Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 2481 til 2500 af 57177
-
Opgave 12 fra STX eksamen B-niveau 2007
ForumindlægI en model for afkøling af en bestemt væske kan væskens temp. T(grader celsius) som funktion af tiden t(timer) beskrives ved følgende sammenhæng T=21+59*e^(-1,066*t) Bestem væskens temp. efter 1 time, og beskrives betydningen af tallet 21. Bestem, hvor lang tid der går, før væskens temp. er 30 ... -
Matematik A STX juni 2010 resultater?
ForumindlægHej folkens Er der nogen der ved om resultaterne fra den skriftlige prøve her d. 1/6 er til at finde et sted? Jeg har fundet selve opgavesættet på Undervisninsministeriets hjemmeside, men kan ikke finde en resultatliste. Anyone? -
B eksamen stx maj 2007 opg3
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp. I min matematik aflevering, er opgaven følgende: En funktion f er bestemt ved f(x) = b*a^x grafen for f går igennem punkterne (2,20) og 80 (4,80) bestem tallene a og b Har nu siddet i gode lange timer, og kan simpelhen ikke finde ud af den. Nogen der kan hjælpe? I se... -
(HASTER) Gamle eksamenssæt til engelsk A skriftlig STX
ForumindlægHej allesammen, Er der muligvis nogen der har har sin egen gamle engelsk A skriftlig eksamenssæt, eller et link til en hjemmeside hvor man kan finde dem? -
Besvarelse af STX Matematik A-niveau August 2009
ForumindlægNogen som har en besvarelse af eksamens sættet : STX Matematik A-niveau August 2009 liggende? Eller som har et link til det ? (Ikke studienet) Eller som er villige til at bruge lidt tid på at hjælpe.. der er en del jeg ikke kan finde ud af. -
DANSK EKSAMEN!
ForumindlægHej. jeg skal op til dansk eksamen og ville repetere lidt på billedanalyser, men jeg kan ikke finde noget ordentligt om: centralperspektiv, aksonometrisk perspektiv, isometrisk perspektiv, atmosfærisk perspektiv eller cavalierperspektiv.. derfor ville jeg høre, om der er nogle der ved noget om ... -
STX Matematik A 6. december 2013
ForumindlægHej, Er der en som har eksamenssættet; STX Matematik A 6. december 2013. Så må du meget gerne vedhæfte det, da jeg gerne vil øve mig på dette eksamenssæt :) -
Danskernes holdning til dansk med accent
ForumindlægJeg skal skrive en kronik om danskernes holdning til mennesker der taler dansk med accent. Men jeg mangler inspiration til hvilke emner jeg kan komme ind på. Er der nogle der har foreslag, og evt. kan hjælpe? -
NG eksamen i morgen: Det danske vejr og vejrekstremer
ForumindlægJeg har trukket følgende opgaveformulering i min 24-timers NG eksamen: 1. Gør rede for hvordan vejret udvikler sig i Danmark i forbindelse med en cyklonpassage. 2. Undersøg hvordan det danske klima har udviklet sig inden for de sidste årtier. 3. Diskuter hvorvidt ekstremt vejr – såvel i Dan... -
Kan jeg klare STX med mit gennemsnit?
ForumindlægTror I godt jeg kan klare STX, Århus Katedral, med mit gennemsnit på 7.9? Jeg er vurderet uddannelsesparat. Jeg er bare ret bange for at det vil blive et for højt niveau!? (Katedral er jo en af Danmarks bedste gym) Jeg skal studere en Naturvidenskabelig retning. Håber nogen der studerer/har... -
STX B maj 2012 med og uden hælpemidler
ForumindlægHej Jeg vil hjælpe min søn med at træne ham op til de skriftlige eksamner. Har derfor brug for lidt hjælp hurtigst mugligt helst inden fredag Er der nogen hjælpelige folk der har udregningerne/facit til opgaverne fra STX B maj 2012 med og uden hælpemidler??? Tak på forhånd -
SAMF STX A - skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej people, hvad tror i umiddelbart emnerne vil være i år? nogle ideer? -
STX Kemi A Eksamen 16. august 2006 HJÆLP
ForumindlægHej. Er der muligvis nogle der ligger inde med besvarelsen for STX Kemi A Eksamen 16. august 2006? -
Eksamenspensum i dansk
ForumindlægHej allesammen.Jeg skal op i dansk i næste uge, og jeg undrer mig lidt over eksamensopgivelserne.Vi har nemlig ikke fået et pensum med direkte angivelser af hvor mange sider, vi skal op i. Vi har kun fået et ark med alt vi har læst/lavet, perioder, hovedværker, danskopgave, læsning om øvelse i at... -
Karakter-Klage og det at blive student(STX 3.g)
ForumindlægHej alle Jeg står i den situation, at jeg muligvist skal indsende en klage over en skriftlig karakter. Jeg har spurgt min lærer vurdere om hun synes det er grundlag for det, og hvis hun mener det vil jeg selvfølgelig skrive min klage. Er der nogen herinde der ved, om det har nogen betydning for... -
Opgave 14 fra STX eksamen B-niveau 2007
ForumindlægEn bestemt type af massive metalgenstande fremkommer ved at fjerne en halvkugle i hver ende af en cylinder. Radius i halvkuglerne er lig med cylinderens radius. For en metalgenstand af denne type, hvor overfalder skal være 4 dm^2, gælder, at 2*pi*radius*højde+4*pi*radius^2=4 og V=pi*radius^2*højd... -
vejledende opgaver i stx a 5004B - med evt. svar
ForumindlægHej, jeg håber du kan hjælpe. Jeg vil høre om mit svar virker rimeligt og rigtigt. opgaven lyder Når en bestemttype gammastråler sendes gennem en blyvæg, er der følgende sammenhæng mellem intensiteten I0 før passage gennem blyvæggen og intensiteten I efter passage: I=I0e-0,0393x, Hvor x angiver b... -
STX Matematik A December 2008 - opgave 10
ForumindlægHej Alle Jeg sidder med et problem :-( Jeg skal svare på spørgsmålet: Bestem gradtallet for den spidse vinkel mellem planerne α og β α: 2x - 3y + 6z = 10 β: 5x + y - 3z = 9 Normalvektoren har jeg fundet frem til at være nα = 2 , -3 , 6 nβ = 5 , 1 , -3 mit sp... -
STX Mat A eksamenssæt aug og dec.?
ForumindlægHvorfor er der et eksamenssæt for både dec. og aug.? -
STX og HTX skriftlig eksamen onsdag den 27/5-2020
ForumindlægI følge eksamenskalenderen, der kan findes på Undervisningsministreriets hjemmeside < LINK > afholdes der i morgen onsdag skriftlig eksamen i matematik STX A og B samt HTX A i tidsrummet 09:00 - 14:00 SÅ mon ikke vi lektiehjælpere skal være lidt varsomme med at svare på spørgsmål i matemat...
