne opgave.. Ved hvilken temperatur koger vand, hvis trykket kun er 70kPa ? -
Elimination af vand fra 4-methyl-2-ol
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om jeg har lavet den rigtigt! Håber i vil tjekke om den er rigtig! -
Eventyr i romantikken?
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrivge om romantikken i DHO, og jeg havde tænkt mig at tage en historie fra starten af romantikken og slutningen af romantikken. Jeg har fundet et eventyr som H.C. Andersen har skrevet, men jeg er lidt itvivl, kan et eventyr godt høre inden under romantikken. Altså kan jeg ... -
Iso-
ForumindlægHej :) hvad betyder det når der står iso- foran et stof, og hvad er forskellen på leucin og isoleucin? på forhånd tak -
Dimen
ForumindlægHej derude.. Jeg har fået følgende lineær afbildning: f(x(t))=dx(t)/dt Jeg skulle bestemme egenværdiproblemet og dets løsning. Det har jeg så gjort, men jeg har fået endnu et spørgsmål, som jeg ikke ved hvordan jeg skal tackle: "Angiv dimensionen af de enkelte egenrum, og plot graf... -
Analyse af The Sin Bin or Lucy’s Heart
ForumindlægNogen med en analyse The Sin Bin or Lucy’s Heart? Eller rettere en karakterisering af Lucy? Tak på Forhånd. -
Benzosyre
ForumindlægHej.. Hvis man har i en vandig opløsning en aktuelle koncentration af benzosyre 0,0235M, mens sen aktuelle koncentration af den korresponderende base er 0,001M. Hvordan bestemmer man pH i opløsningen, og hvordan finder man den formelle koncentration af benzosyre i opløsningen. -
Differentialregning
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=x3+bx2+cx+2 Det oplyses, at grafen for f har to vandrette tangenter, hvoraf den ene har røringspunkt i (1,-3). Bestem røringspunktet for den anden vandrette tangent. Er svaret (-0,060445 & 1,83822) eller forkortet (0,2)? -
Varmemængde
ForumindlægJeg har virkelig prøvet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.. Opgaven lyder således: en husmor vil fryse noget suppe, hun lige har lavet, ned. Hun hælder 1,40 kg i en pose og lægger den i fryseren. Suppens temp. i det øjeblik, den puttes i fryseren er 50 grader celcius. Du kan regne sup... -
Eksamens emne
ForumindlægHej. Ville spørge om der var nogen der kunne hjælpe mig, da jeg ikke helt kan huske hvilket emne "den rette linje y=ax+by=ax+b" går under. Ja.. nogen der kan forklare for mig, hvad det går ud på? -
Andengradsligning
ForumindlægHej Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig Hvad er forskellen på normerede og ikke-normerede andengradsligninger - eller er der nogen der kan forklare mig hvad det er ? ? Det haster .. :) -
HjælllllllllppppppppBeregning af buffer opløsning
ForumindlægHjælppppppppp plsssss Hvordan beregner man dette her??? -
differetialligning
ForumindlægHej, Jeg skal bestemme til differentialigningen f''(x)=f(x) den løsning, der har mindste værdien 4 for x=0 er der nogen der kan hjælpe mig med at gribe opgaven an? mange tak på forhånd :D -
hydronolysegraden
ForumindlægI en 0,0500 M vandig opløsning af methansyre (myresyre) måles pH til 2,54. a) Beregn hydronolysegraden alfa for methansyre i opløsningen. (??) Ville være meget dejligt hvis det var nogen der kunne hjælpe mig med denne opgave. Kan ikke finde noget om hydronolysegrad nogen steder - tror de måske ...
