Søgning på: teknikfag eksamen. Resultater: 19941 til 19960 af 34078
-
tilmelding til undervisning på Århus Universitet
ForumindlægBliver man ikke bare automatisk tilmeldt undervisning på 2.semester på AU? Jeg har fuldstændig glemt fristerne, da der har været lidt stress på og har derfor ikke fået mig selv tilmeldt. Ser ud som om på Stads, at jeg er blevet automatisk tilmeldt fagene på 2 semester. Kan det passe, at man bar... -
uden hjælpemidler ligning
Forumindlæghej jeg har fået til opgave at løse denne ligning x^2 - x -6=0. skal man finde rødderne ? kan det passe at når jeg skal finde d er resultatet 23? -
Søger inspiration til selvportræt
ForumindlægSkal skrive et kort selvportræt som første opgave på HF. Bliver nok i jeg-form, men vil gerne undgår at bruge jeg, jeg og jeg hele tiden. Virker som en simpel opgave, men jeg har ikke gået i skole i 20 år, så bær over med mig :-) -
optagelseskrav
ForumindlægHey.. hvis man ikke har afsluttet kemi B niveau (som ellers kræves på det studie jeg vil søge ind på) bliver man så ikke optaget..? -
HJÆÆÆÆLP - Linear regression
ForumindlægLinear Regression (ax+b) regEQ(x) = 122x + -240400 a = 122 b = -240400 Giv en betydning af a og b i modellen -
Kardinalitet
ForumindlægHvordan beregner man mægtigheden af naturlige og reelle tal? Gerne med eksempler også -
American Psycho
ForumindlægJeg skal skrive om ondskab i SRP og har valgt bogen American Psycho. Jeg forstår dog ikke slutningen. Han slår jo sin kollega ihjel, men så har hans advokat været sammen med ham efter mordet? Og hvis I har andre gode guldkorn, er jeg meget interesseret :-) -
IHA? erfaringer
ForumindlægHej med jer.. . jeg afslutter 3.g nu her til sommer;) og vil gerne læse maskiningeniør (først diplom og derefter overbygge med en kanidat) på IHA... vil så lige høre om der er nogen herinde der har taget den uddannelse før? eller bare gået på iha? Vil egentlig bare høre hvordan det er osv? -
Lavere karakter fordi jeg gik over tid
ForumindlægHej alle, Er det normalt i faget historie b, at det trækker ned, hvis man går over tid? -
et samfund i opbrud
Forumindlæger der en der kan fortælle mig lidt om hvilke væsentlige ændringer der sker i familien og hvorledes velfærdsstaten opstår og udvikles i 1850-1950. På forhånd tak :o) -
Bestået / ikke bestået
ForumindlægNår der nu står på en uddannelse at man skal have følgende krav: Dansk A, Engelsk B, historie B - skal man så have bestået alle fagene både skriftligt og mundtligt? fx hvis jeg nu kun havde bestået engelsk mundtlig, men ikke skriftlig, havde jeg så stadig bestået faget eller ? -
UNI uden forelæsninger og øvelsestimer?
Forumindlæghej sp-medlemmer, ville høre om nogen har erfaringer med et studie, hvor de hverken tager til forelæsninger eller øvelsestimer? og alligevel klarer sig godt? altså jeg begyndte på mit studie i år i september, og har mødt op til undervisningen 5-6 gange i alt....ud af rigtig mange timer. når... -
kurve og areal
ForumindlægHej :) i et koordinatsystem i planen er en kurve givet ved parameterfremstillingen: x= 2sint-t y=2cost-1 , hvor t tilhører [-2,5;2,5] har så fundet skæringspunkterne med førsteaksen til (sqr3 - pi/3;0)=(0,6849;0) og (-sqr3 - pi/3;0)=(0,-6849;0), det skal siges at det var til t-værdien +-pi/3 ... -
SRP i Kemi
ForumindlægHej alle :) Skrver srp, som resten af landets 3.g'er, men tænkte på, lader I andre læse jeres igennem inden I aflevere, som en 'second opinon'? - Er det snyd? -
Omfang og layout af SRP'en
ForumindlægEr der kan henvise mig til en kilde, der siger noget om omfanget og layloutet af SRP'en? Jeg vil gerne være helt sikker på, at den skal skrives med 1½ linjeafstand - ellers skriver jeg den med enkelt linjeafstand! Derudover, er det så tilladt at lægge nogle af de ikke centrale udledninger som... -
Finanskrise og økonomi
ForumindlægHej folk :) Jeg har skrevet en opgave om finanskrisen og økonomiske teorier. Er der nogen der interesserer sig for dette emne og måske gider at læse om kommentere den? Det ville være en stor hjælp. Mvh. Jacob -
Kalder jurastuderende!
ForumindlægHej! :) Jeg har længe gået med drømmen om at læse videre på jura-studiet for derefter at arbejde med integration, et emne der står mit hjerte særligt nært :) Mit spørgsmål til jer lyder på, hvad der kræves af en på jurastudiet - Kompetencemæssigt, studiemæssigt, ift. selvstændighed, etc. Mvh. -
kinestisk energi
ForumindlægJeg ved formlen for kinestisk energi er: Ek=0,5*m*v^2 massen er 72kg der bliver påført en acceleration på 2,78m/s Er 2,78 så V ? -
Kan man stoppe efter HF 1. år og ..
Forumindlægholde et års pause. Også starte fra der man slap? Lyder det underlig? Altså lad mig uddybe det helt.. Jeg går nu på HF 2. år men er virkelig skoletræt. Jeg har ikke været aktiv siden skolestarten i år.. I stedet for at dumpe har jeg tænkt mig at holde pause til næste sommer.. Men er man så nø... -
Er dette et abstract?
ForumindlægHej Skriver som så mange andre SRP. Har skrevet min opgave "Manhattan projektet", om udviklingen af atombomben - Fysik hovedfag, Historie sup. Har svært ved at forstå hvordan det engelske resumé skal skrives. Har prøvet at skrive et på dansk: "Denne opgave undersøger, hvordan den...
