Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 2061 til 2080 af 65692
-
Eksamen om differentialligninger.
ForumindlægHej, Spørgsmålet lyder sålees: "Du skal gøre rede for, hvordan man løser forskellige typer af 1. ordens differentialligninger" Hvordan ville i gribe det an på A-niveau? det virker lidt tyndt at gå ind og sige at vi har en tabel med løsninger og så indsætter vi tallene der i? Jeg havd... -
Bedømmelsesgrundlag på STX
ForumindlægHej Studieportalen. Dette er mit første indlæg på studieportalen. Jeg har efter flere timers søgen ikke kunne finde noget om, hvad eleverne på STX bliver, eller bør blive bedømt ud fra. Jeg havde en samtale med en lærer, hvor jeg spurgte ham hvad han havde tænkt sig at give elevernes årskarak... -
STX eller 10.klasse
ForumindlægHej alle sammen Jeg går i 9.klasse og ville meget gerne på STX efter folkeskolen. Men jeg ved ikke om mine karaktere kan klare det. Har syv 7-taler, seks 4-taler og fire 2-taler og kun en enkelt 10-tal. Jeg vil virkelige gerne på STX efter folkeskolen og ikke spilde et år på en 10.klass... -
IB eller STX
ForumindlægHej, jeg er en 9. klasser, der er i tvivl. Jeg vil rigtig gerne til England og studere der efter en ungdomsuddannelse. IB er anerkendt, og jeg vil kunne tale bedre engelsk = større chance for at komme ind og klare sig bedre. Men jeg har hørt at IB er meget gammeldags, f.eks. at de bruger... -
Ren matematik
ForumindlægHar lavet et indlæg før, men prøver igen :) Nogle som har erfaringer med at læse matematik på universitet? Jeg overvejer det kraftigt, men kunne godt tænke mig at høre noget om studiet . Var det hårdt at starte? osv .:) -
Terminsprøver i STX
ForumindlægHej, vi skal snart til terminsprøver og jeg har derfor nogle spørgsmål. Jeg vil høre om de eksamenssæt som man får til terminsprøven er ukendte eller om det er nogle fra de forgående år? Og hvordan forbereder man sig bedst på situationen, så man faktisk kan få besvaret opgaver uden at gå i stå? E... -
Matematik privathjælp
ForumindlægHej alle! Jeg læser Økonomi på Københavns Universitet, og har lige afsluttet mit 2. semester. Jeg står i den situation, at jeg skal op til en Matematik eksamen d. 20 august, og jeg søger i den anledning noget privatlektiehjælp i form af eksamenstræning og gennemgang af de relevante emner. Det... -
Hvornår er man dumpet til B eksamen, og hvor mange fejl må man have i den skriftlige?
ForumindlægHey Jeg står i den situation, at jeg ikke ligefrem er skide god til matematik. Derfor er jeg også en smule nervøs for, hvad der egentlig skal til før jeg dumper. Lad os sige, at jeg kun skal op til skriftlig. Får man så stadig 02, hvis man bare får 1 rigtig i både den uden og den med hjælpemid... -
Matematik afleveringer
ForumindlægHej alle. Jeg søger en der vil lave mine matematikafleveringer for mig imod betaling. Jeg er på mit sidste år i gymnasiet, og jeg har matematik på a niveau. Det har været en kæmpe fejl fra min side at vælge matematik på a ni... -
Facit/løsninger for matematik A 25 maj 2018
ForumindlægHej alle, flere efterspurgte om løsninger til årets opgaver, ja. De kommer her. Jeg har løst dem hurtigt i Maple, så om de er fejlfrie garanterer jeg ikke for. Delprøve 1: Opgave 1 Opgave 2 Opgave 3 C er grafen for h(x) B er grafen for f(x) A er grafen for g(x) Opgave 4 x: tid, målt i å... -
mundlig matematik
Forumindlæger der nogen som har gode tip i baglommen fra erfaringerne i folkeskolens afgangsprøve i matematik+fysik/kemi mundtlig???? -
Computer til engelsk mundt. eksamen?
ForumindlægHejsa :) Man må gerne ha' computeren med ind til forberedelse ved engelsk B stx muntlig eksamen, ikke? Til hjælp ved ordbog? Skal bare lige være helt sikker :) Vh. christina -
Droningens nytårstale 2010... Pleas Help....
ForumindlægJeg har en dansk opgave, som jeg skal skrive en stiltu hvad droningens nytårstale 2010 omhandler ? jeg har læst og læst teksten mange gange, men kan bare stadig ikk forstå teksten hel præcis .! så om jeg kan få hælp af jer ? Tak ^^ -
Mundtlig matematik
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik. Ville hører om der var nogen som havde ordnet sine noter herefter, så man ved hvilke beviser man kunne bevise ved forskellige overskrifter. Er der nogen der har nogle gode råd? -
Lektiehjælp i matematik.
ForumindlægHej jeg hedder Timur Turan og jeg bor i Brøndby Strand. Jeg gå¨r på Greve Gymnasium og har matematik på A niveau. Efter sommerferien er jeg 3.g'er og jeg føler, at jeg har svært ved det, og vil gerne få hjælp til det så jeg kan forbedre mig til min eksamen næste sommer. Hvis det er muli... -
matematikspørgsmål til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til matematik eksamen (c-niveau), men er lige gået totalt i stå ved nogle spørgsmål, så håbe rlige på lidt hjælp tiæ at komme i gang:) Nogle der kan hjælpe mig med at: 1. forklare begrebet det gyldne snit og hvordan det e blevet brugt i kunst og arkitektur? 2. Forklar be... -
bio. eksamen - hjælp
ForumindlægHej er der nogen herinde, der kan hjælpe med at udplukke de "biologiske forhold" i denne artikel: http://infolink2003.elbo.dk/Naturvidenskab/dokumenter/doc/8459.pdf og nogen der ved hvordan en biologi fremlæggelse på stx B skal foregå? -
Ang. matematik
ForumindlægHej. jeg vidste ikke lige, hvor jeg skule slå dette op henne herinde, men nu spørger jeg og håber I kan svare mig. Jeg var til skriftlig matemtik A d. 22 maj 2015. Der skete så det at jeg var så ufattelig træt fordi jeg ikke kunne sove om natten op til d. 22 og kunne ikke tænke eller noget inde ... -
NV eksamen
ForumindlægHvad går NV-eksamen ud på? Altså, vi har lavet et forsøg som vi skal skrive journal over, men hvad skal man til selve prøven? -
Problemformulering - eksamen
ForumindlægHar trukket "Velfærdsstaten", og har fået 5 kilder: - To tabeller over hhv. Antallet af offentlige ansatte 1960-72 og vækstrater for nogle OECD-lande 1957-70. - - En kronik fra 1956 af J.O. Krag, hvor der tales for velfærdsstaten. - En tekst fra 1959, som omhandler VK-planen, som vil ar...
