Søgning på: musik analysemodel. Resultater: 2701 til 2720 af 3597
-
SRO - Irsk kultur og identitet
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder pt med SRO i engelsk og samfundsfag, og sidder simpelthen fast. Som i kan se i opgaveformuleringen skal jeg analysere og fortolke 2 tekster, én af dem mine lærere har valgt, og én jeg selv skal finde - MEN, jeg kan simpelthen ikke finde noget... Det må være alt fra e... -
Hjælp, til svær oversættelse fra Dansk- engelsk? Jeg har virkelig brug for hjælp folkens :D
ForumindlægDet er denne her tekst der skal oversættes til engelsk, skal lige siges at det er en tekst der sætter fokus på simpel og udvidet tid.. Nogle der vil hjælp mig: Hun var helt rød I hovedet, og vi stod alle 3 og spekulererede på, om hun ville eksplodere. Heldigvis styrtede hun ud af døren, før de... -
Eksamenssammenspil - hvilken sang???
ForumindlægHej alle sammen! Ja, som overskriften siger.. Jeg har musik på A-niveau og til sommer skal vi spille til eksamen hvis det bliver trukket. Men vores gruppe kan virkelig ikke finde en sang! Vi har to guitarer, klaver ell. keyboard, bas, trommer, percussion, kor og hovedvokal. Vi leder lidt efter e... -
SRP - Bob Marley
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om Bob Marley i min SRP opgave, herunder vil jeg komme ind på bl.a. reggae musikken, rastafari-bevægelsen, og generelt Bob Marleys betydning for de sorte i sin tid og op til dagen i dag.. Er der nogen som har nogle forslag til, hvad jeg ellers kan skrive ... -
Lille hjælp, tak (:
ForumindlægJeg sidder og bøvler med en lille tysk grammatikopgave, som jeg syntes er ret svær! Derfor vil jeg spørge om der er nogen som lige hurtigt kan oversætte det her til tysk? 1. Henning gik ind i værelset. 2. Inde i værelset gik han utålmodigt frem og tilbage. 3. Ovenover mig bor der en sangerinde,... -
Hvilken pc+programmer?
ForumindlægHejsa. Jeg ved ikke om det her er det rette sted at spørge, men jeg har brug for lidt vejledning med at finde en ny bærbar pc. Jeg havde tænkt på en HP - den skal jo bruges til skole/uddannelse, og privat brug... (musik, billeder, video, internet) Kan i hjælpe mig med at finde en, til en fair pr... -
Udtværing af en puls, HJÆÆÆÆLP! :-(
ForumindlægHey fellow students :-) Jeg sidder med en opgave til min srp, jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal gribe an. Jeg skriver om lasere, og har lavet et forsøg vdr overførsel af musik via laser, så nu har jeg følgende opgave: OPGAVE: Vis at udtværingen af en puls er deltaT=50ms for en fibe... -
Spansk?
ForumindlægJeg er rigtig dårlig til Tysk, da jeg bestemt ikke interesserer mig for det, men jeg haft det fra 7. klasse og pt. går jeg i 9. klasse og skal snart til at vælge gymnasium. Så mit spørgsmål er hvordan er spansk på gymnasiet? Jeg elsker spansk og jeg kan godt lide spansk musik, og jeg kan ... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægPedro sidder hele dagen på sit værelse og laver lektier. Dagen efter kommer hans onkel Juan og hans tante Lucia for at hente ham. De sidder i bilen og snakker og hører musik. Pedro sidder og tænker på sin fødselsdag. Han vil gerne invitere hele klassen, men han kan ikke huske hvad den nye pige... -
Bongotrommerytme i anslagsskema
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at lægge sidste hånd på min SRP om dansk hiphop. I den forbindelse er jeg stødt på et problem med en bongotrommerytme. Den pågældende bongotrommerytme findes i MC Einars "Sorgenfri Rap". Spørgsmålet lyder så om der er en af jer meget musik/rytme k... -
Forskriftsbestemmelse for hældningskoefficienter
ForumindlægHej alle Studieportalister. Har fået en matematikaflevering for, og et af spørgsmålene går: >Grafen for en funktion 'f' er en ret linje, der har hældningskoefficienten 3 og skærer x-aksen i punktet 'P' (2;0). >Bestem en forskrift for funktionen 'f'. Her er mit logisk... -
Baggrundsartikel
ForumindlægHej jeg skal skal vælge en af de her opgaver og aflever først i morgen. Opgaven er: Skriv en baggrundsartikel om en musiker, musikgruppe eller en forfatter. Skriv en anmeldelse af kortfilmen “Linda” link til filmen HER . I anmeldelsen skal du komme ind på analyse af indhold, form emnet og per... -
Rim igen
ForumindlægJeg er blevet vildt usikker er det virkelig rigtigt at noget kun er et rim hvis de to endelser er helt identiske.....? Kan det så ikke være at nogle musikere får ord til at rime som normalt ikke gør det ?? Dette omkvæde ville jeg sige rimer i alle vers ?? Og det ikke bare sådan den kører når m... -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
DISPOSITION- TYSK !!!
ForumindlægHej allesammen er i totalt koma ( blank) kan slet ikke finde ud af lave en disposiotion skal aflever den på torsdag og mit overemne er Musik og under emne TOKIO HOTEL men ander slet ikke hvordan man skal lave den for det er første gang jeg laver og skal bruge den til folkeskolens afgangsprøve og ... -
romantik mangler oplysninger
Forumindlæghej er der ik nogen, der gider fortæl lidt om hvad romantik går ud på. jeg har læst men, synes ikke det jeg har skrevet er nok. det jeg har skrevet er romantik 1770-1850 det er en periode med eventyrligt, fantastisk, følelsesfuldt. romantikken er rationalismen(fornuften) romantikken lægges v... -
Ich bin ich - Rosenstolz
ForumindlægHej alle. Sidder midt i min 24-timers-tysk-eksamen. Har trukket en sang af Rosenstolz der hedder Ich bin ich og emnet er Musik und Nationalitätsgefühl. Har lidt problemer med en sætning, der går ret meget igen i sangen, så vil gerne være helt sikker. :) "Gehör ich hier denn noch dazu?&quo... -
Oversættelse af sætninger
ForumindlægHar et par sætninger jeg slet ikke kan finde hoved og hale i. De er fra en artikel, der diskuterer tysk musik og nationalitetsfølelse. "Das Lied klingt wie der Sound zum viel zitierten Schlussstrich unter die deutsche Vergangenheit" "..einer deutsch-tümelnden Öffentlichkeit den ... -
Smuk matematik
ForumindlægJeg er glad for begge mine fag, som er matematik og musik på universitetet. I særdeleshed er jeg forundret over, at man kan synes, at et stykke matematik er så smukt, at det næsten er til at fælde en tåre over. Lad mig høre, ærede matematikere, hvad er det smukkeste stykke matematik, I kender ti... -
hvad er godt/dårligt (amd, intel core osv)
ForumindlægHey Jeg skal have ny bærbar , men ved ikke så meget om hvad der er godt/skidt Vil have en com der kan bruges hver dag, have meget plads, vil have masser af musik/film, den skal være hurtig og bare GOD Mine spørgsmål: Hvad er bedst?: AMD Turion™ 64 X2 dual-core-mobilteknologi prosessorer ell...
