Søgning på: srp matematik biologi. Resultater: 19961 til 19980 af 45311
-
Hvad betyder disse ord?
ForumindlægHej. Er der nogle der kan fortælle mig hvad disse ord betyder? Jeg har googlet nogle af dem, men jeg har lidt svært ved at forstå hvad der står. Jeg er bare dum. :) hehe. På forhånd mange tak. 1. Kunstig selektion. 2. Genetisk variation. 3. Økologisk niche. 4. Geografisk isolation. 5. Geneti... -
Hvad og hvilke fag?
ForumindlægHej, Ja som det fremgår af overskriften kunne jeg da godt lige tænke mig af vide, hvilke fag i har tænkt jer at skrive i... Og er i eventuelt kommet så langt, at i har valgt jeres emne? :D -
ATP og ADP
ForumindlægJeg er ved at skrive biologirapport om respiration i planter. Jeg er lidt i tvivl om jeg har forstået det med ATP og ADP rigtigt, så jeg håber, at der er en, der vil kigge på mit afsnit om dette. "Den glukose der dannes ved fotosyntesen bruger planten som energikilde. Planten har brug for e... -
Mediatorer...Hvad er det???
ForumindlægHej jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad "mediatorer" er, i sammenhængen med smerter og smerteregistreringssystem.?? Håber der er nogen der kan lede mig på spor.. :( -
Hjælp til opgaver
ForumindlægJeg kan forstå, at der en lang ventetid på, at få publiceret opgaverne. Årsagen skal naturligvis findes i manglen på folk, men den kommer ikke naturligt af sig selv, hvis ikke Studieportalen selv gør en aktiv indsats for at finde de her folk. Hvis der ikke reklameres for denne mangel, og hvis ikk... -
Projektopgave
ForumindlægHey guys Jeg skal snart lave en projektopgave med overemnet: "verden omkring os" Problemet er bare at jeg er helt blank for delemner. Jeg kunne nemlig godt tænke mig et emne, der er interessant og samtidig "nyt" hvis I kan følge mig, altså noget der ikke allerede er blev... -
læse stil igennem?
Forumindlægnogle der vil læse min stil igennem, er nemlig dårlig til at sætte kommaer. -
Hvad er en celle??
ForumindlægVi har en opgave..og jeg ved ikke hvad en celle er!!! Har aldrig haft om det før nu!! -
et spørgsmål :s?
Forumindlæger det muligt ved blodtab at undvære blodtransfusion og nøjes med tilførsel af fysiologisk saltvand? -
fysik
Forumindlæghej , kan ikke forstå hvad stivelse og cellulose er ? -
Videnskab og ansvar... Røntgen
ForumindlægHej folkens jeg skal til at skrive en synopsis i AT omkring Videnskab og Ansvar... Man skal skrive om noget, der er blevet videnskabeligt opfundet, for at skabe en bedre fremtid, men i stedet har skabt problemer. Idet skal der indgå en diskussion, om hvem der har ansvaret. Fx atomkraft... Jeg ha... -
Emne - bar bund
ForumindlægJeg føler mig lidt på bar bund mht. valg af emne til årets AT. Jeg går på naturvidenskabelig linje og overvejer noget indenfor BIO - medicin. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal koble det med.. Idræt kan jeg ikke lige finde nogen relevans til. Det samme gælder dansk, old og religion. Og historie er b... -
Hjælp, kan ikke vælge fag før svar!
ForumindlægHej folkens, Er virkelig usikker, da der har været en del forviring blandt lærere på skolen. Jeg kan ikke vælge fag inden jeg får svar på dette spærgsmål, så håber virkelig i kan hjælpe. Hvis gennembrudet inden for perioden færst får konserkvenser senerehen, da det i starten lægges på hylden, er ... -
Robotteknologi og samfundsfag
ForumindlægHey! Skal om en uges tid til AT-eksamen og skal til at ha fundet nogle guldkorn jeg kan suplere min synopsis med.. Jeg har om "Robotter i hverdagen-ven eller fjende?", hvor jeg tager udgangspunkt i visionen om robotter i filmen "I,robot". Har fagene fysik og samfundsfag med m... -
Gode råd til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i AT og tænkte på om nogle af dem der har været oppe har lyst til at dele deres erfaringer og komme med nogle gode råd med hvad man skal og hvad man ikke skal sige? Tror der er mange nervøse mennesker der vil sætte pris på dette. -
Bi / Re - Dommedag
ForumindlægHej, jeg skal op i AT mandag morgen kl. 8.00 og jeg håbede på at få lidt input fra denne fantastiske side, så, here goes.. Emne: Dommedag Problem formulering: •Hvordan defineres "Dommedagsprofetier" af henholdsvis Kristendom og Videnskab? •Hvordan bruges ”Dommedagsprofetier” af henhol... -
Sennepsgas + Sarin - hvad sker der?
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp af en kemiekspert der kan fortælle mig præcis hvad der sker rent kemisk ved indånding/berørning af disse to gasser Sarin og Sennepsgas, jeg ved godt hvad symptomerne er og formlen, men mangler et fyldestgørende svar på hvad der egentlig sker rent kemisk ved det. Bylder... -
Evo
ForumindlægJeg har et meget vigtigt spørgsmål. Hvad var baggrunden for Lamarck og Darwins evolutionsteorier? -
Medicin regning
ForumindlægEr gået i stå ved den her : En patient på 90 kg med brystsmerter ordineres infusion med glycerylnitrat. 8 ml Glycerylnitrat ”SAD” inf. konc. blandes i 100 ml natriumklorid isotonisk infusionsvæske. a) Udregn styrken på den færdige infusionsvæske? -
Til medicinstuderende og andre kloge hoveder
ForumindlægJeg var på skadestuen her forleden, hvor der var en mand som havde skåret sin finger kraftigt, men der var ikke sket noget med den udover at den skulle sys. Lægen fortalte ham, at hun ikke havde tænkt sig at bedøve ham, for det ville gøre endnu mere ondt, og til det sagde manden (som også var syg...
