Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 2041 til 2060 af 154032
-
Engelsk A niveau, hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg skriver fordi, at vi lige har haft terminsprøver på min skole, og jeg dumpede skriftlig engelsk. Jeg er virkelig bange for, at dumpe til eksamen. Mit spørgsmål er derfor, har I nogle råd til hvad jeg kan gøre for at forbereder mit engelsk i løbet af no time? JEG GIVER AL... -
KEMI A , BIO B HJÆLP
ForumindlægHej Folkens. jeg skal til at finde ud af hvad min SSO skal handle om og jeg kunne godt trænge til lidt hjælp. I samarbejde med mine vejledere har vi fundet frem til at det overordnede emne skal være Antioxidanter og/eller Enzymer. Er der nogle af jer derude som har nogle gode idéer til hvad ma... -
Hjælp med en biologi opgave :)
ForumindlægHej folkens. Jeg har brug for hjælp med en biologi opgave. Opgave 2) En mand som er bærer af en defekt allel der giver cystisk fibrose, får et barn med en kvinde som også er bærer af en sådan defekt allel. Hvad er sandsynligheden for at barnet får cystisk fibrose? -
Matematik A HHX --> Færdighedstest
ForumindlægHej allesammen :-) Nu er det sådan, at min klasse og jeg meget snart skal til terminsprøve i matematik, og jeg er ikke særlig stærk i delen uden PC. Derfor tænkte jeg, om nogen af jer ligger inde med nogle af færdighedsopgaverne? Så jeg kan forberede mig på de opgaver jeg kan blive udsat for. -
Hjælp til biologi - betales
ForumindlægHej. Jeg søger en lærer eller studerende på uni, som er skrab til biologi og som er interesseret i at hjælpe mig til eksamen. Jeg har fået alle eksamenens spørgsmålende, så det er bare at gå i gang. Nogle som kender nogle eller nogle som er interesseret? -
ENG B skriftlige prøver
ForumindlægNogen som har skriftlige eksamens ark liggende ? -
Hvad er a?
ForumindlægFunktionen: f(x)=(e^x)-e^(-x) , x=/>0 Jeg skal bestemme a, således at punktmængden bestemt ved: {(x,y)|0</=x</=a ^ 0</=y</=f(x)} har arealet 8. Hvordan løses denne opg?? -
Skriftlig Advarsel
ForumindlægHejj... Vil lige høre om nogen har før fået skriftlig advarsel, hvor mange gange, hvilke årsager, og konsekvenserne... Og lige hurtigt, jeg har hørt at hvis man får 3 skriftlig advarsel, så skal man oppe i alle fag i eksamen som man skal afslutte på året. Betyder det, at det er det samme for ... -
Antal A-niveau fag på gymnasiet
ForumindlægHej derude (-; Jeg skal her efter sommerferien starte på gymnasiet. Jeg har valgt en naturvidenskabelig linje der hedder Mat A/ Fys B/ Kem B. Jeg har nogle spørgsmål som jeg meget gerne vil have svar på: - Er det en hård linje ? - Har jeg mulighed for at få engelsk på A-niveau? -Har jeg... -
Biologi rapport
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive min første biologi rapport, men jeg er i tvivl om hvad den skal indeholde. Altså mht. Formål, Materialer og apparatur, Teori, fremgangsmåde, fejlkilder, konklusion. Mit spørgsmål er så, hvilken af de ovenstående skal rapporten indeholde? På forh... -
Brug for hjælp til biologi
ForumindlægHeej. Nogle der kan hjælpe mig med noget biologi. Jeg har ledt og ledt, men kan simpelthen ikke finde noget på nettet. Find forskelle på på luftrøret og spiserøret. Hvorfor bliver bruskskiverne mindre, jo længere ind i lungen man kommer? Hvis i kender nogle gode hjemmesider, hvor jeg kan finde sv... -
A
Forumindlæghey everyone jeg håber i kan hjælpe mig lidt for er selv lidt tom for ideer. Jeg skal til at skrive min AT opgave (3g) her meget snart og jeg har valgt fagene Fysik A og Samfundsfag C. Nu er der bare det at jeg ikke rigtigt kan finde på et emne, der dækker de to fag og som samtidigt virker spæ... -
Spektroskopi til skriftlig ex.
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til skriftlig kemi standardforsøg, dvs. med spektroskopi. Vi har brugt bogen "Spektroskopi - molekylernes fingeraftryk" i undervisningen, men jeg synes ikke bogen forklarer tingene særligt godt. Er der nogen, der har nogle gode noter, eller ved hvor jeg kan fin... -
hjælp til biologi-rapport..
Forumindlæghej.. Hvorfor er det livsnødvendigt for kroppens celler at denne opløsning er konstant ? ( hvad vil der ske med cellerne , hvis koncentrationen af salt blev for stor eller for lille ? ) Find ud af hvorledes din krop kan holde koncentrationen af salte og sukker i din vævsvæske ( og blod ) konstant... -
Skal men op i både skriftlig og mundtlig
ForumindlægHej :) Hvis man bestå mundtlig eksamen men ikke skriftlig skal man så op i både skriftlig og mundtlig igen? -
Hjælp til Biologi. DNA.
ForumindlægHej studieportalen jeg har følgende spørgsmål, som jeg har svært ved. Hvad hedder det enzym som baseparrer de nye DNA-strenge ved replikationen? Arbejder dette enzym på samme måde på begge de oprindelige strenge? Hvad hedder det enzym som åbner det dobbelte DNA-molekyle, så replikationen kan ... -
Biologi noter
ForumindlægHej!! er der nogen som har nogle Bio noter, jeg går i 1g, obligatorisk niveau -
Medicin eller biologi
ForumindlægHejsa. Jeg går som så mange andre og overvejer hvad jeg skal læse. Mit valg står sådan set imellem medicin (lægevidenskab) og biologi. Jeg ville høre om der er nogle der har kendskab til uddannelserne og kan komme med pros and cons. Synes at begge uddannelser virker spænende, fordi at d... -
skr. engelsk a stx imorgen
Forumindlæghvad er vigtig at få læst op til prøven udenhjælpemidler på stx a niveau skriftligt. på forhånd tak. -
Engelsk Biologi PLEASE HJÆLP!
ForumindlægHej jeg er ved at gå i panik! Det emne jeg havde tænkt mig at skrive AT 10 om blev ikke godkendt. Nu står jeg med fagene biologi og engelsk og kan bare ikke komme på et emne at skrive om i AT rejser. Jeg har virkelig brug for hjælp! Mvh Mie
