Søgning på: musik analysemodel. Resultater: 2501 til 2520 af 3597
-
Artikel analyse
ForumindlægHej Jeg sidder med artiklen 'Flight from conversation' og jeg skal analysere den. Jeg har en analysemodel med et punkt som hedder 'words' Der står følgende: Choice of words. Good writers choose words carefully. Writters make conscious decisions when they decid... -
Forstår ikke hvad der menes med nyhedsspor...
ForumindlægEr igang med at analysere en Feature og jeg bruger den analysemodel vi har brugt i timerne til avisartikler. Er lidt i tvivl om hvad der menes med nogle af sætningerne. Der står følgende under punket "Resumé/referat": "Notér det bemærkelsesværdige ved artiklen: Det kan være nyhed... -
Vintræet i biblen
ForumindlægVintræet ”Et andet meget anvendt træ i de bibelske tekster er billedet af Jesus som det sande vintræ. I Johannesevangeliets kapitel 15 kan man læse: ’Jeg er det sande vintræ, og min fader er vingårdsmanden (…) Jeg er vintræet, I er grenene. Den, der bliver i mig, og jeg i ham... -
Nogen der lige vil kigge dette igennem
ForumindlægVi skal skrive en form for protest i tysk klassen så jeg har valgt at skrive noget om internet og copyright problemer. Det ville være en stor hjælp hvis der lige var en som hurtigt ville kigge teksten igennem :) Stopp der Machtmissbrauch Am 19. Januar 2012 wurde die Website Megaupload durch... -
Hjælp ): tyskstil
ForumindlægHej, ja faktisk så er jeg ikke specielt god til tysk, men ikke destro mindre har jeg fået strikket en sammen *happy face* :D Stilen handler om mine interesser, mine forventninger til tysk, og hvilke emner jeg kunne tænke mig at beskæfitge mig med i tysk. Ja den er dårlig skrevet, i know. Den er s... -
Rettelse af oversættelse af Kurt Cobains selvmordsbrev til dansk
ForumindlægEr der en eller anden, der vil rette min oversættelse fra engelsk til dansk? To Boddah pronounced Speaking from the tongue of an experienced simpleton who obviously would rather be an emasculated, infantile complainee. This note should be pretty easy to understand. All the warnings from th... -
Hjælp om rettelse af en tyskstil
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med en tysk stil, der skal afleveres i morgen, så det ville være dejligt, hvis der var en venlig sjæl (der er god til tysk), der kunne rette den igennem for de grove fejl.Plejer normalt ikke at få hjælp af folk til sådan noget, men da det er en rimelig afgørende stil, er... -
Medicin
ForumindlægHeYjeg har på nuværende tidspunkt et snit på 9,2 (årskarakter), men jeg vil gerne læse videre til medicin, så jeg er lidt bange for at jeg ikke vil komme ind.hvordan er det gået med jer andre der vil læse medicin, hvad var jeres snit på i 1.g,? -
Årets eksamer
ForumindlægGVULP!! Så er det afsløret - Fysik og geografi har jeg været så heldig (læs: pisse hamrende uheldig )at trække..Nogen gode råd til en formidabel fysikeksame i 2.g :S ?!?!?! -
Tyskaflevering
ForumindlægJeg skal aflevere denne idag, men ønskede hvis der lige var nogen der ville se den igennem.“Gegen Die Wand” ist einen deutsch-türkischen Film. Er ist von dem türkischen Regisseur Fatih Akin gemacht, und der Film wurde bei den 54. Internationale Filmfestspiele in Berlin mit dem Goldenen Bären ausg... -
Færdig Stil
ForumindlægSå er den færdig. Ville være dejligt hvis nogen gad læse den igennem og se om det lyder helt dumt.. Welche Rolle spielt das Thema Nachkriegszeit in Das Wunder von Bern?Das Wunder von Bern vorgeht im Sommer 1954, während Deutschland ständig in der Nachkriegszeit war. Es geht nicht so gut vor Deuts... -
Nogen der kunne hjælpe med tysk? :)
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker Jeg har lavet denne tyske stil, men er ikke den bedste til tysk. Ville derfor være super dejligt hvis der var nogen der kunne hjælpe med at pointere de værste fejl. Det er bare når vi får dem tilbage bliver der ikke skrevet rettelser, og bliver derfor aldrig bedre t... -
Tidsperioder
ForumindlægDette kunne være en god idé at lave nogle oversigter over der forskellige tidsperioder i dansk litteratur på denne side som f.eks: Barok, rokoko, romantikken, naturalismen, dadaisme, futurisme, ekspressionisme, surrealisme, kultur radikalisme, heretica, modernisme, konfrontations- og post moderni... -
Vogn til afslutning
ForumindlægJa, vognen så man skal drøne rundt i skal åbentbart allerede bestilles nu, og de er allerede alle sammen væk. Nåh, men vil sådan set bare høre om hvordan prisniveauet ligger, for jeg må indrømme at jeg blev noget overrasket da jeg hørte hvad vi skal betale - så vil høre om det var sådan alle sted... -
Opgaver til 13
ForumindlægHey, jeg ville gerne se en opgave (dansk, engelsk, tysk, historie, samfundsfag), der er blevet vurderet til et 13-tal, men jeg har aldrig fundet en sådan i 'Opgaver'. Er der nogen, der kender til en...? -
Joooordskæælv idag
ForumindlægFølte du jordskælvet idag ? , syntes bare det var helt vildt mærkeligt ! , jeg trode sgu det var spøgelser der gyngede mig i sengen eller sådan noget , gaal det var underligt , det andet jeg tænkte på "vi bliver bombaderet!" :P .. - hvordan oplevede du jordskælvet ? og hvad tænkte du? -
Rap tekst
Forumindlæghej jeg har fået en tekst/sang med jokeren (kvinde din) jeg skal analyser den? det her er spørgsmålet: På baggrund af en karakteristik af de sproglige virkemidler i Jokerens tekst (kommunikation, rim/rytme, billedsprog, semantiske skemaer, ordspil/ordvalg, referencer osv.) ønskes en analyse... -
religion....!!!
ForumindlægHejsa...har et lille problem, skal tænke over teodiceproblmet i religion, men er lidt på bar bund.. Er der nogen, som evt kan hjælpe. -
Valgfag. Psykologi vs. engelsk
ForumindlægHejJeg skal meget snart sætte kryds ved mit sidste valgfag. Jeg svinger mellem engelsk på højniveau og psykologi. Jeg er ikke virkelig god i skolen, kommer nok ud med et gennemsnit på 8-9 hvis jeg er heldig. Jeg ved en masse om engelsk højniveau. Der er ca. 3 afleveringer om måneden og jeg kan ga... -
optagelsessamtale
ForumindlægHej...Er der nogen der ved hvad man laver til en optagelsessamtale? og er det ikke en "slags" prøve, altså ligesom optagelses prøve?? For skal op til optagelsessamtale og den varer ca. 20 min.
