Søgning på: matematik a eksamen htx. Resultater: 19981 til 20000 af 179453
-
FSA FYSIK EKSAMEN HJÆLP
ForumindlægPå torsdag skal jeg op til fysik Og ja har i nogle forslag til hvordan man kan forberede sig til eksamen? jeg skal self. læse mit pensum igennem, men kunne det være en god ide at lave nogle disspostioner i forvejen? eller hvordan, for jeg ved ikke rigtig hvordan det forgår. og jeg har det faktisk... -
Mundtlig Eksamen - Outline
ForumindlægHej alle, Jeg skal til mundtlig eksamen i engelsk om en uges tid, og jeg er RIGTIG nervøs, selvom det bare er en prøveeksamen. Jeg kunne stadig tænke mig en tilfredstillende karakter :) Jeg er rigitg god til engelsk, men emnet har jeg ikke fundet endnu. Har tænkt lidt over minedrift og 'The ... -
Tips til engelsk mundtlig eksamen!
ForumindlægJeg skal op til engelsk mundtlig eksamen her på onsdag, og jeg ville høre om der var nogen der havde nogle gode tips? Jeg er rimelig stærk i engelsk, men det er mest samtalen jeg er nervøs for. Sidste år sagde de at de gerne ville have at jeg var blevet ved med at snakke, (under den frie samtale... -
Lønnet hjælper til historie eksamen
ForumindlægHej, Jeg ville høre om der er en venlig og klog sjæl derude, der har lyst til at hjælpe mig til min historie eksamen. Jeg trækker den 23. Juni kl 12 og har brug for hjælp fra den tid og til kl 18 (eller bare når vi er færdige). Det kan foregå over nettet eller hvor vi mødes. jeg har brug for hjæ... -
Mundtlig fransk eksamen!
ForumindlægHej. Er der nogen af jer, der kan fortælle mig, hvordan fransk eksamen kommer til at foregå? Jeg har trukket en 2-siders lang tekst på fransk, som jeg ved, at jeg skal ind og snakke om i morgen. Men skal jeg snakke om den på dansk eller på fransk? Derudover trækker jeg et billede og en lille teks... -
dansk mundligt eksamen
Forumindlægkan ikke finde ud af om jeg skal vælge "den grimme æling" eller om jeg skal vælge " de røde sko" at gå op i til dansk eksamen. jeg har trukket romantikken. det der gør mig i tvivl er at jeg ikke synes der er nogen af dem som er gode til at perspektivere. jeg kan kun perspekt... -
Længden af a og b samt areal
Forumindlæg"I en retvinklet trekant ABC, hvor C = 90 grader, gælder der om de tre sidelængder, at c = 41 og a + b = 49. Bestem ud fra disse oplysninger trekantens areal samt længderne a og b." Hvordan gør man det her? Jeg har regnet mig frem til at a = 40 og b = 9, men det gjorde jeg bare ved at ... -
Bevis: restklassen af a har en multiplikativ invers hvis og kun hvis a og n er indbyrdes primiske
ForumindlægJeg vil gerne få forklaret med ord, hvad der sker trin for trin i dette bevis. -
Historie eksamen - vietnamkrigen.
ForumindlægHej natteravne :) Jeg sidder og skal til historie eksamen imorgen (pt. er det vel i dag) og jeg har trukket noget så fint som Vietnamkrigen. Har fået 7 kilder som består af - Johnsons tv-tale - McNamaras pressekonference - Høringen i Senates udenrigspolitiske komite - McNamaras vurdering - Le D... -
Gode råd til mundtlig eksame
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til mundtlig eksame i morgen. Jeg er rigtig spændt og vil gerne være godt forberedt. Nogle gode råd til et 12-tal? :D -
Fysik/Kemi eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen imorgen i fysik/kemi. Jeg mangler nogle forsøg til emnet ioner.. Nogle der har nogle forslag??? -
Fra bio C til bio A, er det muligt?
ForumindlægStudieretning: Mat A, Fys B og Kemi C.Desuden Bio C.Jeg har overvejet det i lang tid, go jeg vil gerne have bio A. Men vi har slet ikke haft bio endnu, kun i NVG. Så er det muligt at vælge bio A? -
matematik.. potens regning.
Forumindlæghey..min lærer gav mig denne opgave:(*^8)^3=16^6*=?jeg fandt ved rent held ud af at *=2 men nu skal jeg forklare hvordan jeg har fundet ud af det...er der ikke nogen der kender en metode...? (uden lommeregner)P.S. svar venligst hurtigt da jeg skal svare min lærer senest på fredag... -
Matematik opg..... (bestem radius..)
ForumindlægEt kvadrat og en ligesidet trekant er sat sammen oven på hinanden. Kvadratet er nederst, og trekanten er oven på (det ligner et hus), og alle sidelængder er 1. Den øverste vinkelspids i trekanten hedder P. og de nederste to vinkelspidser i firkanten hedder Q og R. Igennem P,Q,R går der en cirkel,... -
Matematik, aflevering opgave.
ForumindlægHej alle medstuderende :-) Jeg har en opgave, omkring differential kvotient.. Er der nogen, der er vil lave den til i morgen, da jeg ikke selv har tid. Jeg tager i mod betaling. -
Matematik - grafer og diff.
ForumindlægHar siddet og kigget på denne her i lang tid.. og er på bar bund!! vil være rart hvis nogle kunne hjælpe mig med den. -
Mediefag B-niveau eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i mediefag på B-niveau, og vi har jo selvfølgelig lavet vores eksamensproduktion her tidligere på året, som vi så skal ind og forsvare til eksamen. Men jeg kan ikke finde ud af, hvad der er vigtigt at have med. Jeg tænkte derfor på, om der er nogen, der eventuelt har lyst t... -
analyse af anvendelsen af matematik
Forumindlægjeg sidder lige for øjeblikket i en meget mørk periode af mit liv, nemlig SRP-tiden. jeg har valgt emnet matematik i renæssancen, og har indtil videre haft rimelig godt styr på det indtil jeg faldt over problemstilling #2 som lyder som følgende: dernæst en analyse af anvendelsen af matematiske o... -
Life is a Bitch ! Kig :)!
ForumindlægHej jeg er igang med at analysere "Life is a Bitch" kortfilmen. Berettermodellen: Anslag – Præsentation – Uddybning – Point of No Return – Konfliktoptrapning – Klimaks – Udtoning. Sekvenser: Hvilke Sekvenser er der? Synsvinkler: Supertotal – Heltotal – Halvtotal – Halvnær - Nær Har ... -
Opgaver til Fysik A M11 - Målspark
ForumindlægJeg er simpelthen kørt fuldstændig fast i denne opgave, så håber der er nogle der kan hjælpe mig derude:) Opg. M11 Målspark To tilskuere beslutter sig for at vurdere fodboldens fart ved et målspark. Den ene tilskuer måler tiden, fra fodbolden bliver sparket, til den rammer jorden, til at være 2,...
