Søgning på: analysemodel engelsk. Resultater: 19961 til 19980 af 24761
-
SRO - HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle... Jeg skal aflevere SRO i morgen, og er på nuværende tidspunkt desperat! Jeg er kommet til at skrive i en forkert fagkombination, og har nu været nødt til at ændre det brat... Jeg skal nu skrive i Engelsk A og Mediefag B, men har ingen idé om, hvad jeg kan skrive om. Min opgave lyder så... -
Dansk mundtlig
ForumindlægHej alle Mit prøveoplæg til eksamen er Muhammed-tegningen af Kurt Westergaard. Her står der alt hvad jeg skal sige under prøven. Vil nogle af jer lige læse den og give mig feedback på den, for jeg vil virkelig gerne gå ud efter et 12-tal. Og jeg ved godt at der en masse grammatiske fejl, men dem... -
Novelleanalyse, rettelse?
ForumindlægHeej, Er der nogle der er interesseret i at rette ? I må meget gerne gøre den kortere og slette det der er irrelevant også må du meget gerne sætte det på en måde, som analysemodellerne sættes op på. Her kommer den: Det bliver regnvejr Novellen "Det bliver regnvejr" er skrevet af Klaus R... -
Så det eksamen imorgen sidste dag idag hjælp:-(((((
ForumindlægHej venner, jeg skal til eksamen imorgen, håber nogle vil hjælpe der kun en dag tilbage til eksamen.:( Her er teksten : "Det er en frygtelig historie!" sagde en høne, og det omme i den kant af byen, hvor historien ikke var passeret. "Det er en frygtelig historie i hønsehuset! ... -
kan j hjælpe, eksamen er idag senere :( hjælp
Forumindlæghej, jeg skal til eksamen senere på dagen men mangler stadig, 2 punkter, som jeg har svært ved at finde fra et eventyr, som er skrevet af: H.C Andersen. jeg skal fnde målgruppe, eventyrtræk, handlingsforløb, den side er at finde en analysemodel, den har jeg meget svært ved at fortælle om, men... -
Kontraktmodellen til det er ganske vist eksame imorgen haster:-)
ForumindlægHej SP;-) Jeg skal til eksame imorgen meget tidlig, jeg har øvet og fået hjælp fra jer her inde fra tusind tak for det! Men jeg mangler bar et punkt det er analysemodellen, jeg har valgt kontraktmodelen, ( mange kalder den, hjemme ude hjemme) Men kan ikke helt forstå den har søgt på youtube, osv.... -
CBS og KU: Kompendier og bøger til salg
ForumindlægJeg sælger følgende kompendier og bøger. Jeg giver mængderabat ved køb af fem eller flere på samme tid. Kompendier: - Ord i tekst og kontekst. CLM (Engelsk) 1. sem. Per Anker Jensen. Efterår 2011. 213 sider. 25 kr. Institut for Internationale Sprogstudier og Vidensteknologi. CBS. -... -
oversættelse haster
Forumindlægverdens ældeste tegneserie findes i byen Bayeux i Normandiet.. den er udstillet i et imponerende museum, hvor hele historien bliver fortalt ved hjælp af lysshow, film og plancher før man bliver sluppet ind i den sal, hvor selve mesterværket hængerDen lange udstillingsmontre belyses af et stort a... -
Jura Kvote 2 Ålborg.
ForumindlægHej Studieportalen :) Jeg ville høre om der måske skulle være nogle der ved lidt om adgangskvotienten i kvote 2 for Jura på Ålborg uni i år :)? De oplyser det desværre ikke selv, men jeg kan se at den for Århus ligger på 7,4 (vejledende) så jeg håber den ligger på cirka sammen niveau i... -
SRP - Emperi til identitetsdannelse i det senmoderne samfund
ForumindlægHej ! jeg er ved at skulle specificere mit emne vedrørende SRP, men har ramt muren. Jeg skriver om identitetsdannelse i det senmoderne samfund (Samfundsfag / Engelsk) og har tænkt over 2 forskelige underemner: iscenesættelse på det sociale netværk i det senmoderne samfund med udgangspunkt... -
oversættelse
ForumindlægHejsa, der er altså ikke fordi at jeg er doven at jeg smider den hele op på dansk og be'r om hjælp til engelsk. Men er i ikke søde bare at oversætte nogle at de svære steder i teksten til engelsk fx for ellevte gang osv!!!. Så vil jeg blive super glad :o)Knus CamillaBritiske redningsfolk blev... -
SRP - Oscar Wilde
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive en SRP (fagene er Engelsk & Historie) om Oscar Wilde, og om det victorianske samfund og dets værdier. Anyways, min historie vejleder bad mig om at finde en historisk kilde som jeg kan lave en kildekritisk analyse ud fra, men jeg har haft nogle problemer ... -
Hjælp med grammatik
ForumindlægHej alle, Jeg hedder Edde, og jeg bor her i Danmark lidt over 5år. Jeg prøve at start HF uddanelse og min HF studievejleder sagt at jeg skal tage optagelsprøve test til 2 årig HFuddanelse. Den test er til engelsk, dansk og matematik på folkeskolen 10. klass niveau. Jeg har omkring 3 uger til te... -
Ønsker hjælp til at oversætte en mail til tysk.
ForumindlægHejsa. Jeg håber der er nogen derude der vil hjælpe mig med at oversætte nogle mails, fra dansk til tysk. Jeg holder ildere som kæledyr og er p.t. interesseret i at købe en ilder fra tyskland, men avleren jeg har udset mig en hvalp fra, forstår hverken dansk eller engelsk og jeg kan ikke skrive t... -
Historie analyse af digt
ForumindlægJeg skriver SRP om Sparta og filmen "300" i engelsk og historie Jeg er i min SRP blevet bedt om at - På baggrund af en analyse af Tyrtaios’ og Simonides’ poesi samt afsnit 1.65-71 og 5.49-51 i ”Herodots Historie” ønskes en diskussion af i hvor høj grad film... -
9 klasses afgangsprøver
ForumindlægHej, I dag var jeg oppe i dansk og fik er 12-tal. Er virkelig glad og stolt, men for en uge siden var jeg oppe i mundtlig engelsk og fik 7. Jeg trak spørgsmålet: Who was Martin Luther King and how did he fight racism? Synes selv jeg svarede godt på det, snakkede om Rosa Parks, The Civril Righ... -
kan jeg komme ind på biomecin?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Optagelse på Universitet?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
hvilken fag/hvor mange og vilken sværhed.
Forumindlæghejsa jeg er 16 og tænker på at tage på gymnasiet efter sommer (istedet for 10 klasse også HF). jeg ved godt hvad jeg vil efter Gymnasiet. der vil jeg gerne på ITU. har så været inde og kigge på de forskellige krav osv. kan se at man skal have engelsk, og matematik på B niveau for at kunne komm... -
Problemformulering Hist.-Eng.
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal i AT skrive om den industrielle revolution i England i fagene engelsk og historie (med samfundsfaglig vinkel) Jeg ønsker primært at komme ind på forholdene under industrialiseringen (arbejdernes) da jeg i engelsk skal læse Hard Times (af Charles Dickens), hvor disse også...
